mug/svamp i øre.
Fra : Mia Lund

Dato : 27-02-02 17:21

Vi er hel nye heste ejer, og vi har nu opdaget, at vores dejlige nordbagge
har noget mærkeligt i ørene.
Det ligner noget mug eller svamp.
Er der nogen som ved noget om den slags, evt. hvordan vi skal behandle det.

vh

mia

Fra : Hove

Dato : 28-02-02 13:23

Hej
I/Du skal vaske dem med NEGOVON
MVH Lars

Fra : Richard Nybo

Dato : 10-03-02 13:17

Køb en creme.
Fås i håndkøb langt de fleste steder hvor du kan købe foder og rideudstyr.

Fra : Richard Nybo

Dato : 01-03-02 23:12

Du kan købe noget creme hos dyrlægen til at smøre på. Mug kommer tit i
ørerne og ved koderne. Jeg er faktisk ikke klar over hvorfor...Fugt,
måske...eller at det er steder, der er svære at holde rene. Jeg er faktisk
lige ved at tro, at du også kan købe noget creme hos en rideudstyrsbutik.

M.v.h. Camilla

Fra : Anet

Dato : 02-03-02 02:33

mugsalve købt i rideudstyrforretninger er slet ikke godt nok. Brug
penecellincreme fra dyrlægen, negovon, atamon, evt. vask med blå biotex i
koderne osv.

hilsen

Anet

Fra : tnf

Dato : 02-03-02 21:16

Hej

Det din hest "fejler", er mug i øret. Det skader ikke, og det hverken klør
eller svir, det ser kun dumt ud. Jeg spurgte min dyrelæge om jeg ikke måtte
få noget salve, og han sagde at jeg skulle prøve med atamon, det kan købes
over alt, og koster ikke det helt vilde. Det hjalp på mine heste. Put noget
på en klud, og vask øret 1-2 gange om dagen, ind til det er væk. Det går som
regl væk efter nogle få dage.
Held og lykke..

Louise