Tandbetændelse
Fra : slet 368B4

Dato : 27-02-02 11:45

Hej.
Min hund på 10 år, der ellers har rigtig flotte tænder, fik trukket en
hjørnetand i undermunden ud pga. betændelse. Det er nu mere end
fjorten dage siden og hun har efterfølgende fået behandling med to
forskellige slags penicillin. Alligevel trækker hun sig, når hun
drikker noget koldt eller spiser noget varmt. Koldt vil sige f.eks.
hendes vand og varmt kan være lunken suppe. Det lader altså til, at
hver gang det er noget, der flyder sammen om tænderne , gør det ondt
på hende. Der er ikke synlig betændelse mere.
Det, jeg er ude efter, er en kur, hvormed jeg kan styrke hendes eget
immunforsvar, så hun ikke igen får en tandbyld. Hun får i forvejen
Longo Vital og har sund pels og er ellers meget vital.
Er der nogen, der måske har været i en lignende situation, der er
kommet godt ud af den? På forhånd tusind tak for din hjælp.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 27-02-02 22:10

Hej

Jeg har ikke haft problemer med tænderne på mine hunde, men har dyrlægen
også renset/checket alle de andre tænder?

I Matas og helsekostforretninger og visse apoteker kan du købe Echinamin5.
Du skal give 5-6 dråber i lidt vand dagligt, du kommer til at sprøjte det
ind i munden på hunden, da det smager ganske forfærdeligt.

Jeg har med held brugt det til at tage bakterieinfektioner hos mig selv, hos
hunde, katte og en papegøje.

Der står på flasken at det er vanddrivende, det har jeg aldrig oplevet. Til
gengæld står der intet om infektioner eller imumforsvar, men det virker.

Held og lykke

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Jan

Dato : 05-03-02 03:48

Det er ikke ualmindeligt at hunde i denne alder pådrager sig skavanker i
tænder og gummer. Du kan evt. lade være med at give den totalt koldt vand,
evt. have to skåle og lade det "friske" vand nå stuetemp. inden du giver den
det nye vand.

Hvorfor får den varm mad ??, den var måske bedre tjent med en god og sund
fuldkost, mager og med lavt proteinindhold, evt. med en skvat A38 i toppen.

Fra : slet CUOB1

Dato : 12-03-02 08:15

Tak for dit forslag med vandet, men det lader nu endelig til, at det
går godt. Jeg var åbenbart bare for utålmodig. Men jeg gemmer det til,
hvis vi igen får problemer.
Hun får et godt fuldfoder hver dag, men hos os gør vi det, at vi
fordeler vores levninger fra aftensmaden i deres skåle, når de og vi
har spist, så de hver dag får en mundsmag menneskemad. Det er alle
glade for, men det er ikke det, de lever af.
Men for at vende tilbage til tænderne. Der skulle faktisk gå 14 dage
efter penicillinkuren, inden hun ikke længere havde ondt