Fortsættelsen på min stamtavleføljeton...
Fra : Pernille Scharff

Dato : 28-02-02 13:29

Hej gruppe,

så ser det ud til at der endelig er en løsning på Ce'Nedras manglende
stamtavle!! Den sk*** opdrætter ville pludselig ikke have et stamnavn
alligevel, og så ville Jyrak ikke give dispensation til at hun kunne
registrere et til kuld uden stamnavn, og så havde vi balladen.... Det
skulle så tages op i Felis Danica om der kunne gives dispensation, og
jeg skulle regne med måneders ventetid osv. osv. STØN! Nå, men jeg har
ringet til Jyrak og vi har fundet en løsning som bl.a. indebærer at jeg
søger stamtavlen i stedet for opdrætteren. Det er ikke specielt
"lovligt" men det lykkedes altså at få lov alligevel. Så jeg får
opdrætteren til at udfylde rekvisitionen med forældrekattenes data og
udfylder så selv resten (og tager en kopi for en sikkerheds skyld) og så
skulle det gerne kunne lade sig gøre at vi har en stamtavle om 5 uger.
Pyh ha! Det betyder så at der er chance for at beundre min lille
skønhedsåbenbaring af en skovkat på udstillingen i Middelfart den 20.
april...og Silk vil med garanti gerne beundres, for han synes selv han
er den lækreste kat i hele verden!

Opdrætteren var i øvrigt meget samarbejdsvillig da jeg ringede til
hende, så det er åbenbart kun Jyrak hun ikke vil samarbejde med *G*

Jeg vil i øvrigt understrege at jeg naturligvis elsker Ce'Nedra lige
højt uanset om hun har stamtavle eller ej - men det ville nu være
ærgerligt ikke at kunne udstille en kat der er så fantastisk smuk som
hun (efter min ringe mening) selvfølgelig er!

Knuzer fra en begejstret Pernille der allerede i eftermiddag vil ud at
købe stof til burgardiner!!

Fra : Grit Wessel

Dato : 28-02-02 13:42

Hej Pernille

Det er godt, at der nu (forhåbentlig) er kommet en løsning på problemet, men
hvor er det dog taveligt af opdrætteren, at hun ikke har fået søgt om
stamtavler. Hun kan ikke være bekendt at lade dig om problemerne. Hvad med
de andre killinger i kuldet? Søger du også stamtavler til dem?

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Pernille Scharff

Dato : 28-02-02 13:59

Hej Grit,

> [...]
med
> de andre killinger i kuldet? Søger du også stamtavler til dem?

Min uforbeholdne mening om den opdrætter er at hun udelukkende
producerer killinger fordi hun kan tjene på det, og i lighed med
"Garfild" i Jylland sælger hun "ægte" katte uden stamtavle og halv
MCO/halv huskat og deslige. Jeg har fået en dejlig skovkat og jeg er
glad for at jeg købte hende og fik hende væk fra det bur hun gik i, men
jeg vil aldrig anbefale nogen at købe kat der - og ville set i
bakspejlet heller ikke selv have gjort det. Hun sagde til mig i
telefonen at hun ikke ville have stamnavn, for så kom Jyraks konsulenter
bare og blandede sig i alting og det gad hun i hvert fald ikke ha'!
Jyrak er også MEGET trætte af hende...og det er sikkert også baggrunden
for at de har været ret hjælpsomme over for mig.

"Officielt" ved Jyrak ikke hvor mange killinger der var i kuldet (det
ved jeg heller ikke, men der var mere end en!)....så jeg kan nøjes med
at søge stamtavle på min egen - de andre er nok solgt til folk som ikke
ønskede stamtavle på deres "ægte" kat (SUK). Hun havde søgt stamtavle på
"et kuld" Maine Coon killinger (2 killinger) og jeg så at der var 5
killinger i det kuld, såeh... I øvrigt er opdrætter "meget ked af" alle
problemerne (hun kunne f.eks. også have sat sig ind i reglerne om
stamtavler før hun solgte mig katten med oplysningen om at stamtavlen
kom i løbet af 4-5 uger ikke??) og hun betaler hvad stamtavlen kommer
til at koste - havde hun søgt i tide havde hun jo sparet nogle penge, da
Ce'Nedra nu er over 6 mdr...

/Pernille - der køber sin næste kat hos en fornuftig opdrætter!!

Fra : Birgitte

Dato : 28-02-02 16:56

Hej Pernille
Sikke da et postyr du her har været igennem,- og desværre er du nok ikke den
eneste der kommer ud for de sådanne ting.
Der findes dårlige opdrætter og der findes gode, forstår så absolut godt din
nye holdning.

<Pernille - der køber sin næste kat hos en fornuftig opdrætter!!

Man lære som regel af sine fejl
Glæder mig til at se din vidundermis på en udstilling
Missekram fra Birgitte
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : Louise Viborg

Dato : 01-03-02 15:10

Kære Pernille!
Det lyder rigtig godt at der er blevet fundet en løsning, men jeg synes godt
nok heller ikke at opdrætteren kan være det bekendt!!!!! Sådan nogen burde
man kunne gøre noget ved!

Jeg glæder mig meget til at se dine missere igen. De er jo fantastsk smukke
begge to
Hils dem begge, og Jesper, fra mig og Jakob.

Vi ses når vi skal til Hedensted

Knus
Louise Viborg
DK Shuno Zahra's norske skovkatte