HTML-tekstbokse og deres HTML
Fra : Peter Ingemann Hanse~

Dato : 27-02-02 12:08

Jeg har ikke forsøgt på det her hvilket jeg nok skulle gøre før jeg stiller
det som et spørgsmål men der er noget der for mig til at tro at det ikke kan
lade sig gøre så derfor skriver jeg alligevel.

Mit problem er at jeg skal have åbnet et pop-up-vindue når der trykkes på en
tekst i en tekstbox. Teksten er importeret fra en txt-fil og Textboxen er
sat til, selvfølgelig, at understøtte HTML.

Dvs. i Txt-filen laver jeg en HREF=blablabla...der refere til en funktion
der sætter vinduets størrelse og hvilke menu-bare der skal være.

Men er det muligt at inkludere en script-funktion i en txt-fil ?
....og hvis ikke hvordan laver jeg så et link til et nyt vindue der åbner
selvstændigt og hvor størrelsen er sat.

Hilsen fra Peter

Fra : www.FlashFAQ.dk

Dato : 27-02-02 14:56

Hej Peter

Det kan sagtens lade sig gøre at lave et popup vindue fra et txtfelt i
Flash.
F.eks i din HTML;

<script language="JavaScript">
function PopWin(url,w,h){
leftPos = Math.round((screen.availWidth-w)/2);
topPos = Math.round((screen.availHeight-h)/2);
window.open(url,'nyt','width='+w+',height='+h+',left='+leftPos+',top='+topPo
s+',toolbar=No,menubar=No,location=No,scrolling=NO,resizeable=NO');
}
</script>

-Og i din txt-fil;
myString=<a
href="javaScript:PopWin('linket'>http://www.domain.dk',400,250);">linket

Du kan faktisk også lave links der refererer til en action i selve Flashen,
se link;
http://www.flashfaq.dk/spg.asp?faq=27

Mvh/M!chael