PHP / MYSQL spørgsmål.
Fra : Peter Enoch

Dato : 26-02-02 21:42

Jeg har ting jeg godt kunne tænke mig at skrue sammen, jeg ved bare ikke
lige helt hvordan :) :

Jeg har en apache 1.3.22 med php4, mysql og mod_auth_mysql.

Når brugerene går på websiden www.blabla.dk skal de angive brugernavn og
password (dette ligger i mysql'en og php klarer dette og laver en session
cookie).

Jeg har så nogle dokumenter som brugerne skal have adgang til, dette ligger
på serveren i www.blabla.dk/dokumenter/brugerid/ . Brugerid er lig med
brugerens brugernavn. I www.blabla.dk/dokumenter har jeg lagt en .htaccess
fil som går ned i en mysql database og forespørg efter brugernavn og
password (samme sted som php'en forespørgere efter brugernavn og password).

Hvis jeg logger ind og er godkendt og trykker på et dokument for denne
bruger (altså under /dokumenter/brugerid) så får jeg en login prompt igen
hvor jeg så skal taste samme brugernavn og password ind igen.

Jeg kunne godt tænke mig at få et one-login miljø, er der nogen måder jeg
automatisk kan sende brugernavn og password til apache/mysql'en via php ud
fra det som brugeren har brugt første gang uden at jeg får den ekstra dialog
boks op, men når jeg forespørg direkte på dokumentet uden at være logget ind
får en login dialog boks op (altså den måde det fungere p.t)?

MVH

Peter Enoch

Fra : Steen \(MSDesign.dk\~

Dato : 26-02-02 22:43

> [...]
ind
> får en login dialog boks op (altså den måde det fungere p.t)?

jeg vil lige sætte på det rene at jeg ikke er prof!...
Men jeg vil da mene at du skal hente dataen fra session'en istedet for
databasen... for så kan du jo bare tjekke om sessionen stadig findes... og
hvis den gør det så viser den brugerens forespurgte side... ellers viser den
login prompten...

--
Steen Nielsen
http://www.msdesign.dk