Udregninger med dato og tid
Fra : Bjørn

Dato : 27-02-02 14:34

Hej,

Now returnere tiden på serveren her og nu.
Hvordan finder jeg så ud af hvad den var for en time siden (lyder måske lidt
dumt :-/)

Det jeg skal finde ud af er noget i retning af:

ForEnTimeSiden = Now - 1 hour

--
Mvh Bjørn
Bil- og computernød

Fra : Janus Klok Lauritsen

Dato : 27-02-02 15:23

http://activedeveloper.dk/iishelp/vbscript/htm/vsfctDateAdd.htm
Her kan du læse om dateAdd, som faktisk kan løse dine problemer.
Mvh
Janus

Fra : Jørn Andersen

Dato : 27-02-02 15:24

On Wed, 27 Feb 2002 14:34:19 +0100, "Bjørn" <bnp@teamopel.dk> wrote:

>Now returnere tiden på serveren her og nu.
>Hvordan finder jeg så ud af hvad den var for en time siden (lyder måske lidt
>dumt :-/)

Næh - hvorfor dog det :)

>Det jeg skal finde ud af er noget i retning af:
>
>ForEnTimeSiden = Now - 1 hour

Du skal bruge DateAdd-funktionen, som har denne syntax:
DateAdd(interval, number, date)

- så det bliver til:
DateAdd("h", -1, Now)

Jeg vil stærkt tilråde, at du henter VBScript-dokumentationen hos MS.
Den er i komprimeret HTML-format (.chm-fil) og er uundværlig, når man
lige skal finde den rigtige funktion eller funktionens syntax.

Download den herfra:

Good luck,
Jørn