problem efter formatering (igen?)
Fra : Locknet

Dato : 27-02-02 20:48

Efter en nødvendig formatering har jeg fået følgende problem.

Maskinen stopper under boot med en meddelelse:
NO PT, insert disk, pres a key.
Er der gået kludder i noget bios opsætning?
Har det noget med partition at gøre.

Det er lykkes at installere windows 98.
Den kører kun med 2 eller 16 farver ved 640x480.
Den er en plug and play skærm (Daewoo 17"), og Windows har selv fundet
(Den
bedste??) driver.

er ovenstående 2 problemer, og hvordan løser jeg knuden???

På forhånd tak.

Fra : Leony

Dato : 28-02-02 08:53

"Locknet" <ole_o@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Maskinen stopper under boot med en meddelelse:
> NO PT, insert disk, pres a key.
> Er der gået kludder i noget bios opsætning?
> Har det noget med partition at gøre.

Måske der er gået kludder i din formattering. Jeg har godt nok aldrig hørt
om den fejl før.
Måske du skulle slette alle dine partitioner og prøve igen, det kunne være
det løste problemet.

> Det er lykkes at installere windows 98.
> Den kører kun med 2 eller 16 farver ved 640x480.

Installer en driver til dit grafikkort.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Zwam

Dato : 01-03-02 00:37

Start med en boot disk! Kør derefter fdisk fra den og partitioner derefter!

til det andet... Ja, har du installeret driverne?

david

Fra : Locknet

Dato : 01-03-02 17:43

Tak for svarerne.
Jeg droppede alt det bøvlen rundt med partioner og svært fremskaffelige
drivere og installerede WinXP, som installerede hvad der skulle bruges. Nu
håber jeg så mine programmer m.v. kører uden problemer.
(Jeg kan dog se, at mit lasatmodem ISDN har svært ved at køre under XP via
USB) Er det noget man kan flashe).

Fra : Leony

Dato : 01-03-02 21:57

> (Jeg kan dog se, at mit lasatmodem ISDN har svært ved at køre under XP via
> USB) Er det noget man kan flashe).

Tror hellere at du skulle finde en driver på lasat's (eicons) hjemmeside.
Det kan også være der findes en workaround.
Hvis der findes en driver til windows 2000 kan du måske bruge den, forudsat
at der ikke er en win XP selvfølgelig.