Alternativ til Tiscali
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 28-02-02 15:41

Tiscali hæver priserne og deres regnings"service" og support kunne være
bedre. Det får mig til at kikke mig om efter et alternativ. (Just in case)

Jeg har en 384/128 kB forbindelse med (lille) Cisco router, og derfra mit
eget nem med switch mm. Prisen er pt 395 kr/mdr, men stiger til 410 kr/mdr.
Jeg skal altså have en router løsning igen. Der er ikke mulighed for
Telia/Stofanet, men der er masser af det eftertragtede rå kobber (TDC
teknikker målte og sagde op til 7 MB !).

Er der nogen der kan fortælle mig hvilke alternativer der er?
Det er specielt TDC løsningerne jeg ikke kan gennemskue - hvor mange af dem
kan jeg bruge ?
Hastigheden på linien er ikke den vigtigste. Min nuværende hastighed er
passende, men en 256/x til 512/x forbindelse er OK.

På forhånd tak.
--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 28-02-02 15:48

In article <pjrf8.209$b33.13096@news010.worldonline.dk>, Michael Lund Sørensen wrote:

> Jeg har en 384/128 kB forbindelse med (lille) Cisco router, og derfra mit

Du burde kunne få nøjagtig samme løsning fra Cybercity.

> Er der nogen der kan fortælle mig hvilke alternativer der er?
> Det er specielt TDC løsningerne jeg ikke kan gennemskue - hvor mange af dem
> kan jeg bruge ?

Martin Højriis har skrevet en artikel om de forskellige TDC-varianter:
http://makr.dk/?adslvarianter

--
Andreas Plesner Jacobsen | Sometimes even to live is an act of courage.

Fra : Leo Vaeversted

Dato : 28-02-02 16:45

Din pris hos CC
384/128 Kbit/s 395 kr.
Oprettelsesafgiften er 245 kr. for et USB-modem og 495 kr. for en
ADSL-router.

Læs selv mere hos CC på
http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/

Jeg er ny kunde hos CC, og har fået en fin service, indtil nu.

Mvh
Leo Vaeversted
http://www.vaeversted.nu
http://www.ruhnstet.dk
http://www.hobbylink.dk

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 28-02-02 19:45

Takker dejligt med så god info.

Jeg fik ikke skrevet, men det er ikke de 15 Kr der afgør sagen, men det er
rart at vide at der er to alternativer.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Rudi Stegen

Dato : 28-02-02 20:01

Hej Michael Lund Sørensen, du skrev i
dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Jeg fik ikke skrevet, men det er ikke de 15 Kr der afgør sagen,
> men det er rart at vide at der er to alternativer.

Ahh, *nu* forstår jeg det endelig.

Jeg var i vildrede, fordi du jo ellers hører til den seriøse del af
brugerne, og jeg begreb ved læsningen ikke, at *du* hørte til dem,
der kunne hidse dig op over de 15 kr./md.
Hvad du altså heller ikke har gjort

Tak fordi du bragte min forståelsesramme pænt på plads igen, så
jorden stadig er rundt, drejer om solen og... så'n

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 28-02-02 20:31

Hej Rudi

> [...]
> brugerne, og jeg begreb ved læsningen ikke, at *du* hørte til dem,
> der kunne hidse dig op over de 15 kr./md.

Tak for de pæne ord... rødme..
Det sekundt jeg havde trykket Send, tænkte jeg Ahhh shit, for selvfølgelig
er det ikke en bagatel der skal afgøre sagen, men Tiscali får nogle drøje
hug en gang i mellem. Så et alternativ kan komme på tale.

> Tak fordi du bragte min forståelsesramme pænt på plads igen, så
> jorden stadig er rundt, drejer om solen og... så'n

Velbekom
--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : TBC

Dato : 01-03-02 00:40

"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg var i vildrede, fordi du jo ellers hører til den seriøse del af
> brugerne, og jeg begreb ved læsningen ikke, at *du* hørte til dem,
> der kunne hidse dig op over de 15 kr./md.
> Hvad du altså heller ikke har gjort

Ja, det er vist bedre at overlade det til dem der skal til at hakke 50,- kr
ekstra af / md. - Som iøvrigt også får svært ved at se sig om efter
væsentligt bedre priser hos konkurerende ISP'ere

Det eneste jeg kan se som et reelt alternativ hvis der er pengene det gælder
er BoomTown produktet, men det gælder jo også selv ifht TDC's øvrige
produkter.

TBC

Fra : Rudi Stegen

Dato : 01-03-02 13:34

Hej TBC, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Ja, det er vist bedre at overlade det til dem der skal til at
> hakke 50,- kr ekstra af / md.

Ja, dér er vi oppe på beløb, der i praksis har nogen reel betydning.

Retrospektivt kunne man sige, at det var en bommert overhovedet at
indføre en speciel lav pris på modemopkoblinger (så vidste
modemkunder da, hvad de tegnede sig for) og i stedet have lanceret
det a la: "Hvis du har brug for en hurtigere ping...[etc.]".

Men det er jo nemt at være bagklog.

> Som iøvrigt også får svært ved at se sig om efter væsentligt
> bedre priser hos konkurerende ISP'ere

Ja, især fordi man på regnepinden også skal forudsætte, at
prisdifferencen holder (pt. ca. 10 måneder frem). ISP-markedet er jo
ikke ligefrem karakteriseret ved uforanderlighed.

--
Hygge fra Århus - Rudi