Compaq Presario 705EA, Vega 3 eller MiTac
Fra : Jimme Sørensen

Dato : 28-02-02 17:20

Hej NG.

Jeg skal ud at købe en bærbar computer og har i denne anledning set på en
Compaq Presario 705EA.
Jeg vil bare spørge om der er nogen som har gode eller dårlige erfaringer
med den.

Desuden vil jeg også spørge om der er nogen som har erfaring med Vega 3
eller MiTac's og bærbare computere.

Jeg vil helst ikke af med mere end 15000 kr.

mvh Jimme

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 28-02-02 18:02

"Jimme Sørensen" <jimme@ungdom.dk> skrev

> [...]
en
> Compaq Presario 705EA.
> Jeg vil bare spørge om der er nogen som har gode eller dårlige

Jeg har en sådan, og er rimelig godt tilfreds. Desværre hyler den ved
drevaktivitet ud ad hovedtelefonudgangen, og Compaq kan ikke rigtig finde
ud af om det er et generelt problem, og hvad de vil / kan gøre ved det.

Jeg vil råde dig til at tjekke dette før du køber - evt. ved at medbringe
en CD-Rom og lade den spinne op, mens du har isat hovedtelefonerne. Hvis
den hyler/brummer mens cd'en spinner op, kan du også godt regne med, at
høre en konstant højfrekvent hyletone ved harddiskaktivitet, når der er
stille omkring dig (det kan næppe høres i et butiksmiljø!).

Ellers er maskinen klippestabil, og ganske tilfredsstillende til prisen.

Maskinen er forholdsvis lydløs, og blæseren kører kun når maskinen sættes
på arbejde, eller når der en sjælden gang kortvarigt skal "luftes" ud i
kabinettet. Skærmen er rimelig god, selvom det ikke er den bedste TFT
skærm jeg har set.

Alle drevene er produceret af Toshiba. Harddisken er IDE100, og
forholdsvis støjsvag.

> Desuden vil jeg også spørge om der er nogen som har erfaring med Vega 3
> eller MiTac's og bærbare computere.

Ingen erfaring med de nævnte, men vær opmærksom på, at disse sjældent
kører med ægte mobile-processorer, hvilket betyder øget varmeudvikling
(og dermed mere støj) og strømforbrug.

mvh
Peter

Fra : mk

Dato : 02-03-02 09:35

jeg har haft Compaq, er ok men for dyr efter min mening (pris/ydelse). Var
ikke verdens hurtigste i forhold til hvad den burde.

har oxo haft en Mitac, den faldt lige så stille fra hinanden (låger knækkede
af, stik med løse forbindelser), skod men fine specs...

jeg selv ville vælge Dell i dag uden tvivl (har haft én i en kort
periode)...