hvad er "clock gen spread spectrum"?
Fra : Jæver

Dato : 28-02-02 17:45

Når jeg har pilled rundt i bios på både mine
tidligere bundkort og mit nuværende er der
et punkt der kan enables der hedder:
"Clock gen spread spectrum" på mit
ECS K7S5A kan det enables, på
mit tidligere MSI kunne man vælge mellem
1% og 0,5% og disabled. Jeg har ikke kunne
finde et fornuftigt ord om dette i manualerne.
Det gør tilsyneladende ingen forskel hvad det
er sat til. Er der et klogt hoved der kan give en
forklaring?
-Jæver-

Fra : Leony

Dato : 01-03-02 11:21

"Jæver" <jaever60@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det gør tilsyneladende ingen forskel hvad det
> er sat til. Er der et klogt hoved der kan give en
> forklaring?

Søgte efter det på google, men fandt dog ingen forklaringer, udover denne:
http://www.sss-mag.com/ss.html
Måske min søgning ikke er raffineret nok.
En ting er dog sikkert, det er spændende læsning, eller.......måske ikke.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Jæver

Dato : 01-03-02 17:43

> En ting er dog sikkert, det er spændende læsning, eller.......måske ikke.

Jeg tror at jeg disabler funktionen og koncentrerer mig om hvorfor
kaliumcyanid er en vigtig ingrediens i B12 vitamin analyser.
Oftopic:
Flot,flot casemod! Jeg har samme kabinet (som du havde)
Dog ikke samme energi , men det kunne være spændende at
høre hvad de ekstra blæsere og det at du flyttede psuen gjorde
ved temperaturen?
Hilsen Jæver

Fra : Leony

Dato : 01-03-02 22:28

> Jeg tror at jeg disabler funktionen og koncentrerer mig om hvorfor
> kaliumcyanid er en vigtig ingrediens i B12 vitamin analyser.

Det tror jeg roligt du kan gøre. God fornøjelse med vitaminerne.

> [...]
> Dog ikke samme energi , men det kunne være spændende at
> høre hvad de ekstra blæsere og det at du flyttede psuen gjorde

Tak for det.
Blæserne sænker temp med ca 14 grader ved idle og ca 18 grader ved full
load, når de kører på full power, ved 6 volt er temp faldet et par grader
mindre, så det vigtige er ikke hvor hurtigt de kører, bare det de kører lidt
er nok til at køle og larmen er mere udholdelig ved 6 volt.
Psu'en blev bare flyttet ud pga af vinduet. Tror det hæver temp med et par
grader.

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 02-03-02 13:44

> "Clock gen spread spectrum"

"Clock gen spread spectrum":
I stedet for at alle timersignaler kommer med en fast tidsforskel, så
kan denne option ændre tidsforskellen fra signal til signal inden for
nogle få procent. Det giver mindre radio-frekvens støj, men gør
overclocking sværere. Det kan - ligesom overclocking - gøre
computeren ustabil.

mvh
Jeppe Seidelin Dam