Zycel's ZyWall 1 & 10
Fra : Gregers Petersen

Dato : 28-02-02 15:28

Hejsa.

Er der nogen som har nogle erfaringer med VPN-delen af Zywall'ene?

Jeg overvejer en løsning med en Zywall 10 på kontoret og så Zywall 1 ved
vores tre-fire hjemmearbejdspladser.

--
MvH

Gregers Petersen
http://disclaimer.gpweb.dk

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 28-02-02 18:56

Gregers Petersen wrote:

> Hejsa.
>
> Er der nogen som har nogle erfaringer med VPN-delen af Zywall'ene?
>
> Jeg overvejer en løsning med en Zywall 10 på kontoret og så Zywall 1 ved
> vores tre-fire hjemmearbejdspladser.

Prøv db.edb.sikkerhed, den har lige været op at vende.

Fra : Gregers Petersen

Dato : 28-02-02 21:49

"Christian E. Lysel" <chlyshoswmdatapunktumcom@example.net> skrev i en
meddelelse news:3C7E6F35.7050908@example.net...
> Prøv db.edb.sikkerhed, den har lige været op at vende.

Så vidt jeg kan se, snakkes der der om sikkerheden ved Zywalls.
Jeg vil gerne høre lidt om "netværksdelen" e.g. kombatibilitet med andre
enheder eller generelle problemer.

Foregår tunellen helt og holdent på hardware og derfor uden software
applikationer?

--
MvH

Gregers Petersen
http://disclaimer.gpweb.dk

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 28-02-02 22:34

Gregers Petersen wrote:

> Så vidt jeg kan se, snakkes der der om sikkerheden ved Zywalls.
> Jeg vil gerne høre lidt om "netværksdelen" e.g. kombatibilitet med andre
> enheder eller generelle problemer.

Prøv at læse de link der referes til.

> Foregår tunellen helt og holdent på hardware og derfor uden software
> applikationer?

Hardware uden software, vil være en mekanisk maskine!

Fra : Gregers Petersen

Dato : 28-02-02 22:37

"Christian E. Lysel" <chlyshoswmdatapunktumcom@example.net> skrev i en
meddelelse news:3C7EA253.6000005@example.net...
> Hardware uden software, vil være en mekanisk maskine!

Ok - Dårligt formuleret.

der menes uden wintendo-applikationer.

--
MvH

Gregers Petersen
http://disclaimer.gpweb.dk

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 28-02-02 22:41

Gregers Petersen wrote:

> Ok - Dårligt formuleret.
>
> der menes uden wintendo-applikationer.

Mener du http://www.jgaa.com/Wintendo/, Windows for 1.500 kr med
hardware, er det din joke?

Fra : Gregers Petersen

Dato : 01-03-02 14:59

"Christian E. Lysel" <chlyshoswmdatapunktumcom@example.net> skrev i en
meddelelse news:3C7EA3DE.4060305@example.net...
> Mener du http://www.jgaa.com/Wintendo/, Windows for 1.500 kr med
> hardware, er det din joke?

Nej, skåret ud i neon eller bøjet i pap:
Skal jeg installere en VPN klient på den windowsmaskine, der står bag
zywallen eller foregår VPN-kryptering/dekryptering i zywallen.

--
MvH

Gregers Petersen
http://disclaimer.gpweb.dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 01-03-02 15:03

On Fri, 1 Mar 2002 14:59:27 +0100, "Gregers Petersen"
<usenet@fjern-dettegpweb.dk> wrote:

> Skal jeg installere en VPN klient på den windowsmaskine, der står bag
> zywallen eller foregår VPN-kryptering/dekryptering i zywallen.

En ZyWALL kan selv køre VPN. ZyWALL-1 kan kun have én tunnel (men
det er OK, fordi den skal forbinde sig til en central site), mens
ZyWALL 10 kan holde 10 tunneler, dvs. op til 10 remote brugere
eller ZyWALLs.

Dette ifølge www.zyxel.dk

-A

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 01-03-02 17:03

Gregers Petersen wrote:

> Nej, skåret ud i neon eller bøjet i pap:
> Skal jeg installere en VPN klient på den windowsmaskine, der står bag
> zywallen eller foregår VPN-kryptering/dekryptering i zywallen.

Undskyld jeg misforstod dig, jeg troede du mente om ZyWall-1 kørte på et
microsoft operativ system :)

Se endvidere Asbjørns svar.