24 ports switch -- hvilken?
Fra : ratatosk

Dato : 28-02-02 14:49

Jeg skal have smidt en 24 ports switch i mit LAN, og har i øjeblikket
kig på følgende:

HP Procurve 2324 (~5kkr.) [1]
3Com SuperStack 3 Baseline (~6kkr.) [2]
NetGear FS524 (~3kkr.) [3]

Har nogen erfaringer med ovenstående produkter, eller evt. forslag til
andre egnede kandidater?

Switchen skal bruges på et LAN med 10 brugere, et par servere og en
bunke printere.

pft
wulff

[1]
http://www.hp.com/rnd/products/switches/switch2324-2312/overview.htm
[2] http://emea.3com.com/products/switches_stackable/ss3b24t.html
[3] http://www.netgear.com/product_view.asp?xrp=3&yrp=33&zrp=25

Fra : Klaus Franzmann

Dato : 28-02-02 15:04

"ratatosk" <ask@for.it> wrote in message
> [...]
> andre egnede kandidater?
>
> Switchen skal bruges på et LAN med 10 brugere, et par servere og en

Jeg vil anbefale dig at få en managed switch, især hvis det er til en
virksomhed, og der er mulighed for at der skal fejlfindes på et tidspunkt.

HP Procurve 2524 til ca. 7.000 excl. moms ville være mit valg.

Mvh Klaus

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 28-02-02 20:43

"ratatosk" <ask@for.it> wrote:

> Har nogen erfaringer med ovenstående produkter, eller evt. forslag til
> andre egnede kandidater?

Hvis du, selv om du har fået andre gode råd, køber en unmanaged switch kan
du lig så godt købe den billigste, f.eks. eTen EW-724C 24 ports 10/100 Rack
Mount Switch

http://www.proconsult.dk/go/netetew724c

Jeg vil også anbefale en managed switch, og jeg kan kun tilslutte mig HP
Procurve 2524, det er en dejlig switch, der er 48 timers on-site service med
i prisen, og det fungerer godt.

http://www.proconsult.dk/go/nethpj4813a

P.S. Jeg arbejder ovenstående sted, men hvis det jeg skriver er forkert,
skal gruppen nok reagere.....

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk