Tiscali hæver priserne på ADSL
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-02-02 20:13

Har lige fået denne mail. også selvom jeg ikke er Tiscali ADSL kunde, eller
har mulighed for det

Kære ADSL kunde

Hos Tiscali ønsker vi løbende at forbedre dine oplevelser med ADSL.
Vi ønsker at sikre dig et godt produkt, der altid følger med
udviklingen, og vi vil gerne tilbyde dig unikke services og
tillægsprodukter, der giver dig mulighed for at udnytte din
ADSL-forbindelse optimalt.

Som led i arbejdet med at udvikle ADSL og optimere produkterne må vi
sætte priserne op (OBS! Prisstigningen gælder ikke erhvervskunder med
særkontrakt). Har du ADSL med modem, stiger prisen med kr. 35 pr. måned.
Har du ADSL med hastigheder på 256/128, 256/256 eller 384/128 stiger
prisen med kr. 15 pr. måned. I skemaerne nedenfor kan du finde alle de
nye priser.

Bemærk, at du trods prisstigningen stadig ikke kan få ADSL billigere hos
andre udbydere end hos Tiscali.

Fremover kan du gratis opgradere hastigheden på din ADSL-forbindelse, da
det hidtidige opgraderingsgebyr bortfalder. Faktisk er Tiscali den
internet-virksomhed, der tilbyder dig flest muligheder for at lade din
ADSL-forbindelse vokse med dit behov. Der er hele 128 ADSL-kombinationer
at vælge mellem.

MARTS TILBUD
Hvis du i dag har en modem-løsning, kan du i hele marts 2002 gratis
skifte til en router-løsning. Det betyder, at du for kun 15 kr. ekstra
om måneden kan benytte dig af routerens ekstra funktionaliteter, så som
at koble flere PC'ere op til samme ADSL-forbindelse.

Fra den 1. april 2002 er prisen på din ADSL-forbindelse:

ADSL MED USB MODEM (inkl. moms)
Down/Up 128 kbit 256 kbit 384 kbit 512 kbit
256 kbit 345 kr. 395 kr. 405 kr. 430 kr.
384 kbit 395 kr. 430 kr. 455 kr. 480 kr.
512 kbti 430 kr. 480 kr. 505 kr. 530 kr.
768 kbit 480 kr. 530 kr. 555 kr. 580 kr.
1024 kbit 530 kr. 580 kr. 605 kr. 630 kr.
1536 kbit 630 kr. 680 kr. 705 kr. 730 kr.
2048 kbit 730 kr. 780 kr. 805 kr. 830 kr.

ADSL MED CISCO ROUTER 677 (inkl. moms)
Down/Up 128 kbit 256 kbit 384 kbit 512 kbit
256 kbit 360 kr. 410 kr. 420 kr. 445 kr.
384 kbit 410 kr. 445 kr. 470 kr. 495 kr.
512 kbit 445 kr. 495 kr. 520 kr. 545 kr.
768 kbit 495 kr. 545 kr. 570 kr. 595 kr.
1024 kbit 545 kr. 595 kr. 620 kr. 645 kr.
1536 kbit 645 kr. 695 kr. 720 kr. 745 kr.
2048 kbit 745 kr. 795 kr. 820 kr. 845 kr.

ADSL MED CISCO SOHO 77 ROUTER (inkl. moms)
Down/Up 128 kbit 256 kbit 384 kbit 512 kbit
256 kbit 385 kr. 435 kr. 445 kr. 470 kr.
384 kbit 435 kr. 470 kr. 495 kr. 520 kr.
512 kbit 470 kr. 520 kr. 545 kr. 570 kr.
768 kbit 520 kr. 570 kr. 595 kr. 620 kr.
1024 kbit 570 kr. 620 kr. 645 kr. 670 kr.
1536 kbit 670 kr. 720 kr. 745 kr. 770 kr.
2048 kbit 770 kr. 820 kr. 845 kr. 870 kr.

ADSL MED CISCO 827 ROUTER (inkl. moms)
Down/Up 128 kbit 256 kbit 384 kbit 512 kbit
256 kbit 485 kr. 535 kr. 545 kr. 570 kr.
384 kbit 535 kr. 570 kr. 595 kr. 620 kr.
512 kbit 570 kr. 620 kr. 645 kr. 670 kr.
768 kbit 620 kr. 670 kr. 695 kr. 720 kr.
1024 kbit 670 kr. 720 kr. 745 kr. 770 kr.
1536 kbit 770 kr. 820 kr. 845 kr. 870 kr.
2048 kbit 870 kr. 920 kr. 945 kr. 970 kr.

Du kan også se de nye priser på:
http://www.worldonline.dk/pris/adsl_varsel01042002.php

Hvis du har spørgsmål, er du altid velkommen til at ringe
til os på 38 14 70 20.

Fortsat god fornøjelse med din ADSL-forbindelse.

Med venlig hilsen
Tiscali A/S

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-02-02 20:15

Og tidspunket på prisstigningen er lidt fejlplaseret... Efter hvad jeg har
hørt, skulle den afgift som udbyderene skal betale til TDC for kobberet. Er
faldet 40%

Det er netop de lave hastigheder hvor dette er en lidt dårlig forretning,
pånær for TDC.. Men da priserne falder, vil jeg mene Tiscali endnu er
måneder bagefter.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-02-02 21:09

> [...]
> hørt, skulle den afgift som udbyderene skal betale til TDC for kobberet.

Eller var det 40% nu er jeg faktisk ikke sikker...

Fra : Jesper Skriver

Dato : 27-02-02 21:14

On Wed, 27 Feb 2002 21:09:25 +0100, Bjarke Hansen wrote:

> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote in message

> Eller var det 40% nu er jeg faktisk ikke sikker...

Har du en kilde, det er ikke noget jeg har hørt.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Hanzen

Dato : 27-02-02 21:17

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse

> Har du en kilde, det er ikke noget jeg har hørt.
>
> --
> Jesper Skriver, CCIE #5456
> FreeBSD committer

Kan ikke lige finde noget, men jeg læste det på tekst tv for et par dage
siden.
--
hilzen
Hanzen

Fra : Jesper Skriver

Dato : 27-02-02 21:20

On Wed, 27 Feb 2002 21:16:33 +0100, Hanzen wrote:

> "Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse

> Kan ikke lige finde noget, men jeg læste det på tekst tv for et par dage
> siden.

Telestyrelsen har bestemt at telefoni interconnect priserne falder, men
det har ikke noget med priserne på rå kobber at gøre.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-02-02 21:33

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message

> Telestyrelsen har bestemt at telefoni interconnect priserne falder, men
> det har ikke noget med priserne på rå kobber at gøre.

Det er nok rigitigt.. har sikkert lykkeligt taget fejl af samtrafik (access
og terminering), som rå kobber.... hmmm

Fra : FH

Dato : 27-02-02 23:26

On 27 Feb 2002 20:13:55 GMT, Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> wrote:

>Har du en kilde, det er ikke noget jeg har hørt.

Jfr. ComOn:
Telestyrelsen har siden 1999 vurderet TDCs samtrafikpriser. Det
samlede prisfald på samtrafikken siden efteråret 1999 udgør efter de
nye nedsættelser 41 procent.

Artiklen kan ses her :
http://www.comon.dk/index.php?page=news:show,id=10761

Bemærk at det er fra 1999 til nu, at nedsættelserne er på 41%

--
Flemming H.

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 27-02-02 23:30

FH <flemming @ fmnet.dk> wrote in

> [...]
> http://www.comon.dk/index.php?page=news:show,id=10761
>
> Bemærk at det er fra 1999 til nu, at nedsættelserne er på 41%

Det har INTET med prisen på rå kobber at gøre.

--

Mvh. Simon Pedersen

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 27-02-02 23:27

In article <v5nq7ukd3odv6u4hp043l935um0gn7v3jv@4ax.com>, FH wrote:

> Jfr. ComOn:
> Telestyrelsen har siden 1999 vurderet TDCs samtrafikpriser. Det
> samlede prisfald på samtrafikken siden efteråret 1999 udgør efter de
> nye nedsættelser 41 procent.

Og hvad har det med priserne på rå kobber at gøre?

--
Andreas Plesner Jacobsen | Your step will soil many countries.

Fra : FH

Dato : 28-02-02 01:35

On Wed, 27 Feb 2002 22:26:52 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen
<apj@daarligstil.dk> wrote:

>Og hvad har det med priserne på rå kobber at gøre?

Intet - fandt jeg ud af, da jeg havde læst diverse indlæg her og
læst artiklen igen igen
Det er vist igen blevet over min sengetid - man er jo ikk' 20 mere

--
Flemming H.

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 27-02-02 20:58

> [...]

> Det er netop de lave hastigheder hvor dette er en lidt dårlig
> forretning, pånær for TDC.. Men da priserne falder, vil jeg mene

Det at ville minimere tab har ikke meget med at være "måneder bagefter".
Det er da en herlig nyhed at Tiscali sætter priserne op.

--

Mvh. Simon Pedersen

Fra : Jan Henning Larsen

Dato : 28-02-02 15:54

On 27 Feb 2002 19:58:05 GMT, "Simon H. Pedersen"
<simon@SPAMNEJTAKemail.dk> wrote:

klip

>Det er da en herlig nyhed at Tiscali sætter priserne op.

Øh, er du blevet tabt på gulvet, som barn.

"Du kan ikke ændre fortiden, men du kan ødelægge nutiden
ved at bekymre dig om fremtiden."

Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 28-02-02 18:44

Jan Henning Larsen <janhlarsen@vip.cybercity.dk> wrote in

> Øh, er du blevet tabt på gulvet, som barn.

Husker jeg ikke.

Men grunden til at jeg ser positivt på prisstigningerne er at Tiscali
sender et signal om at der simpelthen ikke er penge at tjene på så små
forbindelser. Desuden bliver forholdet indtægt/udgift også udlignet mere i
forhold til de hurtigere forbindelser.

--

Mvh. Simon Pedersen

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 28-02-02 20:56

"Simon H. Pedersen" wrote:

> [...]
> sender et signal om at der simpelthen ikke er penge at tjene på så små
> forbindelser. Desuden bliver forholdet indtægt/udgift også udlignet mere i

Hvor stor tror du at forskellen i omkostninger er for Tiscali om det er en
hurtig eller en langsom forbindelse.?
Ganske lidt.! Det er _langt_ _mindre_ i procent af prisen end procent af
hastigheden. Hvis du forstår hvad jeg mener.!

Så der sker bare at de tjener en del på de "små forbindelser".
Det er vel også der det store antal kunder er.?

(Jeg har ikke nærlæst skemaet i det oprindelige indlæg. Så er ikke 100%
ajour.)

Mvh. Jørgen
--
Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 28-02-02 22:25

Jørgen Rasmussen <jorgen-rasmussen@aa.sa.dk> wrote in

> Hvor stor tror du at forskellen i omkostninger er for Tiscali om det er
> en hurtig eller en langsom forbindelse.?
> Ganske lidt.!

Jeg er pga. af <3c7d4079$0$17210$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk> af den
opfattelse at det kun er prisen på de mindre linier der stiger - har
ligeledes heller ikke sammenholdt nye og tidligere priser.

Er det i så fald kun prisen på de små linier der stiger er det ganske
glimrende, da de svjv. ikke rentable. Det er ikke rart som kunde med
hurtig forbindelse at vide at man betaler for underskuddet på de små
linier. Derfor synes jeg prisstigningen er ganske glimrende.

--

Mvh. Simon Pedersen

Fra : TBC

Dato : 01-03-02 00:45

"Simon H. Pedersen" <simon@SPAMNEJTAKemail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hurtig forbindelse at vide at man betaler for underskuddet på de små
> linier. Derfor synes jeg prisstigningen er ganske glimrende.

Nej alle konfigurationer stiger 35 kr for alle modem kunder. Det gælder selv
2048/512, og min 512/512

Fra : Michael Legart - Tis~

Dato : 01-03-02 11:23

On Fri, 1 Mar 2002 00:45:03 +0100, TBC <-sutmin@2night.dk> wrote:

> Nej alle konfigurationer stiger 35 kr for alle modem kunder. Det gælder selv
> 2048/512, og min 512/512

Ja, med modem - men ikke med router.

--
Med venlig hilsen / Kind regards
Michael Legart, System Developer - Tiscali A/S

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 01-03-02 11:32

Michael Legart - Tiscali A/S <mlegart@dk.tiscali.com> wrote in

> Ja, med modem - men ikke med router.

Er der ikke en tendens til at folk der køber en hurtig linie ligeledes
vælger en router?

--

Mvh. Simon Pedersen

Fra : Michael Legart - Tis~

Dato : 01-03-02 11:56

On 01 Mar 2002 10:32:19 GMT, Simon H. Pedersen <simon@SPAMNEJTAKemail.dk> wrote:

> Er der ikke en tendens til at folk der køber en hurtig linie ligeledes
> vælger en router?

Jo, i langt de fleste tilfælde.

Fra : Jan Henning Larsen

Dato : 01-03-02 14:26

On 01 Mar 2002 10:32:19 GMT, "Simon H. Pedersen"
<simon@SPAMNEJTAKemail.dk> wrote:

>Er der ikke en tendens til at folk der køber en hurtig linie ligeledes
>vælger en router?

Om der er en tendes ved jeg ikke, med det er da bedre at købe efter
ens behov, jeg har eks valgt et usb modem, da jeg ikke har brug for de
ting en router understøtter/kan.

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 01-03-02 14:51

> Om der er en tendes ved jeg ikke, med det er da bedre at købe efter
> ens behov, jeg har eks valgt et usb modem, da jeg ikke har brug for de
> ting en router understøtter/kan.

Nej, men som Michael Legart skriver, så er det en klar tendens til at
kunder med hurtige linier også vælger router.

Det betyder jo at prisstigningerne generelt vil ramme folk med langsomme
linier - dvs. dem der tabes eller kun tjenes meget lidt på.

--

Mvh. Simon Pedersen

Fra : TBC

Dato : 01-03-02 15:44

> Det betyder jo at prisstigningerne generelt vil ramme folk med langsomme
> linier - dvs. dem der tabes eller kun tjenes meget lidt på.

Ja, men en ringe trøst er det jo for os der har en større linje med modem.
De fleste folk der har valg modem har vel gjort det ud fra at det var en
billigere løsning (og som sagt i de mindste konfigurationers tilfælde for
billig). Det er sandt at vi nok er relativt få der OGSÅ har valgt modem for
at få en mere levende og hurtig forbindelse til spil (ping), eller evt. for
at undgå generende porte og manglede understyttelse af multimedieprotokoller
som har unik evne til at komme i vejen med router.

Men det der kunne undre ved aspektet om at alle hastighedskonfigurationer
med modem er sat 35 kr op, er om Tiscali nu dermed har valgt en politik der
har til hensigt at bevæge sig væk fra modems, eftersom de fleste nok kan se
bedre "udvidelses muligheder" ved at vælge router med det samme. Der er jo
ikke længere nogen videre økonomisk fordel ved at vælge modems. - Sammenhold
det iøvrigt med tilbudet og gratis konvertering til router. Hvis det
virkeligt er dét der har været hensigten, kan man undre sig over hvad der
ligger til grund for dette ? ...Jeg forestiller mig da ikke at de 15 kr
forskel på eksempelvis en 1024/512 er det reele udtryk for udgift kontra
indtægt med router ifht det billigere modem.

Men nogle bud ?

TBC

Fra : Jan Henning Larsen

Dato : 02-03-02 11:04

On 01 Mar 2002 13:51:04 GMT, "Simon H. Pedersen"
> [...]

>Det betyder jo at prisstigningerne generelt vil ramme folk med langsomme
>linier - dvs. dem der tabes eller kun tjenes meget lidt på.

Det er bare det der undre mig, hvad forskel der ligger i at man tjener
mindst på en langsom linie, kontra mere på en hurtig linie.

Og hvad jeg kan forstå, så fortrækker en udbyder også at man vælger en
router, end et modem, prisen for en router i oprettelse er 495,- modem
er 245,- hos CC ergo skulle man tro der var større omkostninger med en
router, for jeg sidder og kommer lidt i tvivl nu, om jeg skulle have
valgt en router.

Fra : Peter T.

Dato : 03-03-02 10:12

> [...]
> er 245,- hos CC ergo skulle man tro der var større omkostninger med en
> router, for jeg sidder og kommer lidt i tvivl nu, om jeg skulle have

Jeg vælger altid modem, da jeg slipper for bøvlet med portmapping, nat-
tabeller mv., da mit indtryk er at folk forholdsvist tit har problemer med
det. Den besparelse der er ved at vælge modem, kunne man jo så bruge på en
billig 4ports switch. Men det kommer jo i bund og grund an på folks behov
og lyst til at nørde.

--
Mvh. Peter T.

Vil du lære at quote korrekt? Kig på...
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 12-03-02 13:53

Peter> Jeg vælger altid modem, da jeg slipper for bøvlet med portmapping, nat-
Peter> tabeller mv., da mit indtryk er at folk forholdsvist tit har problemer med
Peter> det.

Hvis man kun har een computer, er der ingen problemer med NAT, portmapping osv.

--
Niels Elgaard Larsen
E-mail: elgaard@diku.dk <URL:http://www.diku.dk/users/elgaard/>

Fra : Allan Olesen

Dato : 12-03-02 17:05

Niels Elgaard Larsen <elgaard@diku.dk> wrote:

>Hvis man kun har een computer, er der ingen problemer med NAT, portmapping osv.

Prøv at sende en H.323-pakke (som bruges af MS Netmeeting) gennem NAT.
Det kræver speciel understøttelse i routeren.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : TBC

Dato : 01-03-02 12:53

"Michael Legart - Tiscali A/S" <mlegart@dk.tiscali.com> skrev i en
meddelelse news:slrna7ulkh.b99.mlegart@charon.tisc.dk...

> Ja, med modem - men ikke med router.

Det var jo netop også lige præsis det jeg skrev !

TBC

Fra : Thomas

Dato : 01-03-02 19:00

Jørgen Rasmussen wrote:
> Hvor stor tror du at forskellen i omkostninger er for Tiscali om det er en
> hurtig eller en langsom forbindelse.?
> Ganske lidt.!

Er du i familie med Charbax ?

--
Don't waste space

Fra : Jan Henning Larsen

Dato : 01-03-02 08:27

On 28 Feb 2002 17:43:40 GMT, "Simon H. Pedersen"
> [...]

>sender et signal om at der simpelthen ikke er penge at tjene på så små
>forbindelser. Desuden bliver forholdet indtægt/udgift også udlignet mere i

Nu plejer det at være således at det er trafikken der afgører om en
udbyder tjener penge på en linie, og hvis det stadig er sandt, hvad
jeg går ud fra er mest sandsynlig, så er der størst chance for at
tjene penge på de små, og mindst chance for de høje linier.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 01-03-02 10:48

On Fri, 01 Mar 2002 08:27:24 +0100, Jan Henning Larsen wrote:

> Nu plejer det at være således at det er trafikken der afgører om en
> udbyder tjener penge på en linie,

Det er de samlede udgifter i forhold til de samlede indtægter der afgør
om der tjenes penge ...

> og hvis det stadig er sandt, hvad jeg går ud fra er mest sandsynlig,
> så er der størst chance for at tjene penge på de små, og mindst chance
> for de høje linier.

Ikke nødvendigvis sandt.

De faste udgifter til etablering og løbende drift er 100% de samme

- DSLAM port
- IP aggregering
- CPE modem/router
- kobber forbindelse

De eneste udgifter som afhænger af hastigheden er

- Størrelse af IP aggregerings router
- Transmissions kapacitet ud af POP, og i net generelt
- Forbrug af transmissions kapacitet.

Så du kan ikke sige det så simpelt som du gør.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Peter Brodersen

Dato : 01-03-02 14:46

On 01 Mar 2002 09:47:47 GMT, Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> wrote:

>De faste udgifter til etablering og løbende drift er 100% de samme
>
>- DSLAM port
>- IP aggregering
>- CPE modem/router
>- kobber forbindelse

.... support ej at forglemme. Man skal ikke have snakket i telefon i
lang tid, før det resterende overskud på en måned bliver slugt her.

--
- Peter Brodersen

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 01-03-02 14:55

Peter Brodersen <professionel@nerd.dk> wrote in news:2BLf8.13409$PE.982645
@news000.worldonline.dk:

> ... support ej at forglemme. Man skal ikke have snakket i telefon i
> lang tid, før det resterende overskud på en måned bliver slugt her.

Korrekt. Mon ikke også man kan antage at det generelt er folk med små
linier der benytter supporten mest.

--

Mvh. Simon Pedersen

Fra : Jan Henning Larsen

Dato : 02-03-02 10:50

On 01 Mar 2002 13:54:30 GMT, "Simon H. Pedersen"
<simon@SPAMNEJTAKemail.dk> wrote:

>Korrekt. Mon ikke også man kan antage at det generelt er folk med små
>linier der benytter supporten mest.

Hvordan kan du komme frem til dette. ?

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 02-03-02 11:44

Jan Henning Larsen <janhlarsen@vip.cybercity.dk> wrote Sat, 02 Mar
2002 10:50:21 +0100 :

>Hvordan kan du komme frem til dette. ?

Jeg er overbevist om at det er fordi mønsteret er som følger.

Folk der har behov for store liner er oftest krævende folk, som ved
hvad de har brug for - og hvordan de gør, altså folk med viden, og
dermed uden behov for support.

Folk der køber små liner er oftest folk der blot skal have en
erstatning for en dialup-forbindelse - men måske ikke ved ret meget
om det de har gang, altså folk uden viden, og dermed folk der har
behov for support[1].

IMHO bør udbyderne kun tilbyde betalingssupport, pay pr. use.

[1] Der er selvfølgelig også krævende folk som kan nøjes med en
lille line, f.eks. folk der forbinder til en dåse ude i verden og
ruller resten derfra.

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 02-03-02 13:58

"Morten Kjaer Nielsen" <spamtrap.fra.04082001@gummiand.dk> skrev i en
meddelelse
> Folk der har behov for store liner er oftest krævende folk, som ved
> hvad de har brug for
> Folk der køber små liner er oftest folk der blot skal have en
> erstatning for en dialup-forbindelse

Jeg tror dette kan være gældende for Tiscalis kunder, men jeg er ikke
sikker på det gælder for TDC's

> IMHO bør udbyderne kun tilbyde betalingssupport, pay pr. use.

Ikke uenig, men kan du komme med en god måde at opdele fejlservice og
support på?

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 04-03-02 00:14

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote Sat, 2 Mar 2002
13:58:23 +0100 :

>Jeg tror dette kan være gældende for Tiscalis kunder, men jeg er ikke
>sikker på det gælder for TDC's

Jeg ved ikke hvordan det kunde mønster ser ud ved Tiscali, så det
kan jeg ikke udtale mig om, jeg tror dog at udbydernes kundemønstre
ligner hinanden en hel del.

>Ikke uenig, men kan du komme med en god måde at opdele fejlservice og
>support på?

Nej, men måske en on-way-voice funktion til fejlservice, kunden
fejlmelder og glemmer så alt om det, så er det ISP´ens ansvar at
tjekke om der er en fejl, og eventuelt vend tilbage til kunden hvis
der er behov for yderligere oplysninger.
Hørere kunden ikke fra ISP´en må kunden gå udfra at hans oplevet
"fejl" er placeret i hans ende.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-03-02 00:41

> [...]
> tjekke om der er en fejl, og eventuelt vend tilbage til kunden hvis
> der er behov for yderligere oplysninger.

Jeg tror ikke det vil fungere i praksis

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Christian Andersen

Dato : 04-03-02 06:59

Martin Højriis Kristensen wrote:

> Jeg tror ikke det vil fungere i praksis

Det kan til gengæld resultere i sjove beskeder på telefonsvareren.

<indsæt link til sjov lydfil her> <-- Ja ja, jeg har lige glemt det, ok?

--
"...in Spain!"

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 02-03-02 11:44

> Hvordan kan du komme frem til dette. ?

Blot en antagelse. Folk der vælger at tilsidesætte +600kr af deres
månedlige budget til en internetopkobling, kunne vel antages at have et
større kendskab til området end folk der bare skal have en ADSL-opkobling
så billigt som muligt.

--

Mvh. Simon Pedersen

Fra : Jan Henning Larsen

Dato : 02-03-02 17:16

On 02 Mar 2002 10:44:08 GMT, "Simon H. Pedersen"
> [...]

>månedlige budget til en internetopkobling, kunne vel antages at have et
>større kendskab til området end folk der bare skal have en ADSL-opkobling

Der til kan jeg kun være uenig, det er vel også et ? om hvor mange
penge man har lyst til at bruge på en opkobling, jeg ville da gerne
have en 2048 linie, men prisen afskrækker mig, ØV

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 02-03-02 17:21

> Der til kan jeg kun være uenig, det er vel også et ? om hvor mange
> penge man har lyst til at bruge på en opkobling, jeg ville da gerne
> have en 2048 linie, men prisen afskrækker mig, ØV

Ja, men tror du ikke at de fleste, der har en linie i den høje ende af
skalaen prioriterer anderledes pga. det er et vigtigt interesse-område for
dem. Derfor tillader jeg mig at antage at der er mere IT-kompetence (ja,
det lyder poppet, ik?) bag folk med hurtigere linier.

--

Mvh. Simon Pedersen

Fra : Jan Henning Larsen

Dato : 02-03-02 20:05

On 02 Mar 2002 16:20:35 GMT, "Simon H. Pedersen"
> [...]

>dem. Derfor tillader jeg mig at antage at der er mere IT-kompetence (ja,
>det lyder poppet, ik?) bag folk med hurtigere linier.

Jo, det gør de nok, jeghar været på internettet siden 1994, da der kun
var BBS at besøge og kun Teledanmark at bruge, og hvor man gav 2.000,-
for et modem med fax og en MEGET stor telefonregning, og jeg har været
på siden og fulgt udviklingen, så alt i alt betegner jeg mig som en
storforbruger af internettet, og hilsen udviklingen velkomme omkring
internettet, men derfor vil jeg stadig helst holde prisen på en
forbindelse nede, der er jo andet end røde bolsjer. )

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 02-03-02 23:55

"Jan Henning Larsen" <janhlarsen@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> kun Teledanmark at bruge

Du har levet i en mærkelig tid.
Da jeg fik det der indernet kunne man ikke få dial-up hos TDK (så vidt
jeg husker)

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Jan Henning Larsen

Dato : 03-03-02 00:41

On Sat, 2 Mar 2002 23:55:18 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Du har levet i en mærkelig tid.
>Da jeg fik det der indernet kunne man ikke få dial-up hos TDK (så vidt
>jeg husker)

Sådan noget var der ikke, man ringede ganske enkelt op med sit modem
til en BBS, eller hvad man nu kunne finde at koble op på.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-03-02 00:48

> Sådan noget var der ikke, man ringede ganske enkelt op med sit modem
> til en BBS, eller hvad man nu kunne finde at koble op på.

Ja, den tid husker jeg også. Men du skriver at der kun var TDK at bruge.
Du mener måske ikke til internet?

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Jan Henning Larsen

Dato : 03-03-02 09:48

On Sun, 3 Mar 2002 00:47:44 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Ja, den tid husker jeg også. Men du skriver at der kun var TDK at bruge.
>Du mener måske ikke til internet?

Jo, til internet, mener ikke der var andre, der var jo kun TeleDanmark
til at få Telefon ved, det mener jeg da, nu bringer du mig lidt i
tvivl, man kunne ringe op til Uni-C, eller havd var det de hed, men
jeg mener da ikke de også tilbød andet. ?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-03-02 11:36

> Jo, til internet, mener ikke der var andre

Svjv var Uni-C og Danadata de første med dial-up til Internet
Derefter fik jeg cybernet.dk (flatrate, yeahh (betal kun til
telefonselskabet)) og først nogen måneder efter husker jeg reklamen med
de flyvende grise

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 03-03-02 12:30

On Sun, 3 Mar 2002 11:35:40 +0100, Martin Højriis Kristensen wrote in
dk.edb.internet.udbydere.xdsl

Jeg mener at DKnet var før.

--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 03-03-02 12:47

Svend Erik Jensen <sej@isa.dknet.dk> writes:

>Jeg mener at DKnet var før.

Og før DKnet var der DKUUG.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 03-03-02 14:08

On 3 Mar 2002 11:46:55 GMT, Klaus Ellegaard wrote in
dk.edb.internet.udbydere.xdsl <a5t2ff$s4m$1@katie.ellegaard.dk>:

>Og før DKnet var der DKUUG.

Ja, det må du jo vide, jeg har et gammelt oprettelsesbrev med din
(ulæselige) underskrift.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-03-02 13:44

"Svend Erik Jensen" <sej@isa.dknet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg mener at DKnet var før.

Det er meget muligt, jeg mener bare at TDK var ret sent ude..

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Jesper Skriver

Dato : 03-03-02 16:35

On Sun, 3 Mar 2002 13:43:42 +0100, Martin Højriis Kristensen wrote:

> "Svend Erik Jensen" <sej@isa.dknet.dk> skrev i en meddelelse

> Det er meget muligt, jeg mener bare at TDK var ret sent ude..

I de dage var der Diatel, som tilbød dial-up med adgang til Internet, de
var ejet af Tele Danmark.

På et tidspunkt købte Tele Danmark DanaData, og overtog dermed DanaData
Internet, som så blev slået sammen med Diatel, til Tele Danmark Internet.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-03-02 16:42

> I de dage var der Diatel, som tilbød dial-up med adgang til Internet,
de
> var ejet af Tele Danmark.

Jeg var selv Diatel kunde og kan huske at det først blev muligt at bruge
TCP/IP noget efter at jeg havde fået mit abo hos cybernet.dk
Og TDK var vist ikke eneejere

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Jesper Skriver

Dato : 03-03-02 17:24

On Sun, 3 Mar 2002 16:42:19 +0100, Martin Højriis Kristensen wrote:

> "Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg var selv Diatel kunde og kan huske at det først blev muligt at
> bruge TCP/IP noget efter at jeg havde fået mit abo hos cybernet.dk

Det er muligt, jeg kendte dem først efter at DD Internet (hvor jeg
arbejede) var slået sammen med dem.

> Og TDK var vist ikke eneejere

Nope, kommunedata ejede vist 1/2 delen indtil de blev lagt sammen
med DD Internet.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Allan Olesen

Dato : 04-03-02 18:24

>Nope, kommunedata ejede vist 1/2 delen indtil de blev lagt sammen
>med DD Internet.

Jeg er næsten sikker på, at Jyllands-Posten også ejede en del af
Diatel. Der var vist i alt 4 ejere.

Og jeg er næsten lige så sikker på, at oprettelsen af Tele Danmark
Internet fulgte meget hurtigt efter, at Tele Danmark havde købt de
øvrige partnere ud.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-03-02 20:45

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er næsten sikker på, at Jyllands-Posten også ejede en del af
> Diatel. Der var vist i alt 4 ejere.

Post Danmark var også en af dem. Derfor var Girobank den eneste bank i
systemet

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Jan Henning Larsen

Dato : 03-03-02 13:36

<usenet@makr.dk> wrote:

> [...]
>Derefter fik jeg cybernet.dk (flatrate, yeahh (betal kun til
>telefonselskabet)) og først nogen måneder efter husker jeg reklamen med

Ja, der er sket noget siden, der var der heller ikke browser til,
endnu.

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 01-03-02 11:31

> [...]
> jeg går ud fra er mest sandsynlig, så er der størst chance for at
> tjene penge på de små, og mindst chance for de høje linier.

Jesper har givet dig et ganske godt svar ang. prisfaktorerne, men svjv.
skal vi et par hastigheder op af stigen i forhold til de mindste før der
overhovedet er en tilbagebetaling på produktet for ISP'en.

Hvis du ikke overhovedet ikke bruger kapacitet på din 256/128kbits vil der
stadig ISP'en stadig ikke tjene penge på dig.

--

Mvh. Simon Pedersen

Fra : Jan Henning Larsen

Dato : 01-03-02 14:23

On 01 Mar 2002 10:31:05 GMT, "Simon H. Pedersen"
> [...]

>Hvis du ikke overhovedet ikke bruger kapacitet på din 256/128kbits vil der
>stadig ISP'en stadig ikke tjene penge på dig.

Hvorfor vil eks. Stofa så kun have kunder med en meget lille trafik
(helst slet ingen) for da tjener de mest, og de vil helst af med dem
der laver meget trafik, da det koster dem penge. ?

Hvordan kan det koste en udbyder penge hvis en forbruger med en 256
linie slet ikke bruger den, den skal hvis fanges med lasso og bindes
denne forklaring.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 01-03-02 14:35

In article <0vvu7usq8osj7robn5pqc0vrf58bajuhe5@4ax.com>, Jan Henning Larsen wrote:

> Hvorfor vil eks. Stofa så kun have kunder med en meget lille trafik
> (helst slet ingen) for da tjener de mest, og de vil helst af med dem
> der laver meget trafik, da det koster dem penge. ?

Sælger Stofa ADSL?

> Hvordan kan det koste en udbyder penge hvis en forbruger med en 256
> linie slet ikke bruger den, den skal hvis fanges med lasso og bindes
> denne forklaring.

Kan du ikke bare sætte dig ned og regne på det selv? Nu har du fået
input fra de mennesker, der har indblik i omkostningerne.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Either I'm dead or my watch has stopped.

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 01-03-02 14:45

> Hvorfor vil eks. Stofa så kun have kunder med en meget lille trafik
> (helst slet ingen) for da tjener de mest, og de vil helst af med dem
> der laver meget trafik, da det koster dem penge. ?

Dit spørgsmål er lidt forkert placeret.

Jeg skriver at en ISP næppe tjener penge på en 256/128kbits selvom der ikke
er noget kapacitetsforbrug på den. Er der et stort kapacitetsforbrug stiger
omkostningerne og der tabes endnu mere på den.

Tjek: <slrna7uji3.2mtb.harvest@freesbee.wheel.dk>

--

Mvh. Simon Pedersen

Fra : Morten Birkelund

Dato : 01-03-02 15:15

"Jan Henning Larsen" <janhlarsen@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Hvordan kan det koste en udbyder penge hvis en forbruger med en 256
> linie slet ikke bruger den, den skal hvis fanges med lasso og bindes
> denne forklaring.

Som udbyder af ADSL skal man have kapacitet til at kunden bruger sin linje
dette er en udgift.
Man skal betale TDC for leje af kobber endnu en udgift.
Det tab som kommer ved at betale for at der sættes udstyr op er endnu en
udgift.
Selvfølgelig er der så også en masse andre udgifter.

Trafikken er ikke den værste faktor med ADSL forbindelser.

--
Morten

Fra : Simon Skals

Dato : 01-03-02 15:17

It seems Morten Birkelund wrote:
>Trafikken er ikke den værste faktor med ADSL forbindelser.

Hvordan vil du definere, at trafikken ikke er den værste faktor?

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Jan Henning Larsen

Dato : 02-03-02 10:54

On Fri, 1 Mar 2002 15:14:45 +0100, "Morten Birkelund"
<mortendb@spamcop.net> wrote:

> [...]
>Selvfølgelig er der så også en masse andre udgifter.
>
>Trafikken er ikke den værste faktor med ADSL forbindelser.

Okay, det er jeg klar over, men jeg kan ikke følge en firma der
tilbyder et produkt, som de ved på forhånd giver underskud, så er alt
min logik til en god forretning væk, er der noget jeg er gået glip af
siden jeg gik ud af skolen og til nu.

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 02-03-02 11:39

> [...]
> tilbyder et produkt, som de ved på forhånd giver underskud, så er alt
> min logik til en god forretning væk, er der noget jeg er gået glip af

Ja måske. Hvis firmaet har en forventning om at kunden på et senere
tidspunkt opgraderer linien og at man så kommer til at tjene på ham.
Desuden kan man jo håbe på at han køber nogle tillægsydelser.

--

Mvh. Simon Pedersen

Fra : Jens

Dato : 02-03-02 13:59

> Desuden kan man jo håbe på at han køber nogle tillægsydelser.

Hvilke nogle tillægsydelser skulle det lige være i Tiscali's tilfælde ? Jeg
synes ikke lige umiddelbart at de tilbyder nogle tillægsydelser, men jeg
kan jo også tage fejl ?

Jens

Fra : Jan Henning Larsen

Dato : 02-03-02 17:18

On 02 Mar 2002 10:38:38 GMT, "Simon H. Pedersen"
> [...]

>tidspunkt opgraderer linien og at man så kommer til at tjene på ham.
>Desuden kan man jo håbe på at han køber nogle tillægsydelser.

Mener du dermed jo større hastighed en kunde vælger, jo større profit
er der for udbyderen. ?

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 02-03-02 17:23

> Mener du dermed jo større hastighed en kunde vælger, jo større profit
> er der for udbyderen. ?

Det kommer jo selvfølgelig stærkt an på kundens kapacitetsforbrugs-mønster,
men overordnet - ja.

--

Mvh. Simon Pedersen.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 02-03-02 14:12

"Jan Henning Larsen" <janhlarsen@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Okay, det er jeg klar over, men jeg kan ikke følge en firma der
> tilbyder et produkt, som de ved på forhånd giver underskud

Business cases er ikke en-dimensionelle.
En faktor er kapring af markedsdele
En anden faktor er at vænne folk til større og større hastigheder

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 27-02-02 21:11

On Wed, 27 Feb 2002 20:12:58 +0100, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

>Har lige fået denne mail. også selvom jeg ikke er Tiscali ADSL kunde, eller
>har mulighed for det

Det er du ikke ene om (altså både at have fået den, og ikke at have
mulighed for deres adsl...)

Men når de ikke engang kan finde ud af kun at sende den mail til deres
egne adsl-kunder, så kunne jeg nu heller ikke finde på overhovedet at
blive kunde hos dem....

http://www.gartneriet.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-02-02 21:25

"Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> wrote in message

> Men når de ikke engang kan finde ud af kun at sende den mail til deres
> egne adsl-kunder, så kunne jeg nu heller ikke finde på overhovedet at
> blive kunde hos dem....

De er totalt dumpere,,,

der er fejl fejl, og dårlige beskrivelse...

De skriver fx ikke at priserne falder på de hurtigere forbindelser...

De skriver også at prisen for oprettelse koster 495+495 fra 1 marts, hold
fast 2001.

Nu er www.tiscali.dk også nede,, åbenbart en der er kommet til at slette
hele hjemmesiden hehe,,,, amatører...

Fra : Jesper Skriver

Dato : 27-02-02 21:53

On Wed, 27 Feb 2002 21:24:39 +0100, Bjarke Hansen wrote:

> Nu er www.tiscali.dk også nede,, åbenbart en der er kommet til at slette
> hele hjemmesiden hehe,,,, amatører...

De kørte sikkert PHP, hvor der lige er offentligjort en root
exploit ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-02-02 22:01

> De kørte sikkert PHP, hvor der lige er offentligjort en root
> exploit ...

Okay, hvad vil det sige?

Internet explorere fucker helt op,,, websted fundet,,,,, den pinger helt
vildt, eller hvad den laver med 15/7 KB/s Opera siger "dette websted er
hostet af tiscali" host host

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 27-02-02 22:04

> "Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message

> Okay, hvad vil det sige?

Dvs at der er fundet et alvorligt sikkerhedshul hvor man under nogle
bestemte omstændigheder kan få root (administrator) adgang.
Så der er sikkert nogen der patcher på livet løs ligenu ;)

/Dennis

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-02-02 22:14

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in message

> Dvs at der er fundet et alvorligt sikkerhedshul hvor man under nogle
> bestemte omstændigheder kan få root (administrator) adgang.
> Så der er sikkert nogen der patcher på livet løs ligenu ;)

Tiscali ER og forbliver nogle kvat....

Jeg kan allerede se kursen falde og falde for Tiscali Denmark,,, de lukker
sikkert snart... Røvbananer

Fra : VIP

Dato : 27-02-02 22:20

> [...]
|
| Tiscali ER og forbliver nogle kvat....
|
| Jeg kan allerede se kursen falde og falde for Tiscali Denmark,,, de lukker

Kursen *er* faldet.

VIP

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 27-02-02 23:19

In article <3c7d4bfd$0$17212$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Bjarke Hansen wrote:

> Tiscali ER og forbliver nogle kvat....
>
> Jeg kan allerede se kursen falde og falde for Tiscali Denmark,,, de lukker
> sikkert snart... Røvbananer

Sikke et sagligt indlæg, Bjarke.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Slow day. Practice crawling.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-02-02 16:06

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote in message

> Sikke et sagligt indlæg, Bjarke.

Synes du, hehe

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 27-02-02 22:08

Er gjort: <www.php.net>

--

Mvh. Simon Pedersen

Fra : Michael Legart - Tis~

Dato : 27-02-02 22:15

On 27 Feb 2002 20:53:00 GMT, Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> wrote:

> De kørte sikkert PHP, hvor der lige er offentligjort en root
> exploit ...

Det har så ikke lige noget med det at gøre. Og den virker
så vidt jeg kan se igen ...

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 27-02-02 22:22

"Michael Legart - Tiscali A/S" <mlegart@dk.tiscali.com> wrote in message

> Det har så ikke lige noget med det at gøre. Og den virker
> så vidt jeg kan se igen ...

Den virker til at gå lidt ret meget i selvspind om sig selv her fra
Holstebro..
Tilbage til tegnebrættet ;)

/Dennis

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-02-02 22:24

"Michael Legart - Tiscali A/S" <mlegart@dk.tiscali.com> wrote in message

> Det har så ikke lige noget med det at gøre. Og den virker
> så vidt jeg kan se igen ...

klar klart,,,

Opera 6,,,

"dette domain er hostet af Tiscali"

IE,,,

websted fundet, websted fundet, websted fundet, websted fundet, websted
fundet, websted fundet,,,,,, med 15/7 KB i sekundet....

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-02-02 22:32

> websted fundet, websted fundet, websted fundet, websted fundet, websted
> fundet, websted fundet,,,,,, med 15/7 KB i sekundet....

Det samme gør Opera, hvis man prøver at tilgå:

http://business.tiscali.dk/

Fra : KOL

Dato : 27-02-02 22:32

Siden virker heller ikke i Viborg..
-----
Men til lidt noget andet, omkring priserne.
Hvad er det for noget pjat at skrive med, at man ikke kan få ADSL billigere
end hos Tiscali..
En 256/256 linje, koster stadig kun 395.- i måneden hos CC.
(og hvad var det nu lige at den var hos Tiscali ??? 410.- ik)
tja.. Tiscali kan vist ikke regne.. eller hva ????

//KOL

"Michael Legart - Tiscali A/S" <mlegart@dk.tiscali.com> skrev i en
meddelelse news:slrna7qj36.b99.mlegart@charon.tisc.dk...

Fra : Stoney

Dato : 27-02-02 22:56

Du har helt ret - Tiscali kan ikke regne !!!!!!!
Eller også er de bare ekstra smarte til "at regne den ud" !!!!!!!!!!!!!!!

Sakset fra deres mail:
quote
Har du ADSL med modem, stiger prisen med kr. 35 pr. måned.
Har du ADSL med hastigheder på 256/128, 256/256 eller 384/128 stiger
prisen med kr. 15 pr. måned.
unquote

Har man Tiscali USB moden med 256/128 så stiger prisen fra
kr. 295,- pr. måned til kr. 345,- pr. måned = Kr. 50,-

Så ovenstående skal altså tolkes som ADSL med modem stiger
kr. 35,- og har du en 256/128 løsning stiger den med
YDERLIGERE kr. 15, pr. måned - ialt kr. 50,- pr. måned

("KUN" en 17% stigning ovenpå Telestyrelsens meddelelse om at TDC
pr. 1/3 skal nedsætte samtrafikprisen med 20% - se
http://www.tst.dk/dk/publikationer/pressemedd_nedsaet_tdc_200202.htm)

Med venlig hilsen
Stoney

Fra : Michael Legart - Tis~

Dato : 27-02-02 23:05

On Wed, 27 Feb 2002 22:56:10 +0100, Stoney <stb@trustme.dk> wrote:

> pr. 1/3 skal nedsætte samtrafikprisen med 20% - se
> http://www.tst.dk/dk/publikationer/pressemedd_nedsaet_tdc_200202.htm)

Det er skrevet før, men: samtrafik har intet med rå-kobber at gøre.

Fra : TBC

Dato : 28-02-02 01:17

"KOL" <no@spam.com> skrev i en meddelelse

> [...]
billigere
> end hos Tiscali..
> En 256/256 linje, koster stadig kun 395.- i måneden hos CC.

Det er værre med 512/512 ...jævnfør BoomTown

TBC

Fra : Jesper Skriver

Dato : 27-02-02 22:36

On Wed, 27 Feb 2002 21:15:21 GMT, Michael Legart - Tiscali A/S wrote:

> Det har så ikke lige noget med det at gøre.

Så meget for det gæt ...

> Og den virker så vidt jeg kan se igen ...

Mozilla kommer med en "Redirection limi for this URL exceeded.
Unable to load the requested page."

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Michael Legart - Tis~

Dato : 27-02-02 22:39

On 27 Feb 2002 21:36:06 GMT, Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> wrote:

> Mozilla kommer med en "Redirection limi for this URL exceeded.
> Unable to load the requested page."

Skummelt, det virker fra alle de browsere jeg har adgang til. Jeg
har bedt vagten kigge på det igen.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 27-02-02 22:52

> Skummelt, det virker fra alle de browsere jeg har adgang til. Jeg
> har bedt vagten kigge på det igen.

Så kom det til at virke herfra ihvertfald :)

/Dennis

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-02-02 22:58

> Så kom det til at virke herfra ihvertfald :)

også her

Fra : Jesper Skriver

Dato : 27-02-02 23:00

On Wed, 27 Feb 2002 22:51:55 +0100, Dennis Pedersen wrote:

> "Michael Legart - Tiscali A/S" <mlegart@dk.tiscali.com> wrote in message

> Så kom det til at virke herfra ihvertfald :)

Ditto

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Birger

Dato : 27-02-02 23:16

Hej gruppe!
Jeg bliver mere og mere glad for min Orange+ 512down og 128up. Med telefon
abonnement, koster den kun 495kr. Og det kører kanont, efter de er kommet
over deres startproblemer. Synd at de er stoppet med at tage kunder ind.
Men hvis det er rigtigt at TDC har sat priserne ned med 40%, kan det jo
være at de igen kan se at der er penge i det.

Hilsen Bjarke Larsen

Fra : Jens

Dato : 27-02-02 23:49

"Birger" <kokamok6@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Men hvis det er rigtigt at TDC har sat priserne ned med 40%, kan det jo
> være at de igen kan se at der er penge i det.

TDC har ikke sat "rå kobber" priserne ned. Det er samtrafikpriserne der
siden nogle år tilbage er nedsat i alt med ca. 40% i flg. Telestyrelsen.

Jens

Fra : Jens

Dato : 27-02-02 23:56

> Har lige fået denne mail. også selvom jeg ikke er Tiscali ADSL kunde,
eller
> har mulighed for det

SNIP
en hel masse Tiscali / WOL snask om priser
SNIP

Gu' ved om Tiscali / WOL har snakket med Stofa ?

Stofa: Vi mistede kun 2% kunder, og vi har fået 5% højere indtjening
Tiscali: Fedt, vi hæver også priserne.......

(Ovenstående er et fiktivt eksempel på en fiktiv dialog, som kunne have
foregået mellem Stofa og Tiscali)

Jeg er glad for at jeg snart får Kabel-TV Internet til lavere pris og
højere hastighed..... (Og det er >ikke< Stofa, DK-TV eller ArrowNet)

Jens

Fra : Anders Houmark

Dato : 28-02-02 00:28

Bjarke Hansen skrev i meddelelsen
<3c7d2fab$0$17246$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>Har lige fået denne mail. også selvom jeg ikke er Tiscali ADSL kunde, eller
>har mulighed for det

Ja fedt, den har jeg som kunde IKKE fået.. hvor flot er det lige?

Men ud fra hvad jeg kan se, falder prisen på min forbindelse:

ADSL inkl. Cisco 677 router

1024/512kbit, 645,-

førprisen var 675,- ikke sandt?

Men ok surt nok at folk med de små forbindelser skal betale mere..

--
Anders Houmark
Life is a garden - dig it!

Fra : Michael Legart - Tis~

Dato : 28-02-02 00:49

On Thu, 28 Feb 2002 00:28:05 +0100, Anders Houmark <alfaman@NOSPAMmobilixnet.dk> wrote:

> Ja fedt, den har jeg som kunde IKKE fået.. hvor flot er det lige?

Du har ikke fået den fordi prisen ikke er ændret på dit produkt.

> 1024/512kbit, 645,-
>
> førprisen var 675,- ikke sandt?

Nej, den har været 645 siden 21/09/2001. 1024/512kbit med SOHO77 koster
670.

Fra : TBC

Dato : 28-02-02 01:27

> [...]
> om måneden kan benytte dig af routerens ekstra funktionaliteter, så som
> at koble flere PC'ere op til samme ADSL-forbindelse.

??? ...Hvorfor mon man vil bevæge sig væk fra modem løsningen hos Tiscali.
Prisen bliver sat ekstraordinært op på lige netop modemløsninger samtidigt
med dette tilbud.

Er samarbejdsaftalen med producent bortfaldet, eller er man løbet tør for
modems, har der været problemer med dem ???

Det er ellers en skam, Modem løsningern sparker røv når det kommer an på
ping, kan jeg
hilse at sige efter tidligere at have haft Cisco 677

TBC

Fra : Henning

Dato : 01-03-02 14:30

>Har lige fået denne mail. også selvom jeg ikke er Tiscali ADSL kunde, eller
>har mulighed for det

Hm, min 512/512 er stadig 50,- billigere end da jeg oprettede den