SiS735 og UDMA
Fra : Chingachgook

Dato : 27-02-02 21:59

Jeg har følgende problem med mit ECS K7S5A bundkort som har et SiS735
chipsæt, og en HD (IBM 60GXP 40Gb) iwindowsXP:
Den kan ikke bruge UDMA mode, kun PIO.. man kan got vælge at sætte den til
UDMA, men den bruger kun PIO mode :(
I min BIOS i opstarten står begge mine HD'er (den anden er en maxtor) til
UDM mode 5 (ATA100), men i windowsXP står kun min maxtor, som er slave på
den primære IDE kanal, på UDMA og ikke min 60GXP om er master på den
primære kanal..

Jeg har prøvet at buge den patch der er til windows2, men uden held :((
Jeg har også opdateret min BIOS til den nyeste, men uden held....

nogen der har nogle ideer?!?!?!

//Chingachgook

Fra : Henrik Høy

Dato : 27-02-02 22:34

In article <DKbf8.10606$Rz2.388063@news010.worldonline.dk>,
famtaba@tiscali.dk says...
> [...]
>
> Jeg har prøvet at buge den patch der er til windows2, men uden held :((
> Jeg har også opdateret min BIOS til den nyeste, men uden held....

Her er en link: http://filebox.vt.edu/users/lzas/SISIDE.EXE

Men læs gerne faq, som ligger på flg. link. står i afsnit omhandlende
drivere under XP

http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=4&t=
001477

Mvh

Henrik

Fra : Chingachgook

Dato : 27-02-02 23:56

tak for linket, men det virker stadigvæk ikke :((
Denne tool ligger også på driver cden til bundkortet......

//Chingachgook