SQL/Access
Fra : Rene' Godskesen

Dato : 27-02-02 18:43

Hej NG...

Jeg har et lille problem, som jeg håber I kan hjælpe med...

Jeg skal finde antallet af tråde der er under 14 dage gamle i et forum,
hvilket går fint, MEN....
Jeg skal yderligere finde det antal indlæg, der er postet i disse tråde...
Dvs. hvis 10 tråde er under 14 dage gamle, og der er 5 svar til hver tråd,
ønsker jeg tallet 50 ud

Jeg bruger nu
DBdato = DateAdd("d", -14, Date())
strSQL = "SELECT Count(*) AS ItemCount FROM Entries Where (ForumID = " &
rs("Id") & ") AND ORGTHREAD = False AND "
strSQL = strSQL & " date > #" & YEAR(DBdato) & "-" & MONTH(DBdato) & "-" &
DAY(DBdato) & "#"

Men så får jeg ALLE svar der er under 14 dage gamle, jeg ønsker kun de
indlæg der er svar på *tråde*, der er under 14 dage...

Er det til at forstå??

Håber I kan hjælpe...

Mvh.

Rene' G.

Fra : Nis Jorgensen

Dato : 11-03-02 14:49

On Wed, 27 Feb 2002 18:42:46 +0100, "Rene' Godskesen"
<godskesen@has.dk> wrote:

> [...]
>
>Men så får jeg ALLE svar der er under 14 dage gamle, jeg ønsker kun de
>indlæg der er svar på *tråde*, der er under 14 dage...

Punkt 1:

Hvis det er SQL der er problemet, saa post SQL, og ikke den Visual
Basic der konstruerer sql'en

Punkt 2:

Lav en oversigt over dine tabeller, saa vi andre ikke behoever gaette
paa/forklare feltnavne

Punkt 3:

Ud fra ovenstående kan jeg ikke se hvordan du finder alderen af en
tråd, endsige hvordan du finder ud af hvilke indlæg der er i samme
tråd.

--
Nis Jorgensen
Amsterdam

Please include only relevant quotes, and reply below the quoted text. Thanks