Print med frames
Fra : Danni

Dato : 26-01-01 13:05

Vi har en hjemmeside bygget op i frames... :/

-------------------
| |----2 --------|
| 1 | |
| | 3 |
| | |
-------------------

Sådan cirka :)

Ramme 1: en menu
Ramme 2: knapper som søg/ny søgning osv.
Ramme 3: her kommer resultaterne

Problemet er når kunderne har søgt noget frem, så trykker der på print
knappen i deres browser... Hvilket bevirker at de får printet en rigtig flot
side ud med nogle søgeknapper på (altså ramme 2) og ikke mere...

Hvad kan man gøre for at løse dette? Jeg har prøvet at finde noget
javascript grej som man kan sætte på en knap i ramme 3, men kunderne bruger
ikke ens browsere, og jeg har ikke fundet noget som virker tilfredsstillende
med disse browsere (IE 3+ og NS 4+)... Kan man sætte noget i reg. basen som
får browserne til altid at printe alle frames'ne ud på en gang ?

--
Danni

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 26-01-01 13:33

Her er et eksempel der virker i begge browsere. Bemærk at i msie kan du selv
vælge i den print menu der kommer frem hvilken frames (eller alle frames)
der skal printes.

/Marten

if (navigator.appName.indexOf("Microsoft")==-1)
{
var msie=false;
}
else
{
var msie=true;
}

function udskriv()
{
if(msie)
{
parent.bund.focus();
parent.print();
}
else
{
parent.bund.print();
}
}

Fra : Danni

Dato : 26-01-01 13:43

> Her er et eksempel der virker i begge browsere. Bemærk at i msie kan du
selv
> vælge i den print menu der kommer frem hvilken frames (eller alle frames)
> der skal printes.

Heheh - jo det ved jeg :) Men det er svært at forklare de mange kunder
det... (læs: muligt)

Men tak! Jeg vil lige prøve din kode.