Amd k6-2 på ældre bundkort !
Fra : MB

Dato : 27-02-02 21:48

Hej
Jeg har et bundkort som kan lave ned til minimum 2,5 V
Kan jeg køre med en amd K6-2 400 cpu på det stabilt?
Jeg mener 2 (læses af cpu'en som 6) på multiplyeren, 66 Mhz på bussen og 2,5
volt

på forhånd tak for hjælpen
mvh
MB

Fra : Bjarne Larsen

Dato : 28-02-02 02:22

Hej MB
Ifølge "Alt om Data" (okt 2001, s36) skal k2-6-400 have 2,2volt. Hvad der
sker hvis den får 2,5v ved jeg ikke - måske brænder den af. Og så kan den
køre både 66 og 100 MHz på bussen, med en multiplier på 6 henholdsvis 4.
Hilsen BL

Fra : MB

Dato : 28-02-02 05:50

"Bjarne Larsen" <bla@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Hej MB
> Ifølge "Alt om Data" (okt 2001, s36) skal k2-6-400 have 2,2volt. Hvad der
> sker hvis den får 2,5v ved jeg ikke - måske brænder den af.

Ja, det er lige præcis det jeg spørger om. Altså om den kan tåle at køre med
2,5 volt igennem længere tid?
mvh
MB

Fra : orbital

Dato : 28-02-02 08:52

On Wed, 27 Feb 2002 21:48:05 +0100, "MB" <dont-spam-me@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>Kan jeg køre med en amd K6-2 400 cpu på det stabilt?
>Jeg mener 2 (læses af cpu'en som 6) på multiplyeren, 66 Mhz på bussen og 2,5

Det skulle nok kunne gå. Det har man da hørt om. 2.5 volt er den af
AMD specificerede max. spænding til dyret.

Brug selvfølgende en god køler. F.eks. en Acorp Golden Round
(www.compumail.dk for 99 kr)

Hvis det overhovedet booter ?

mvh

John

Fra : [SANTA]-Muff Diver

Dato : 28-02-02 18:29

"MB" <dont-spam-me@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kan jeg køre med en amd K6-2 400 cpu på det stabilt?
> Jeg mener 2 (læses af cpu'en som 6) på multiplyeren, 66 Mhz på bussen og

Jeg har kørt med en K6-2 300@375 mzh med 2.5 volt og den kørte
klippestabilt.Jeg havde sågar en alm. køler på.

Fra : Henrik

Dato : 28-02-02 23:23

Glem det hvis boardet kun kan gå ned til 2.5 er det højst sansynligt et
sokkel 7 board. Det du skal bruge til K6-2 er et sokkel super 7.
Du skal heller ikke forvente at bios kan kende den.

Mvh
Henrik