OnCable hos TDC
Fra : Martin Ploug Simonse~

Dato : 27-02-02 12:36

Hej...

Jeg overvejer at ændre min nuværende NetExpress ADSL 512/128-forbindelse til
en OnCable 512/128... jeg kan spare ca. 150 kr/md, og det tiltaler mig!

Såvidt jeg ved, er det p.t. ikke muligt, at slutte flere computere til
internettet på et enkelt OnCable-abonnement, men TDC siger, at det bliver
muligt inden for relativ kort tid (3-4 uger) - så det burde ikke være en
hindring.

Men så kommer jeg til at tænke på stabilitet af forbindelsen, ping i
online-spil, osv.

Endvidere har jeg hørt rygter om, at ens forbindelse bliver lukket en times
tid, hver gang en person skal have oprettet en ny OnCable-forbindelse inden
for det område, man selv hører til.

Håber der er nogen, der ved mere om dette end mig... =o)

/ploug

Fra : aaa

Dato : 27-02-02 14:12

"Martin Ploug Simonsen" <ploug@webhiker.dk> wrote in message
> [...]
> muligt inden for relativ kort tid (3-4 uger) - så det burde ikke være en

Man kan selvfølgelig anvende en ethernet-router efter det medfølgende modem,
men den anden løsning med flere IP-adresser har jeg også hørt snart skulle
komme.
(Det har stået i Jyllandsposten)

> Men så kommer jeg til at tænke på stabilitet af forbindelsen, ping i
> online-spil, osv.

Der er typisk lavest pingtider på kabeltv-forbindelser pga. færre routninger

> [...]
times
> tid, hver gang en person skal have oprettet en ny OnCable-forbindelse

Dette passer ikke; har i hvertfald aldrig hørt om det. Måske i særlige
tilfælde når området skal opgraderes o.lign. men det er måske en gang i
kvartalet...

Fra : Martin Ploug Simonse~

Dato : 28-02-02 10:09

"aaa" <agenten007@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Dette passer ikke; har i hvertfald aldrig hørt om det. Måske i særlige
> tilfælde når området skal opgraderes o.lign. men det er måske en gang i

Jeg har en SpeedStream 2601 router liggende derhjemme fra mit
ADSL-abonnement... kunne den evt. bruges (hvis man kan overtale TDC til at
lade en låne den videre) ??

/ploug

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 28-02-02 20:24

> [...]

> Jeg har en SpeedStream 2601 router liggende derhjemme fra mit
> ADSL-abonnement... kunne den evt. bruges (hvis man kan overtale TDC til at

SpeedStream 2601 er ikke just en god router, men den vil kunne bruges.

Jeg er sikker på at TDC gerne vil lade dig låne routeren, det giver god
mening, og er god kunderservice, men jeg er også 100% sikker på at de ikke
kan håndtere det, og at du skal aflevere routeren.

Vi Tales Ved.....

- Ulrik Lunddahl

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 27-02-02 20:02

Martin Ploug Simonsen wrote:
> [...]
> muligt inden for relativ kort tid (3-4 uger) - så det burde ikke være en

Tja, herhjemme har vi da 3 computere online via vores
OnCable-abonnement, det er ganske vist kun et 256/64, men det gør vist
ikke den store forskel. Hvordan min mand har gjort det i praksis ved jeg
ikke, men hvis du har nogle konkrete spørgsmål, så kan du maile mig
privat, så skal jeg lade dem gå videre.

> Men så kommer jeg til at tænke på stabilitet af forbindelsen, ping i
> online-spil, osv.

Hvad spil angår har jeg ikke den fjerneste ide, men vores forbindelse er
ganske stabil, vi har haft abonnement siden december 2000, og så vidt
jeg husker har den kun været nede nogle ganske få gange.

> Endvidere har jeg hørt rygter om, at ens forbindelse bliver lukket en times
> tid, hver gang en person skal have oprettet en ny OnCable-forbindelse inden
> for det område, man selv hører til.

Vi bor i Århus Centrum, så jeg tror vi ville have opdaget det, hvis det
var tilfældet.

Mvh Trine