Flash & internet browser
Fra : Karsten Aarhus

Dato : 27-02-02 13:53

Hej NG

Kan man på nogle måder lave sådan at internet browseren kan tjekke om man
har installeret Flash eller ikke har. Jeg er igang med at lave en hjemmeside
hvor det kunne være fedt med en flash forside, men det vil ikke være fedt
hvis kunden først skal hente flash, dog kunne man lave en hjemmeside som
både havde en html og en flash hvis det kunne lade sig gøre at få ie til at
tjekke, så de kunder som havde flash installeret ville få flash forsiden
menes de kunder som ikke har ville få html forsiden frem.

MVH

Karsten Aarhus

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 27-02-02 14:31

Hej Karsten
dette er taget fra dreamweavers behavior check plugins
prøv at indsætte det på din index side...ret derefter til så:
har_flash.htm','har_ikke_flash.htm
passer til dine sider, ok..

hilsen
jesper

<head>
<title>Untitled Document</title>
<script language="JavaScript">
<!--
function MM_checkPlugin(plgIn, theURL, altURL, autoGo) { //v4.0
var ok=false; document.MM_returnValue = false;
with (navigator) if (appName.indexOf('Microsoft')==-1 || (plugins &&
plugins.length)) {
ok=(plugins && plugins[plgIn]);
} else if (appVersion.indexOf('3.1')==-1) { //not Netscape or Win3.1
if (plgIn.indexOf("Flash")!=-1 && window.MM_flash!=null)
ok=window.MM_flash;
else if (plgIn.indexOf("Director")!=-1 && window.MM_dir!=null)
ok=window.MM_dir;
else ok=autoGo; }
if (!ok) theURL=altURL; if (theURL) window.location=theURL;
}
//-->
</script>
</head>

Flash','har_flash.htm','har_ikke_flash.htm',false);return
document.MM_returnValue">
<script name="Used by MM_checkPlugin" language="javascript">
<!--
with (navigator) if (appName.indexOf('Microsoft')!=-1 &&
appVersion.indexOf('Mac')==-1) document.write(''+
'<scr'+'ipt language="VBScript">\nOn error resume next\n'+
'MM_dir = IsObject(CreateObject("SWCtl.SWCtl.1"))\n'+
'MM_flash = NOT
IsNull(CreateObject("ShockwaveFlash.ShockwaveFlash"))\n</scr'+'ipt>');
//-->
</script>

Fra : Karsten Aarhus

Dato : 01-03-02 10:21

Mange tak for hjælpen Jepser

Dog ser det ud som om der er fejl i scriptet, måske der er en eller anden
som kan løse problemet ?

MVH

Karsten Aarhus

Fra : Henrik Gemal

Dato : 02-03-02 17:54

Karsten Aarhus <kaa@fovling.dk> skrev:
> Hej NG
>
> Kan man på nogle måder lave sådan at internet browseren kan tjekke om
> man har installeret Flash eller ikke har.

Check:
http://gemal.dk/browserspy/flash.html

Fra : Bo Rattenborg

Dato : 04-03-02 08:52

en yderst enkel måde at gøre det på er at have en meta refresh i headeren,
der loader html versionen af siden efter f.eks. 1 sek, længere nede på siden
er så en flash fil der loader flash versionen via en getURL.....

Bo

Fra : Per Thykjær Jensen

Dato : 09-03-02 05:08

Hej Karsten

"Karsten Aarhus" <kaa@fovling.dk> wrote in message
> Hej NG
>
> Kan man på nogle måder lave sådan at internet browseren kan tjekke om man
> har installeret Flash eller ikke har.

Du kan lave et javascript, der enten tjekker browserversionen eller plugins.

Per