Apache konfiguration (måske OT?)
Fra : -Martin-

Dato : 27-02-02 15:21

Jeg har flere gange før installeret Apache og hvor det har fungeret
perfekt og alt det der, men så denne gang skulle jeg formatere pga
andre problemer og geninstallere PHP, Apache og mySQL også kom der et
problem

Jeg tilføjede som jeg plejer følgende to linjer i bunden af httpd.conf
i Apache
LoadModule php4_module c:/webserver/php/sapi/php4apache.dll
AddType application/x-httpd-php .php

(og stien til PHP er helt korrekt)

Men nu får jeg denne fejl når jeg restarter eller starter Apache

Syntax error on line 1022 of c:/webserver/apache/conf/httpd.conf:
Cannot load c:/webserver/php/sapi/php4apache.dll into server: (127)
Den angivne procedure kunne ikke findes:

Hvad gør en desperat mand ved det ?

PS: Omstil mig lige til en anden gruppe hvis denne er forkert, da jeg
ikke kunne finde nogen omhandlende webservere på dansk

Fra : Henrik Jensen

Dato : 27-02-02 15:39

> [...]
>
> Syntax error on line 1022 of c:/webserver/apache/conf/httpd.conf:
> Cannot load c:/webserver/php/sapi/php4apache.dll into server: (127)

fandt dette på php.net under windows-installations-bruger-kommentarene:

In order for apache to find the mime type "application/x-httpd-php
..php", it not only needs to be added to httpd.conf but in the file
mime.types as well. The entry in mime.types (located in the apache/conf/
dir) looks like:
"application/x-httpd-php php".
Also when installing the php4apache.dll
note that the entry in httpd.conf (LoadModule php4_module
c:/WINNT/system32/php4apache.dll)
needs to be inserted AFTER the AddModule list. The first line above the
AddModule entries, "ClearModuleList", will do just that, and
apache fails to find your .dll.

--
ved ikke om det ka bruges?

vh
Henrik

Fra : Andreas Paasch

Dato : 27-02-02 15:37

http://www.firepages.com.au/dev4.htm

Har prekonfigurerede Apache-servere til download og installation.

--
Regards / Med venlig hilsen / Mit freundlichem Gruss

Andreas Paasch
Denmark
http://www.Paasch.Net

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 02-03-02 18:24

> [...]
> i Apache
> LoadModule php4_module c:/webserver/php/sapi/php4apache.dll

Prøv istedet at skrive:
LoadModule php4_module c:/webser~1/php/sapi/php4apache.dll

- Lars