Mobile - tjenester på hjemmesiden???
Fra : Brian Pedersen

Dato : 28-02-02 13:42

Hej!

Håber der er nogle der kan hjælpe mig.

Er der nogle her der ved hvor det står beskrevet (API, fremgangsmåder,
standarder osv.), hvis man gerne vil lave mobile - tjenester på sin
hjemmeside, så som at sende ringetoner, billedbeskeder, sms, operatørlogoer
osv.???

Det skal helst være i Java, JavaScript, HTML og/eller PHP. Men alt har vel
interesse for i så tilfælde at gå igang ud fra nogle forklaringer og
beskrivelser.

Koster disse tjenester noget hos mobiludbyderne eller teleselskaberne, og er
det muligvis disse man skal kontakte for et interface/API??

På forhånd mange tak for hjælpen.

Venligst

Brian Pedersen

Fra : Allan E

Dato : 28-02-02 18:49

Du kan prøve at tage et kig på http://www.noctor.com/smsjdk.htm

> Koster disse tjenester noget hos mobiludbyderne eller teleselskaberne, og
er
> det muligvis disse man skal kontakte for et interface/API??

Ovenstående api kræver at du har adgang til en SMSC server, hvilket nok
kræver at du får en aftale med et mobilselskab.
Jeg kan ikke forstille mig at det er gratis at få en sådan aftale, men jeg
mener bl.a Orange på et tidspunkt har tilbudt et produkt i den retning....

Mvh Allan E