Arrggg for fanden da ozze
Fra : Highlander

Dato : 27-02-02 19:25

for omkring 14 år siden købte mig mig en dejlig bullterrier, den knoklede
rundt med alle kvateres unger og nød livet .. så manglede medierne noget at
skrive om .. og vupti ikke et barn i miles omkreds og når vi gik tur blev
alle børn, hunde og andet af værdi kaldt ind .. og alle skulede ondt til os
den næste mange år ...

så i sidste uge, efter 6 år uden hund , tog jeg springet, efter lang tid
overvejelse og købte mig en ny dejlig "buller" og f**** ikke om en eller
anden torsk skal gøre hele byen panikslagen .. argggggg... DR skulle skamme
sig at bruge sendetid på sådan noget usagligt ævl.. og den praktikant der
stod for research skulle ****

Igår blev jeg spurgt om det ikke var sådan en der havde bidt et barn ihejl
... "JO det er, men jeg har også 3, så skide være med det .. " *ryster
opgivende på hovedet* jeg gider ikke alt det palaveren nææ det var den
fætter osv..

Kære Peter B.
kan du ikke sørge for at pressen har noget "seriøst" at lave istedet for at
cikanere os hunde ejere ?

aaaa det hjalp men undskyld hvis I syntes det var spild af båndbrede .. men
jeg skulle lige have luft ...

Highlander

Fra : Kosmonauten

Dato : 27-02-02 20:30

"Highlander" <Highlander_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> aaaa det hjalp men undskyld hvis I syntes det var spild af båndbrede ..
men
> jeg skulle lige have luft ...
>
> Highlander

Hej Highlander,
hvis ikke du kan få "luftet" ud i denne gruppe, hvor så ;c)
De lærer det aldrig, at forbyde en race for bare de elementer som udøver
"kamphundesport" til at søge andre veje, hmm tænk hvis de kastede sig over
puddelhunde!
Kan du se overskriften:
"Dræberpuddelen Musse maltrakterede i går en formiddagsudgave af Ekstra
Pladder, vi kræver den slags hunde forbudt og udryddet, udtaler Hans
Engell." ;c)

Hygge herfra
Martin & Laika den omvandrende Makulator (hun har i dag flænset en
rudekuvert (Smart hund!) ;c) )

Fra : ulla

Dato : 27-02-02 21:51

> [...]
> Engell." ;c)
>
> Hygge herfra
> Martin & Laika den omvandrende Makulator (hun har i dag flænset

----------------------

*LOL*
Jeg kan godt se det!

Ulla

Fra : Ann K

Dato : 27-02-02 22:56

Hejsa
Desværre er Martins vidunderlige ironi til dels blevet virkelighed
Kan ikke huske hvornår, men læste for et godt stykke tid siden om "de
der indvandrere i Vollsmose" som havde kamphunde... Af den kendte
kamphunderace; (kan I høre fanfaren?) SCHÆFER...
Fik dengang et gevaldigt grineanfald, trods det alvorlige emne...
Schæfer som kamphund!?!?! Tja... uvidenhed trives overalt
Selvfølgelig - en schæfer kan da naturligvis sagtens trænes til
hundekampe (ligesom Martins puddel , men at karakterisere racen som
en kamphunderace........ Nej, vel?

Mvh Ann

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 27-02-02 23:17

"Ann K" <tsars@os.dk> skrev i en meddelelse news:a5jkkk$d4n$1@sunsite.dk...

> [...]
> Selvfølgelig - en schæfer kan da naturligvis sagtens trænes til
> hundekampe (ligesom Martins puddel , men at karakterisere racen som

Jamen Ann schæferhunden er jo frygtelig glubsk (ironi)

Da jeg i sin tid fik en schæfer - og gik tur med den lille klumpede vaps,
kom der en dag en far med sin lille datter gående. Lillepigen jublede over
vapsen og sagde: seeeeeee far - iiihhh hvor er den sød.
Hvortil faderen sammebidt svarede: du går ikke derhen - du må ikke røre ved
den. Når den bliver stor, så bliver den farlig og så bider den.
Lillepigen blev helt hvid i hovedet og træk sig forskrækket væk - jeg blev
så overrasket at jeg ikke nåede at få sagt noget. Stod bare der - da jeg
endelig "vågnede op" var de nået et godt stykke væk, så opgav at følge efter
for at fortælle den kære fader en ting eller 2.

Hilsen
Joan

Fra : Ann K

Dato : 27-02-02 23:49

Hejsa.
Joan skrev:
>Stod bare der - da jeg
endelig "vågnede op" var de nået et godt stykke væk, så opgav at følge
efter
for at fortælle den kære fader en ting eller 2.

<> Øvvv - jeg vil osse ha' en farlig hund... så kunne det måske være at
ungerne ikke bare fór frem for at snakke med "mini-Lassie"...
Nej spøg tilside... forstår både Highlander og dig så godt!!! Det må
være frustrerende at få kaldt sin hund farlig og bidsk!

Hi, hi - har forresten en sjov historie...
Dise har været ved at komme op at slås én gang
Vi kom gående (i snor hen mod "legepladsen") og en - i andre
sammenhænge - sød amstaff tæve kom ræsende hen mod os - der skulle jo
leges!... Nå, men min lille temmelig bestemte sheltie havde ikke rigtig
sans for dette damplokomotiv og blev faktisk gal ;) Hun for frem med
tandsættet forrest og inden jeg fik set mig om, var jeg midt i noget,
der kunne være endt rigtig grimt! Heldigvis vejer en sheltie ikke meget
og jeg fik hende hurtigt hevet op - tævens ejer var der som et søm og
fik fat i sin hund... Dise var rasende, snerrede og bed ud i luften
efter amstaffen, som hurtigt gearede ned... Lettere rystet bar jeg hende
lidt væk, satte hende ned og gik i gang med at berolige hende (søg efter
guf)...
Siden da har jeg bedt ejeren om at holde sin hund i snor, hvis jeg og
Dise er nødt til at passere dem - Dise hader nu synet af tæven... et
slagsmål mellem de to vil jeg ikke opleve - der kan kun blive ét udfald,
og det vil ikke være Dise som vinder!!!
Den dag idag tror tævens ejer at jeg mener _hendes_ hund er aggressiv
Hun VIL ikke tro at det var min lille søde sheltie, som klart
provokerede slagsmålet... og jeg kan simpelthen ikke forklare hende
sammenhængen...
Måske lidt flovt - efter hendes mening - at det var en lille spinkel
sheltie og ikke kamphunden som var den aggressive??

Mvh Ann - og Dise, den kæmpende fårehund

Fra : ulla

Dato : 28-02-02 06:42

> [...]
spinkel
> sheltie og ikke kamphunden som var den aggressive??
>
> Mvh Ann - og Dise, den kæmpende fårehund

Et tydeligt tegn på, at hunde ikke nødvendivis er store i
størrelsen, for at være store hunde!

Hilsen
Sannie

Fra : Louise Kragh

Dato : 28-02-02 08:33

Sannie skrev:

> Et tydeligt tegn på, at hunde ikke nødvendivis er store i
> størrelsen, for at være store hunde!

Nej det tør siges... vores ruhårede gravhund Tosca har fået kuet et par
lokale hanhunde (racer som labrador, rotweiler og boxer), fordi de kom for
tæt på hende i hendes allerførste løbetid (hun var selvfølgelig i snor). Og
da de snusede lidt for interesseret til damens bagdel blev hun tosset,
vendte sig, og gav dem et ordentligt hak i tuden. Jeg fik senere at vide, at
det er meget normalt at tæver ikke er så interesserede i deres første
løbetid, fordi de ikke er klar til hvalpe og den slags endnu.
Tosca var i hvert fald ret god til at "vogte sin egen dyd"....
De 3 vovser går en stor bue udenom hende stadig (øv hysterisk tæve!)
Den eneste hun godt ville snakke med, er en lokal grand danois(!) som hun
stadig synes er RET lækker. Hmm snak om storhedsvanvid...

mange hilsner
Louise

Fra : ulla

Dato : 28-02-02 15:18

Hvor herligt!
Det er da lige til at blive i muntert humør af!
*SSSS*
Hilsen
Sannie

Fra : x Vuf x

Dato : 28-02-02 10:33

Wed, 27 Feb 2002 23:48:43 +0100, Ann K wrote:

> [...]

Mon det ville ha' hjulpet..?...

> [...]
>sheltie og ikke kamphunden som var den aggressive??
>Mvh Ann - og Dise, den kæmpende fårehund

Ja vi med dræberhunde har det svært med at få folk til at nære
respekt for rovdyrene (papi + sheltie)! *G*

--
Mvh Sonja webmaster@***sonpet.com fjern de 3*
http://www.sonpet.com/

Papillonhvalpe: 17/10 tricolour 2 piger

Updatet 06.02.2002
-

Fra : Louise Kragh

Dato : 28-02-02 08:23

ok man er rimelig unfair når man nægter sine børn at gramse i hvalp!
Louise
(som har meget svært ved at holde fingrene fra sådan nogle størrelser!!)

Fra : Jaime Lauritsen

Dato : 28-02-02 15:13

"Joan Frederiksen" <joan.frederiksenSLETDETTE@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:a5jlr4$gp9$1@sunsite.dk...

> Jamen Ann schæferhunden er jo frygtelig glubsk (ironi)

JA, Schæferhunde er frygtelig glupske.................................kender
en der engang nåede at bide/æde 3 hele madder + en halv skærekage i sig,
inden mor og far igen kom ind i stuen fra køkkenet.

Mvh Jaime

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 28-02-02 14:37

On Wed, 27 Feb 2002 22:55:31 +0100, "Ann K" <tsars@os.dk> wrotd:

> [...]
>Selvfølgelig - en schæfer kan da naturligvis sagtens trænes til
>hundekampe (ligesom Martins puddel , men at karakterisere racen som

Ja der er stor forskel på en schæfer og en kamphund , men dem i
voldsmose går vist heller ikke desideret efter kamphunderacer , men
hunde der er gode til at skræmme mennesker . Og der er schæferen jo
"god" nok hvis den bliver trænet til det , ligesom mange andre racer
ville kunne bruges til det formål !

Der blev jo stjålet både rotweilere schæfere og amstaffs af
palistinenserne ! og indespærede i kælderrum i op til 23 timer i
døgnet , og resten af tiden brugt til at skræmme folk på gaden med .
Min mening om disse mennesker og hvad der burde ske med dem , vil jeg
slet ikke komme ind på her , for så løber mit temperment vist af med
mig .

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 28-02-02 14:37

On Wed, 27 Feb 2002 19:24:31 +0100, "Highlander"
<Highlander_dk@hotmail.com> wrotd:

> [...]
>.. "JO det er, men jeg har også 3, så skide være med det .. " *ryster
>opgivende på hovedet* jeg gider ikke alt det palaveren nææ det var den

Jeg kender udemærket problemet desværre ! min hund bliver tidt kælet
af mange børn der syntes at den er så sød o.s.v. men pludselig ændrer
situationen sig "p.g.a deres forældre" .

Sidst var da en eller anden bums kom ud af fængsel og skulle fejre
det med sin ven der vist havde en elller anden form for mastifkryds ?
han _pudsede_ hunden på sin "ven" der fik ansigtet skåret op , og upti
så var historien i ekstrabladet , "mand bidt ansigtet af af kamphund"
og fandme om ikke bt satte et billede i af en Staffordshire/pittbull
bag hegn i en hundegård , hvor den rigtig ser agresiv ud fordi den jo
som alle andre hunde forsvarer sin grund .

Og mintsanten om jeg ikke skulle bruge de næste 5-6 månneder på at
forklare folk på gaden at min hund ikke er farlig o.s.v. fordi den
ligner den fra bt !

Og endnu engang starter det hele igen i morges forklarede jeg en
dame at min hund ikke var farlig, efter hun havde sagt : er det ikke
en af dem der er så meget snak om for tiden ! . Men efter 5 minutters
snak om at hunde er som man opdrager dem til , argumenter fra min
side om at DKK og den danske dyrelægeforening ikkke vil forbyde
bestemte racer o.s.v. så klappede hun min hund . Men så ved jeg da
hvad jeg skal snakke med folk på gaden om det næste ½ år

Fra : Heidi

Dato : 01-03-02 09:22

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> wrote in message news:<4jcs7usa7n37fj4bnoe6mf8s4pvirj505i@4ax.com>...
> [...]
> bestemte racer o.s.v. så klappede hun min hund . Men så ved jeg da
> hvad jeg skal snakke med folk på gaden om det næste ½ år

Egentlig er denne diskussion om kamphunde ret interessant at overvære.
Hvad der undrer mig er bare, at det, der tilsyneladende optager ejerne
af stafferne mest er, hvad naboen og folk på gaden mener. Jeg har
personligt ikke valgt min race, fordi andre skal synes, den er dejlig.
Jeg har valgt den, fordi jeg synes, den er dejlig. Så kære staffejere,
som jo tydeligvis ved alt om staffernes egenskaber, nyd Jeres hunde i
stedet for at bekymre Jer så meget om, hvad andre tænker. Tænk mere
på, hvilke signaler I sender til omverdenen med holdninger og
udtalelser.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 01-03-02 10:29

>Egentlig er denne diskussion om kamphunde ret interessant at overvære.
>Hvad der undrer mig er bare, at det, der tilsyneladende optager ejerne
>af stafferne mest er, hvad naboen og folk på gaden mener.

Ja nu er samfundet jo nu engang bygget op på den måde at folk bryder
sig om hvad andre tænker om dem "mere eller mindre" ! så det er jo
ikke kun folk med visse hunderacer der tænker sådan ! Det gør ALLE
mennesker i hele verden . Alle tænker da over hvad andre tænker om dem

> [...]
>som jo tydeligvis ved alt om staffernes egenskaber, nyd Jeres hunde i
>stedet for at bekymre Jer så meget om, hvad andre tænker.

Det vil jeg også gøre , men man kan bare godt blive lidt ireteret en
gang imellem.

Fra : Alex Linaa

Dato : 01-03-02 11:04

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse

> Det vil jeg også gøre , men man kan bare godt blive lidt ireteret en
> gang imellem.

Hvilket bringer os til essensen af Heidis indlæg, som du behændigt
ignorerede:

>"Tænk mere på, hvilke signaler I sender til omverdenen med holdninger
>og udtalelser."

Mon det er hønen eller ægget der giver modvilje mod helheden?

/Alex

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 01-03-02 12:15

On Fri, 1 Mar 2002 11:04:01 +0100, "Alex Linaa" <@nospam@a@linaa.com>
wrotd:

> [...]
>ignorerede:

>Mon det er hønen eller ægget der giver modvilje mod helheden?

Nu er det jo sådan at der ikke er nogen der skal bestemme hvordan jeg
tænker . Og jeg ignorerer det som jeg ikke mener at er relevant at
svare på ! nu føler jeg selv at jeg sender udemærkede signaler til
omverdenen , når jeg er ude at gå med min hund !. Jeg har sat mig ind
i tingene og smiler pænt og tålmodigt til folk på gaden selv om jeg
har svaret på det samme spørgsmål 100 gange .

Bare fordi jeg har haft diskutioner og uoverensstemmelser med folk
herinde , så betyder det jo ikke at jeg ikke opfører mig anstændigt og
sympatisk når jeg går ud af hoveddøren vel .

Fra : ulla

Dato : 01-03-02 12:30

> [...]
> herinde , så betyder det jo ikke at jeg ikke opfører mig
anstændigt og
> sympatisk når jeg går ud af hoveddøren vel .

Absolut ikke, men det er nærliggende at tro.

Sannie ... der heller ikke holder sig tilbage fra at
lommefilosofere!

Fra : Alex Linaa

Dato : 01-03-02 13:57

> Bare fordi jeg har haft diskutioner og uoverensstemmelser med folk
> herinde , så betyder det jo ikke at jeg ikke opfører mig anstændigt og
> sympatisk når jeg går ud af hoveddøren vel .

Det var heller ikke det der blev sagt!!! (Selvom det da vist var dig der i
en tidligere tråd gjorde dig til talsmand for det fede i at smadre en
pelsforretning, sådan bare for the record)

Men det er da lykkedes dig at præge min holdning til "kamphunde", og
specielt ejere af disse i ret negativ grad her i nyhedsgruppen. Det kan jo
ikke undgå at påvirke hvilken holdning jeg lægger for dagen når jeg møder
andre hundeejere, som igen møder andre hundeejere....osv......Hønen og
ægget!!!

EOD fra min side, idet jeg som dig forbeholder mig ret til at ignorere hvad
jeg ikke finder relevant.

/Alex

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 01-03-02 15:46

On Fri, 1 Mar 2002 13:56:45 +0100, "Alex Linaa" <@nospam@a@linaa.com>
wrotd:

> [...]
>en tidligere tråd gjorde dig til talsmand for det fede i at smadre en
>pelsforretning, sådan bare for the record)

nej jeg sagde at det ikke ville forstyre min nattesøvn , hvis en
pelsforetning hvor de sælger hundeskind blev smadret !

> [...]
>ikke undgå at påvirke hvilken holdning jeg lægger for dagen når jeg møder
>andre hundeejere, som igen møder andre hundeejere....osv......Hønen og

Det er jeg da ked af at høre ! jeg optræder nu ellers meget ansvarligt
med min hund ! så hvad jeg har af andre meninger , om andre hundeemner
, burde da ikke påvirke dit syn til kamphunde ? men sådan er vi jo så
forskellige.