AOPEN HQ08 med ekstra pabst blæsere + nogl~
Fra : Luke

Dato : 26-02-02 21:08

Har et Aopen HQ08 kabinet og der er plads til 2 80mm blæsere bagi (ved siden
af hinanden) oven over strømforsyning, hvad vej skal sådan nogen blæse og
har det noget indflydelse på varmen overhovedet, hvis man sætter sådan 2 i ?
Evt. hvor mange omdrejninger skal man op til før der er noget at hente ?

Hvis jeg nu smører noget kølepasta på min P4 cpu 1500 (sock 478)/køler, når
jeg så skal skifte køleren på den kan de så pilles fra hinanden uden
problemer ?

Og hvordan fjerne man blæseren på et grafikkort, så der evt. kan komme en
lidt mere lydløs på ?

Håber nogen kan hjælpe.

MVH
Luke

Fra : Peter Koch

Dato : 26-02-02 22:07

Fra : Leony

Dato : 27-02-02 10:16

"Peter Koch" <peter@kofod-koch.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan blæserne påvirker temperaturen omkring bundkortet (CPU og
> grafikkort) har jeg ikke målt, men der er det vel bedst med en
front-blæser
> som suplement til de to foroven.

Jeg har 2 indsug (i bunden) og en udblæs (i toppen) det sænker temp ca. 18
grader, når de kører på 12 volt. Hvis jeg sætter dem til 6 volt sænkes temp
ca 12 grader. Temperaturer er ved full load.
Jeg føler at hurtigere er bedre, men langsommere er meget bedre end
ingenting.
Der skader ikke at få noget kold luft ind i kabinettet, så en front blæser
kan ikke undværes.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/