Oversigt over kantlister af gummi/plast?
Fra : Torben Lund

Dato : 28-02-02 00:13

Er der nogen der véd hvor man kan finde en oversigt over kantlister af
gummi/plast? -og hvor de evt. kan købes.

Mvh.

Torben Lund

Fra : Claus Frørup

Dato : 28-02-02 08:23

Isang tao pinangalanan Torben Lund nagsulat :

>Er der nogen der véd hvor man kan finde en oversigt over kantlister af
>gummi/plast? -og hvor de evt. kan købes.

I kataloget fra Nautisk udstyr findes de på side 207 og i
Watskikataloget er de på side 295.
--
Venlig hilsen, Claus
Når du svarer på et af mine indlæg, behøver du ikke citere hele smøren.

Fra : PeterB

Dato : 28-02-02 22:09

Hej NG

Og når vi nu lige er i nærheden af emnet: Hvad med kraftige
tætningslister, evt. hule, af gummi til f.eks. luger? Hvem kender
adresse / hjemmeside på en forhandler?

mvh Peter

Fra : Hans Olsen

Dato : 01-03-02 07:33

hvis det ikke findes her:
http://sindby.tangora.dir.dk/showpage.asp?ID=31
findes det ikke

se evt på deres sider og du finder:
http://sindby.tangora.dir.dk/media/gummikatalog-s-1(1).gif

MVH
Hans Olsen
PS LIGE MEGET HVAD DU MANGLER SÅ - IGEN IGEN WWW.GOOGLE.COM

Fra : PeterB

Dato : 01-03-02 16:38

Hej Hans
Sindby er et godt sted - med pdf-katalog osv. Ski' godt. Tak
mvh Peter

Fra : Claus Frørup

Dato : 01-03-02 08:17

Isang tao pinangalanan PeterB nagsulat :

>Hej NG
>
>Og når vi nu lige er i nærheden af emnet: Hvad med kraftige
>tætningslister, evt. hule, af gummi til f.eks. luger? Hvem kender
>adresse / hjemmeside på en forhandler?

Palby Marine har det største udvalg. Det findes i deres nye katalog på
side 378 og fremad.
Deres hjemmeside www.palby.dk er ikke færdig, så man kan desværre ikke
se et on-line katalog.

Fra : Hans Olsen

Dato : 01-03-02 08:52

Hej

"Claus Frørup" <claus@froerup.dk> skrev i en meddelelse >
> Deres hjemmeside www.palby.dk er ikke færdig, så man kan desværre ikke
> se et on-line katalog.

nej - og det bliver den nok aldrig, den har set sådan ud det sidste års tid.
MVH
Hans Olsen

Fra : Hans Olsen

Dato : 01-03-02 08:53

se evt også her - under gummilister:
http://www.vendelbo-vans.dk/ub/varegruppe.php3

MVH
Hans Olsen

Fra : C.L.L.

Dato : 08-03-02 02:00

Hallo Torben
Firmaet der laver masser af de lister du taler om og som bl.a. leverer dem
til de danske bådbyggere og værfter hedder PLASTCO enkelt ud af landevejen
PLASTCO. Mon ikke du finder deres adresse på nettet.

Hilsen Christof Lytken

Fra : C.L.L.

Dato : 09-03-02 00:23

[...]

Hallo Torben Lund
Du spørger efter kantlister i gummi og plast. Jeg har tidligere svaret at
det er muligt at købe alskens forskellige lister hos PLASTCO og det er
korrekt.
Jeg har imidlertid et spørgsmål til dig, som er: Er det måske en fenderliste
du søger for at skifte fenderlisten ud på din båd ?
Hvis svaret er ja vil jeg anbefale at du får det lavet på et bådværft. Jeg
har fået skiftet fenderlisten på en Granada 27 sidste sensommer, august /
september og fik det gjord hos Jacob Jensens Bådværft. At skifte
fenderlisten er vanskeligt fordi:

Hele fenderlisten skal opvarmes i et stort varmekasse til det har en
temperatur på 70 grader C, og det skal være meget nøjagtig 70 grader.
Når listen så trækkes, hives , trykkesog jamres på plads skal det for det
førstye foregår enorm hurtig fordi hele fidusen er at listen trækker sig
sammen under nedkølingen, hvilket gør at den bliver ordentlig tæt. Går der
for lang tid afkøles den for meget og det går stærkt.
For det andet var vi seks mennesker om det ved Jacob Jensens Bådværft, fordi
listen sammentidig skal trækkes / hives i længderetningen så den ikke falder
af igen når den er afkølet og har trukket sig sammen.

På værftet trak jeg selv den gamle liste af. Derefter gjorde jeg samlingen
mellem skrog og dæk hvor listen sad grundig ren og tætnede samlingen mellem
skrog og dæk så bådenm nu er tæt som da den var ny.

For selve påsætning af fenderlisten plus materialer, liste, gugemasse etc..
kom jeg af med ca. 7.500 kroner men jeg synes det var det værd. Jeg ville
ikke selv bakse med det. Jeg har set for mange fenderlister der var sat på
af såkaldte proffer. De flerste skamferede blot den måde båden så ud.

Hilsen
C.L.L.