Problem med CPU/Windows/Vira
Fra : H.C. \"HUB\" Bruus

Dato : 28-02-02 00:03

Hej allesammen

Jeg sad her iaftes klokken 2000 og fik en kernel32.dll fejl. Jeg genstartede
min maskine:

Windows98SE
Athlon 1,33Ghz
ASUS A7V133-C
256MB SDRAM PC133
Geforce2 TI-VO 64MB DDR
15" skærm
AOpen HQ08
osv.

og da jeg startede op igen kom der intet billede på. Og efter 2 min.
slukkede den automatisk. Jeg tænkte at det nok var pga. varmen fra CPU'en da
den ligger på ca. 59 celsius - jeg har givet den en frisk klat arctic silver
som gerne skulle dække jævnt over hele kernen.
Jeg var nødsaget til at clocke ned på 550Mhz for overhovedet at komme ind i
Windows og da jeg kom derind kunne den ikke finde mit grafikkort, eller
d.v.s. den meldte fejl. Jeg kørte en virusscan på nettet. Fandt 19
inficerede filer hvor jeg har slettet størstedelen. Jeg kan stadigvæk ikke
komme højere op end 750MHz før min maskine hænger og ikke vil starte. Jeg
overvejer at flashe ny BIOS men jeg aner ikke hvad der kan være galt for at
sige det mildt.
Ligenu viser windows alle ikoner med hvide eller sorte firkanter, som om min
CPU er for varm og at min PC fryser. Hvilket den jo ikke burde når den kun
kører 750Mhz! Mit kabinet står foruden på fødder så luften suges ind både
bagved og forfra. Jeg bør nu nok købe nogle kabinetblæsere.

Jeg vil bare lige høre om i har nogle umiddelbare forklaringer/løsninger på
mit nu ikke længere lille problem. Jeg vil blive glad hvis i ville svare
over email.
1000 TAK FOR JERES HJÆLP!

Med venlig hilsen
H.C. Bruus
Silkeborg

Fra : Peter Schrøder

Dato : 28-02-02 08:22

"H.C. "HUB" Bruus" skrev
> [...]
> overvejer at flashe ny BIOS men jeg aner ikke hvad der kan være galt for

Du bliver nok nødt til at geninstallere windows.
Den virus du fandt kan ha' smadret mere end
det, du umiddelbart har fundet.
Prøv først at installere windows oveni den gamle
installation, og hvis det ikke er nok, er du nok
nødt til at starte forfra med en Format C:

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply