valg af MB og CPU
Fra : Thomas G

Dato : 27-02-02 10:36

hej gruppe

Jeg er lidt træt af mit noname MB og min duron 750MHz (pga. Operation
Flashpoint).

Jeg har ud over ovenstående et ATI radeon 32MB DDR og 256 MB PC133 så jeg
ville mene at en opgradering af Bundkort og CPU ville være tilstrækkelig.

Jeg harvde forstillet mig en AMD Athlon XP PR1700+ da det er den billigeste
, men hvilket MB jeg skal vælge har jeg ikke den fjerneste ide om.

Jeg har gjort mig følgende overvejelser:
DDR ram eller SD-ram: Tja ... jeg har jo allerede 256 MB PC133 MB ram men
hvad taber jeg i ydelse ved at vælge et MB der bruger PC133 ram ? ... og
hvis jeg vælger det MB som ASUS laver A7A266-E som kan køre både SD og DDR
er jeg så på den sikre side ? (har en gang forsøgt mig med et MB der skulle
kunne køre to typer RAM SD og EDO og det fungerede mildest talt elendigt).

Nemt at overclokket eller stabilt: Tja jeg hælder mod stabil, da jeg hader
når et spil går ned, og al den tid jeg i fortiden har brugt på at lege med
OC har aldrig givet mig nogen væsentlig hastigheds forøgelse (i forhold til
arbejds indsatsen).

Funktioner på motherboarded: Tja, et uden jumper ville være rart, det jag
har nu er delvist fri for jumpere men langt fra helt.

RAID: Nej tak
Dual CPU: Nej tak
On Board ting: Tja hvis det følger med til en ok pris er det vel ok men det
er absolut ikke noget jeg går efter.

Pris: Tja et bundkort til 1000 og en CPU til en 1400 er hvad jeg er villig
til at spenderer (plus minus en smule)

Er der mon nogen der har nogen ideer til hvad jeg bør vælge ?

Fra : renekure

Dato : 27-02-02 10:47

"Thomas G" skrev d. 27-02-02 10:36 dette indlæg :
> [...]
villig
> til at spenderer (plus minus en smule)
>
> Er der mon nogen der har nogen ideer til hvad jeg bør vælge ?

ECS K7S5A ville være et godt valg - og tilmed billigt

http://www.kandu.dk/

Fra : Andrés Nielsen

Dato : 27-02-02 10:39

"Thomas G" <thgo@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> ville mene at en opgradering af Bundkort og CPU ville være tilstrækkelig.

Er dit grafikkort et "All-in-Wonder", "256", eller et "7000". Eller hvad ?
Hvis det er et af disse så ville jeg nu nok bruge de 2000+ på en nyt
grafikkort f.eks. Radeon8500 eller et GF4.

Fra : Thomas G

Dato : 27-02-02 16:19

> Er dit grafikkort et "All-in-Wonder", "256", eller et "7000". Eller hvad ?
> Hvis det er et af disse så ville jeg nu nok bruge de 2000+ på en nyt
> grafikkort f.eks. Radeon8500 eller et GF4.

Nu er jeg ikke sikker på hvad det er du sigter efter. Kortet tilsvarer et
GF2 og jeg mener den oprindelige tittle på kortet var

ATI Radeon 256 32 MB DDR ram (men jeg er ikke sikker). De nuværende driver
kalder kortet 7200. Kortet har ingen begrænsninger indbygget som andre kort
ala VE, LE eller udgaven med SD-Ram. Jeg ved at jeg selvfølgelig ville opnå
bedre resultater hvis jeg brugte penge på både et nyt grafikkort og et nyt
MB/CPU, men det kan min penge pung ikke holde til, yderlig har jeg også
gjort det til et princip at købe stumperne når de er billige (dyrt købte
erfaringer). Jeg nægter at købe et grafikkort til 3-4000 kr for at se det
dale i pris hurtigere end den tider det tager at få stillet sulten på en
statoil tank *g*, når jeg ved at jeg kan få noget der er "næsten" lige så
godt for det halve.

mvh Thomas G

Fra : Bagle

Dato : 27-02-02 16:41

Køb du bare en XP 1700+ og som bundkort vil jeg klart anbefale Epox 8KHA+
Det har alle de ting som du leder efter plus det er billigt

--
-Bagle
www.sjokoladeland.dk

*Fjern 2605 i mail ved svar*