installation af KDE2
Fra : Allan Weber

Dato : 26-01-01 15:58

Er der nogen der kender et sted på nettet, hvor der findes en udførlig
vejledning i installationen af KDE2?
Jeg bruger Mandrake 7.1, og har forsøgt mig vha. vejledningerne på
www.kde.org, men uden held.

mvh
Allan Weber

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 27-01-01 11:33

Hej,

Kender ikke selv til nogle, men hvis der er en der ude som ligger inde
med en vejledning til hvordan man "opgardere" KED 1.2 til 2.0 i RedHat
(7.0) - så kunne jeg godt lige bruge den :)

/Thomas Løjmann

Fra : Jesper FA

Dato : 27-01-01 14:10

"Thomas Løjmann Jørgensen" <lojmann@lojmann.dk> wrote in message
> Kender ikke selv til nogle, men hvis der er en der ude som ligger inde
> med en vejledning til hvordan man "opgardere" KED 1.2 til 2.0 i RedHat
> (7.0) - så kunne jeg godt lige bruge den :)

Download følgende rpm'er:
libmng
qt og qt-devel > 2.2.1, 2.2.3 er ude.
kde, dem du mener at skulle bruge..

qt-devel er muligvist kun nødvendig hvis du også tager nogle kde -devel
pakker. Jeg tog bare dem alle.

rpm -Uvh libmng* qt*
rpm -Uvh kde*

--
Jesper

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 27-01-01 18:51

Hejsa,

Ved kommandoen "rpm -Uvh kde*"

Får jeg besked om at "libjscript.so.2 is needed by kdevelop-1.2-12" samt
nogle fejlere ???.so.s-filer!!!

Hvad så?

/Thomas Løjmann

Fra : Jesper FA

Dato : 27-01-01 19:30

> Ved kommandoen "rpm -Uvh kde*"
>
> Får jeg besked om at "libjscript.so.2 is needed by kdevelop-1.2-12" samt
> nogle fejlere ???.so.s-filer!!!

Det er kun kdevelop der giver fejl?
Kan du komme til at fjerne den uden den brokker sig? (rpm -e kdevelop)
Det er jo en del af dem du opgradere, så om du skulle fjerne den først
betyder ikke noget i sidste ende.

--
Jesper

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 28-01-01 11:49

Hej,

det er faktisk disse programmer som den siger at "libjscript.so.2 is
needed by":

kdevelop
kxicq
caitoo

der er en del fejl, den kommer også med at:

libkdecore.so.2
ligkdeio.so.2
libkfile.so.2
libkfm.so.2
libkhtmlw.so.2
libkimgio.so.2
libmediatool.so.2

is needed by.... (Samme 3 apps som i starten af mit indlæg)

Hvordan og hvorledes kan jeg komme viddere?

/Thomas Løjmann

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 28-01-01 12:29

Thomas Løjmann Jørgensen wrote:

> Hej,
>
> det er faktisk disse programmer som den siger at "libjscript.so.2 is
> needed by":

Filen som den mangler er fra KDE-1.1.2, men der er en version af
kdevelop til KDE-2.1 under udvikling.

> kdevelop
> kxicq
> caitoo
>
> der er en del fejl, den kommer også med at:

<cut libkde-1.1.2 filer>

Du kan ikke installere KDE-1.* programmer under KDE-2.*, men der findes
en version af kxicq til KDE-2 og caitoo er en del af kdenonbeta.

--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 28-01-01 12:36

Hej,

> [...]

> Du kan ikke installere KDE-1.* programmer under KDE-2.*, men der findes
> en version af kxicq til KDE-2 og caitoo er en del af kdenonbeta.
Dvs. nu har jeg fjernet caitoo og når kxicq er væk, skulle det virke?
Hvordan kan jeg tabe backup af min contact list i kxicq?

/Thomas Løjmann

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 28-01-01 12:48

Fandt ud af det, nu har jeg KDE2 på maskinen, dejligt...

Jeg fik taget backup af listen, nu må vi se om jeg kan få den nye
version til at spise dem :)

Tak for hjælpen!

/Thomas Løjmann