Søger gode vejrwebsites.
Fra : chris lytken

Dato : 28-02-02 18:46

Hallo sejlervenner
Jeg soger efter gode websites med oplysninger om sejlervejret i Europa. Jeg
har sogt en del pa nettet, men har ikke lige fundet det jeg var ude efter.
Det jeg mest efterlyser er, isar for Europa, oplysninger om de dominerende
vindretninger, forskellige steder, pa forskellige tidspunkter af aret.
Pa forhand tusinde tak
Christof Lytken

--
sailing@mail.dk

Fra : Bo Carlé

Dato : 28-02-02 19:41

Søgeord: sejler europa
Kategorier: 5 kategorier
Fundet: 142 sider

Fundet på: www.dmi.dk

en søning på weather gav
ca. 25,900,000...
Bo
greybeardet@hotmail.com
http://navigation.homepage.dk/

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 28-02-02 23:06

Ca. 5700 forskellige sider fundet på Google bare ved at skrive "Sailing
weather"

/Lasse

Fra : Lars kj

Dato : 01-03-02 15:44

Læs dog hvad manden skriver "gode", man finder ikke nødvendigvis gode sider
ved søge på google mm.

/lars

Fra : Bo Carlé

Dato : 02-03-02 12:47

Hej /lars

Det link jeg henviste til, var ikke til nogen søgemaskine, men til:

www.dmi.dk

som viser vejret i Europa!

Skal du have fat i det Christof Lytken virkelig eftersøger,
er der ingen vej uden om:

De amerikanske Pilot Charts er kort over oceanerne samt over Det Caraibiske
Hav. De er »årstidsbestemte« og indeholder et væld af oplysninger om det
pågældende farvandsområde på den årstid, som kortet angår, f. eks.
oplysninger om normalværdier for lufttryk og temperaturer, om vind- og
strømforhold, om forekomster af is og tåge og meget andet af interesse for
navigatøren. I kortene er markeret sejlruter, som er anbefalelsesværdige at
følge på den pågældende årstid, alt eftersom der er tale om et skib med
kraftig eller svag maskine i forhold til skibets størrelse.
Pilots Charts indeholder altid udførlige forklaringer vedrørende de i
kortene anvendte tegn og forkortelser.
Pilots Charts må anvendes i forbindelse med de egentlige søkort, som de ikke
kan erstatte. Der er også kort med anbefalede ruter for sejlskibe.
Der er 10 styks af disse kort, dækker således hele året, og hele verden.
Kan købes enkeltvis. Meget bedre end links.

Kan ikke kan findes på nettet, da de jo så ikke fik dem solgt!

Fra : chris lytken

Dato : 03-03-02 00:19

Bo Carlé skrev i meddelelsen ...
> [...]
>Kan købes enkeltvis. Meget bedre end links.
>
>Kan ikke kan findes på nettet, da de jo så ikke fik dem solgt!

Hej Bo
Tusinde tak for den umage du har gjord dig ved din besvarelse. Det lyder
fremdeles som noget meget brugbart og som det jeg leder efter. DMI er ganske
enkelt for flad og mange eller de fleste vejrsites mangler enten gedigen
information, eller også har de gode informationer, men er så desværre ikke
brede nok til at være praktiske.
Til dit svar har jeg således blot to supplerende spørgsmål.
a) Hved du hvor man kan få fat i dem, evt, Weilfeld ?her i Danmark?
b) Carivik og Oceanerne er fine, men i den aktuelle situation er det mest
Middelhavet oplysninger jeg leder efter, da jeg vil købe en båd, måske i
Grækenland når jeg har solgt min Granada 27.
Endu engang tak for svaret
Christof L. Lytken.

Fra : Bo Carlé

Dato : 04-03-02 11:22

Jeg vil tro De amerikanske Pilot Charts kan fås her:

Iver C. Weilbach & Co. A/S
Toldbodgade 35
1253 København K

Telefon 3313 5927 · Telefax 3393 5927
E-mail: nautical@weilbach.dk

ellers kan de vel bestilles hjem.

Skal der købes større ind, er der ingen skat på kort og bøger i England.

Fra : chris lytken

Dato : 04-03-02 18:10

> [...]
>E-mail: nautical@weilbach.dk
>
>ellers kan de vel bestilles hjem.
>
>Skal der købes større ind, er der ingen skat på kort og bøger i England.

Tusinde tak Bo.
Ja det var Weilbach, ikke Weilfeldt. Må være mit Tyske der galloperede
afsted med mig.
C.L.L.

Fra : lars Bonde

Dato : 04-03-02 00:11

jeg ved ikke hvad du skal bruge det til men hvis du skal ud at sejle i
Europa så er det kun en mulighed. Hvis du vil finde noget der virker på
nettet koster det.

Anskaf en SSb radio og hen de bedste udsigter du kan tænke dig ind på din
bærbar. Det er gratis og det virker alle steder.

VH Lars

Fra : Gert Jacobsen

Dato : 03-03-02 08:34

Hej Lars
Det lyder interessant.
Kan du fortælle lidt mere om hvordan det virker / skal sættes op.
Hvilket udstyr der skal til? Hardware software??
Venlig hilsen
Gert

Fra : cbatskaw

Dato : 05-03-02 08:55

Hvis man har hang til vejrkort, prognosekort, satellitfotos mv, er et bud
www.wetterzentrale.de - kæmpe sted med alle de sager, DMI skal have betaling
for...........
chris lytken <vikingexplorer@newmail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c7e6d9a$0$56616$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : chris lytken

Dato : 05-03-02 20:56

Hallo og tak for henvendelserne. Har også spurgt lidt på tysk nyhedsgruppe.
Ialt er der kommet følgende resultater, her sammenfatted, såfremt andre også
skulle kunne have brug for dem.

www.meteo.fr/meteonet/navigateur.html
www.ecmwf.int/services
www.oceanweather.com