Adgang til windowspartition fra Linux
Fra : Eg

Dato : 26-01-01 15:15

Hvordan får man adgang til sin windowspartition fra linux (Redhat 7)?
Jeg har fået at vide at man skal tilføje partitionen i filen fstab. Det har
jeg så prøvet, men jeg kan ikke få det til at virke... Sikkert fordi jeg
skriver noget forkert.
Jeg har tilføjet linien:
/dev/hda1 new vfat defaults 0 0

Jeg har imidlertid ingen anelse om det er det rigtige at skrive... Jeg har
også prøvet at skrive 'msdos' i stedet for 'vfat'... Men intet synes at
virke...
Hvad gør jeg forkert? Er det overhovedet muligt? :)
Mvh
Jeppe, linuxnewbie

Fra : Daniel V. Pedersen

Dato : 26-01-01 15:41

In article <94s0pn$h2q$1@news.inet.tele.dk>, Eg wrote:

>Jeg har tilføjet linien:
>/dev/hda1 new vfat defaults 0 0

Burde nok have været:

/dev/hda1 /new vfat defaults 0 0

Husk at stien skal eksistere.

--
"Fear leads to anger, anger leads to hatred,
hatred leads to really, fucking stupid opinions."