Mail fra min G2N via TDC-ADSL ??
Fra : PD

Dato : 28-02-02 11:19

Hej.
Måske lidt kryptisk emne-linie, og måske også forkert gruppe, men jeg
forsøger lige og så må i altså bare sparke mig over hvor dette høre til....

Nå men jeg er så også en af dem der er hoppet på tdc adsl, jeg har
selvfølgelig fået en E-mail adresse osv...
Men somme tider sender jeg mail hjemme fra på en G2N konto, det er pga. at
vi har G2N på arbejdet, og jeg har så også min G2N e-mail hjemme så jeg kan
sende og modtage mail hjemme.
Det har altid fungeret fint, men nu efter at jeg har fået adsl nægter min
maskine at sende mail til g2n serveren, men jeg kan fint modtage mail fra
G2N serveren.
Kan dette virkelig ikke lade sig gøre på andre måder end ved at ringe op til
et G2N opkaldspunkt, med et standardmodem ???

Mvh.
PD

Fra : Lars H. Fischer

Dato : 28-02-02 11:49

"PD" <pd@nj-elektro.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
op til
> et G2N opkaldspunkt, med et standardmodem ???

Du får ikke lov til at sende gennem G2N smtp server såfremt du kobler op
til internettet via en anden udbyder og omvendt. Du skal bare angive TDC
udgående mailserver og det kører..
Lidt bøvlet hvis du skifter frem og tilbage mellem G2N og TDC, men det
virker

Hilsen
Lars H. Fischer

Fra : PsHdO

Dato : 02-03-02 15:40

Hej.

> Du skal bare angive TDC
> udgående mailserver og det kører..
> Lidt bøvlet hvis du skifter frem og tilbage mellem G2N
> og TDC, men det virker

Jeg havde aldrig selv fået den tanke, men det fungere faktisk, så tusind
tak.
Indgående mail er som normalt på g2n serveren, udgående sendes over
tdc-serveren.... mange tak.
Mvh.
PD

Fra : Betina Jørgensen /LO~

Dato : 28-02-02 11:27

pd@nj-elektro.dk writes:
>Kan dette virkelig ikke lade sig gøre på andre måder end ved at ringe op
>til
>et G2N opkaldspunkt, med et standardmodem ???

Jeg havde også, før jeg fik ADSL, internet gennem G2N. Da G2N-email
adressen er den jeg altid bruger, ringede jeg til CC og spurgte om det
stadig kunne lade sig gøre at modtage og sende gennem G2N. Ingen problemer
sagde han ,og han fik ret. Inde i outlook er det muligt at hente og sende
fra flere steder. Du skal bare oprette flere konti. Da jeg ikke sidder ved
min egen puter, kan jeg desværre ikke gå ned i detaljer, men jeg håber at
det vil kunne lykkes for dig, for det lykkedes for mig.
Med venlig hilsen
Betina

Fra : Alex Striker

Dato : 02-03-02 12:30

"PD" <pd@nj-elektro.dk> skrev i en meddelelse news:_onf8.54$nv4.1294@news.get2net.dk...
> Hej.
> Måske lidt kryptisk emne-linie, og måske også forkert gruppe

jep

> Kan dette virkelig ikke lade sig gøre på andre måder end ved at ringe op til
> et G2N opkaldspunkt, med et standardmodem ???

nej

hvis du vil sende fra din g2n email adresse med opkoblet fra anden udbyder -
kan du bruge webmail på g2n´s side , og så logge dig på med dit brugernavn
+ password , og sende derfra

Mvh Alex S

--
http://hjem.get2net.dk/alexs

Fra : PsHdO

Dato : 02-03-02 15:42

Hej.

> hvis du vil sende fra din g2n email adresse med opkoblet fra anden
udbyder -
> kan du bruge webmail på g2n´s side , og så logge dig på med dit brugernavn
> + password , og sende derfra

Man kan altså også bare gøre som Lars H. Fischer beskriver i sin mail, det
fungere nemlig også....
Mvh.
PD