Hvorfor spinder han ikke?!?
Fra : Mette Frederksen

Dato : 26-02-02 22:21

Hejsa!

Cæsar spinder ikke sådan rigtigt! jo han spinder... men man kan ikke høre
det...

Når jeg sidder med han kan jeg mærke på han krop at han spinder og sætter
man ørerne helt ned til ham så kan man også høre det svagt.. *S* han han
spinder ikke højlydt som så mange andre katte gør!

Er det fordi han ikke har det godt eller er det bare fordi han er sådan og
egentligt har det godt nok??

Jeg vil jo gerne have at Cæsar har det bedst muligt.. på forhånd tak for
hjælpen!

Mette

--
\!/
(@ @)

Fra : Camilla Scharff

Dato : 26-02-02 22:18

"Mette Frederksen" <rollike@frederiksen.mail.dk> skrev...
> Hejsa!
SNIP om spinden
> Er det fordi han ikke har det godt eller er det bare fordi han er sådan og
> egentligt har det godt nok??

Hej Mette

Nogle katte spinder meget og ofte - andre spinder stort set aldrig. Nogle
spinder så de kan overdøve tv'et og lyder mest af alt som en jetjager -
andre lyder næsten af ingenting, men man kan høre det, hvis man lægger
hovedet ned til brystkassen af katten, eller mærke det med hånden på brystet
af katten.

Som du kan forstå, er det meget forskelligt, hvordan katte lyder - du kan
sammenligne det med menneske-stemmer, der er heller ikke to, som er ens -
nogle er høje, andre lave, nogle dybe, andre lyse - og sådan er det også med
kattenes spinden.
Jeg tror altså ikke, at der er noget som helst galt med Cæsar - sådan lyder
han bare!

Mvh. Camilla
--
Camischa's burmesere
http://www.burmese.dk

Fra : Niels Peter

Dato : 26-02-02 22:36

"Mette Frederksen" <rollike@frederiksen.mail.dk> skrev i en meddelelse

(...)
han
> spinder ikke højlydt som så mange andre katte gør!
>
> Er det fordi han ikke har det godt eller er det bare fordi han er sådan og
> egentligt har det godt nok??

Det er sikkert fordi han er sådan indrettet. Der er meget stor forskel på,
om og hvor højt katte spinder, og det har sjældent noget at gøre med, hvor
godt de har det.

Hilsen, Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 27-02-02 11:39

Hej Mette.
Da jeg fik mine katte i januar kunne jeg også kun mærke at de spandt, og
ikke høre noget. Men det har ændret sig. Jeg tror det er fordi de er blevet
mere trygge at de gør det højere nu (det er dog ikke øredøvende). Men jeg er
ikke sikker.
Du har jo haft katten i et godt stykke tid længere end jeg, så måske er han
bare en visker.
Vibeke

Fra : Kate

Dato : 27-02-02 20:38

"Mette Frederksen" <rollike@frederiksen.mail.dk> wrote in

> Cæsar spinder ikke sådan rigtigt! jo han spinder... men man kan
> ikke høre det...

Hej Mette

Jeg tror som andre siger at det er helt afhængigt af katten. Lige nu
har jeg 3 som spinder vildt højt, men Oliwer kunne jeg slet ikke høre
men jeg var ikke i tvivl. Han spandt stort set altid bare meget meget
lavt. I de første år troede jeg faktisk at han ikke spandt og undrede
mig, men senere lærte jeg at han faktisk altid spandt.

Kate