P-4 spørgsmål
Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 26-02-02 22:42

Da jeg overvejer at anskaffe mig en P-4 har jeg lige et par spørgsmål

1) Hvor meget ydelse taber jeg på at bruge SD-RAM frem for DDR ram ?'

2) Hvad er forskellen på den 'alm.' Pentium 4 og en northwood ? Skal man
have et specielt board for at køre northwood ? Jeg havde tænkt på at
købe et ABIT BL7-Raid da jeg synes pris/ydelse så god ud... Hvis man
altså kan smide sådan en northwood i...

MVH
Morten

Fra : Karsten Vinding

Dato : 26-02-02 23:20

"Morten Lundstrøm" wrote:

> 1) Hvor meget ydelse taber jeg på at bruge SD-RAM frem for DDR ram ?'

Meget. Du bør ikke afffinde dig med SD-RAm på et P-4 system. Jeg mener
hastighedstabet er 15-20% alt efter aplikation, men nogen få programmer
er mindre følsomme.

> [...]
> have et specielt board for at køre northwood ? Jeg havde tænkt på at
> købe et ABIT BL7-Raid da jeg synes pris/ydelse så god ud... Hvis man

En Northwood er en nyere P-4. Den kører på en mindre fabrikationsprocess
(0.13 mikron), der gør at den bruger mindre strøm. Desuden har den
sobbelt så meget L2-cache som den gamle P-4, hvilket gør den lidt
hurtigere ved samme frekvens.

--
Mvh, Karsten.
http://www.vinding.adsl.dk

Vil du hjælpe med at søge efter en kur for kræft? Så kig ind på:
"http://www.ud.com", og tilmeld dig United Devices projektet.

Fra : Gichael

Dato : 27-02-02 13:15

Hvis du skal overclocke er den et god ide at købe DDR eller SD-Ram. Hvis den
ikke skal overclockes så køb RD-RAM

Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 27-02-02 20:35

"Gichael" <gichael@hunters.dk> wrote in message

> Hvis du skal overclocke er den et god ide at købe DDR eller SD-Ram. Hvis den
> ikke skal overclockes så køb RD-RAM

Den skal overclockes ;)