Max fil størrelse i /home
Fra : Steffan Søndermark

Dato : 26-02-02 22:31

Hej Gruppe,

Er der nogen som kender et system som gør at brugere på vores Linux system
ikke kan have filer liggende på over 100 Mb? Altså at ingen fil får lov at
blive over 100 Mb i /home. Lige nu køre vi et script (via cron) hver nat som
sletter store filer, men det ville være godt hvis man "kunne tage filerne i
opløbet".

Håber nogen kan hjælpe

--
Steffan Søndermark

Fra : Peter Makholm

Dato : 26-02-02 22:36

"Steffan Søndermark" <ssf@servage.com> writes:

> Er der nogen som kender et system som gør at brugere på vores Linux system
> ikke kan have filer liggende på over 100 Mb? Altså at ingen fil får lov at
> blive over 100 Mb i /home.

Hvad er det specielle problem ved store filer?

Hvis brugerene bare generelt ikke skal bruge for meget plads, så skal
du se på noget om quota.

--
Emacs er det eneste moderne styresystem der ikke er multitrådet.

Fra : Kent Friis

Dato : 26-02-02 22:47

Den Tue, 26 Feb 2002 22:30:37 +0100 skrev Steffan Søndermark:
> [...]
>sletter store filer, men det ville være godt hvis man "kunne tage filerne i

ulimit -f

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr/ - to nye tegninger.

Fra : Jesper

Dato : 26-02-02 22:47

Steffan Søndermark wrote:

> [...]
> blive over 100 Mb i /home. Lige nu køre vi et script (via cron) hver nat
> som sletter store filer, men det ville være godt hvis man "kunne tage

Hvorfor?

--
Jesper

Fra : Christian Joergensen

Dato : 27-02-02 07:24

On Tue, 26 Feb 2002 22:47:23 +0100, Jesper wrote:

> Hvorfor?

Jeg kunne forestille mig at Steffan kører en gratis webhotel service, der
har en politik om max filstørrelse på 100 mb.

--
Christian Jørgensen | Pity the poor egg: it only gets laid once.
http://www.razor.dk |

Fra : Jesper

Dato : 01-03-02 01:11

Christian Joergensen wrote:

> Jeg kunne forestille mig at Steffan kører en gratis webhotel service, der
> har en politik om max filstørrelse på 100 mb.

Så kunne jeg igen sige hvorfor?
Så plejer folk vel rimeligt hurtigt at finde ud af at lave mere end 1 fil..
Hvad skulle grunden til en sådanne politik være?? Altså ud over at genere
folk.

--
Jesper