Nogen der kender Elitegroup P6BX-A+ bundko~
Fra : Thomas Christensen

Dato : 28-02-02 10:40

Jeg står og skal opgradere et gammelt bundkort med en ny processor,
problemet r, at bundkortet kun understøtter op til 600mhz(står der), men det
kunne være fedt hvis jeg kunne bruge en 1ghz processor. Nogen der har prøvet
d eller ved noget omkring spørgsmålet???

Fra : renekure

Dato : 28-02-02 12:07

"Thomas Christensen" skrev d. 28-02-02 10:40 dette indlæg :
> [...]
prøvet
> d eller ved noget omkring spørgsmålet???

Jeg har stået i den samme situation som dig - og har forhørt mig
foskellige steder omkring det samme spørgsmål. Alle har afvist at det
skulle være muligt at sætte en hurtigere CPU på bundkortet.

Hvorfor ikke udskifte bundkortet med Elitegroup K7S5A - så skulle der
være rig mulighed for at kører med en hurtigere CPU. Jeg har netop
skiftet til dette bundkort - og er godt tilfreds - og så kan du få det
til ca. 700 kr.

Men du skal lige være opmærksom på hvilken type RAM du ønsker at
genbruge !!!!

http://www.kandu.dk/

Fra : orbital

Dato : 28-02-02 12:47

On Thu, 28 Feb 2002 10:40:18 +0100, "Thomas Christensen"
<tennizz@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>kunne være fedt hvis jeg kunne bruge en 1ghz processor. Nogen der har prøvet
>d eller ved noget omkring spørgsmålet???

Afgørende er hvilken model du har.

http://www.ecs.com.tw/download/download.htm

kig under bios, vælg motherboard series, vælg p6bx-a+

Så ser du, at der er versioner med 2 Mbyte bios og versioner med 1
Mbyte bios.

Dem med 1 Mbyte bios kan stensikkert ikke acceptere coppermine cpu'er,
medens dem med 2 Mbyte bios godt kan.

Du ser netop herfor, for bios 34: . Updating new CPU microcode for new
PIII CPU

hvormed jeg tror, de mener coppermines.

Coppermines starter fra 650 og går op til tualatin, som du ikke kan
køre.

Ellers stopper det med PIII 600 slot1, der skal have 2.05 volt og
kører fint med 2.0 volt.

Hvis du har den rigtige version, så kan du overveje en slocket cpu
adapter plus en fcpga socket 370 cpu. Cpu'en må ikke være tualatin
(hverken celeron eller PIII tualatin, da de er fcpga2).

En slocket adapter fcpga er meget svær at finde. Ring evt. til
www.jumbo.dk
eller køb i England:
http://www.overclockers.co.uk/acatalog/Online_Catalogue_Overclocking_Accessories_27.html

Desuden er det klart ud fra manualen på p6bx-a+ at det er et helt
automatisk bundkort uden jumpers. Så der er ingen snyd
(overclockning). Det er også muligt, at du på en sådan slocket skal
jumpe cpu-spænding noget højere end standard: f.eks. 1.8 eller 2.0
volt (for at få det til at boote). Det dør de ikke af, hvis køleren er
ordentlig.

Så det er lidt usikkert.

Prøv at spørge på nyhedsgruppen:
alt.comp.periphs.mainboard.elitegroup efter konkrete erfaringer med
sådan en upgrade. Der må da være een som har prøvet det.

mvh

John

Fra : Henrik

Dato : 28-02-02 23:17

Hej i bios på motherboardet kan du se hvor meget du kan sætte multiplier til
og du skulle kunne køre med en frontside bus på 100 så er det bare i med en
p3 eller celeron der matcher det tempo og så selvfølgelig sammen med en
slocket.

Mvh
Henrik