GAIM problem?
Fra : Tonni Aagesen

Dato : 27-02-02 17:13

Hejsa NG (igen ,

Nu har jeg fundet GAIM som vist har det jeg ønsker af min ICQ client. Men
jeg har dog et problem: Jeg kan ikke sende en besked, så snart jeg klikker
"send" popper et vindue op med beskeden "No package sent". Andre kan dog
sagtens skrive til mig. Nogle gode ideer?

Mvh
Tonni Aagesen

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 27-02-02 17:22

Tonni Aagesen wrote:

> [...]
> "send" popper et vindue op med beskeden "No package sent". Andre kan dog
> sagtens skrive til mig. Nogle gode ideer?

Hmmm.... Nu kan jeg slet ikke logge på ICQ

Mvh
Tonni Aagesen

Fra : Axel Eystein Jensen

Dato : 27-02-02 17:27

Tonni Aagesen wrote:
> Hmmm.... Nu kan jeg slet ikke logge på ICQ
Du skal logge på med icq-nr. og IKKE nick. Kan de være problemet?
--
Mvh.
Axel

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 27-02-02 17:38

"Axel Eystein Jensen" <axel@eystein.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal logge på med icq-nr. og IKKE nick. Kan de være problemet?

Nej, det har virket før, jeg kan hverken logge ind med Licq, GnomeICU, GAIM
eller Trillian på min windows ( som jeg lige har bootet over på ).

Mvh
Tonni Aagesen

Fra : Axel Eystein Jensen

Dato : 27-02-02 19:21

Tonni Aagesen wrote:
> Nej, det har virket før, jeg kan hverken logge ind med Licq, GnomeICU, GAIM
> eller Trillian på min windows ( som jeg lige har bootet over på ).
Kan det være du har blevet banned fordi du har forsøgt at logge på mange
gange i træk?

Hvis ja, så vent en halv til en hel time med at logge ind.
--
Mvh.
Axel

Fra : Kent Friis

Dato : 27-02-02 19:20

Den Wed, 27 Feb 2002 17:13:27 +0100 skrev Tonni Aagesen:
> [...]
>"send" popper et vindue op med beskeden "No package sent". Andre kan dog
>sagtens skrive til mig. Nogle gode ideer?

Du skal ikke vælge "ICQ" som protokol, men derimod "AOL instant
messenger" (medmindre de har lavet det om). ICQ er begyndt at bruge
næsten samme protokol som AIM, og den gamle ICQ-protokol virker ikke
mere.

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr/ - to nye tegninger.

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 27-02-02 20:04

Kent Friis wrote:

> [...]
> messenger" (medmindre de har lavet det om). ICQ er begyndt at bruge
> næsten samme protokol som AIM, og den gamle ICQ-protokol virker ikke

Det lyder rigtigt, men jeg kan kun vælge mellem Oscar, TOC, ICQ og
Messenger protokolen.... Skal jeg bruge Oscar eller TOC?

Mvh
Tonni Aagesen

Fra : Kent Friis

Dato : 27-02-02 20:03

Den Wed, 27 Feb 2002 20:04:26 +0100 skrev Tonni Aagesen:

>Det lyder rigtigt, men jeg kan kun vælge mellem Oscar, TOC, ICQ og
>Messenger protokolen.... Skal jeg bruge Oscar eller TOC?

Jeg brugte Oscar, inden jeg skiftede tilbage til GnomeICU. Den nye
GnomeICU 0.98.1 er faktisk rigtig god.

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr/ - to nye tegninger.

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 27-02-02 20:35

Kent Friis wrote:

> Jeg brugte Oscar, inden jeg skiftede tilbage til GnomeICU. Den nye
> GnomeICU 0.98.1 er faktisk rigtig god.

Tak, det fungerer fint med Oscar protocollen Selv om jeg ikke kan hente
brugerinformationer
Jeg foretrækker GAIM fordi jeg har et par vildfarne venner, der stadig
bruger Messenger

Mvh
Tonni Aagesen

Fra : Kent Friis

Dato : 27-02-02 20:42

Den Wed, 27 Feb 2002 20:34:50 +0100 skrev Tonni Aagesen:

>Tak, det fungerer fint med Oscar protocollen Selv om jeg ikke kan hente
>brugerinformationer

Det virker fint i GnomeICU. Den mangler efterhånden ikke ret meget i
forhold til Windows ICQ.

>Jeg foretrækker GAIM fordi jeg har et par vildfarne venner, der stadig
>bruger Messenger

Alternativt kan man jo bruge begge programmer.

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr/ - to nye tegninger.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 27-02-02 21:09

Kent Friis skrev:

> Alternativt kan man jo bruge begge programmer.

Og så er der programmer som Everybuddy og CenterICQ som kan snakke
både ICQ, Yahoo og MSN (og Everybuddy kan vist osse snakke AIM).

// Klaus