ASUS P2B R1.1
Fra : * - Skywalker - *

Dato : 26-02-02 19:53

Jeg har et Asus P2B R 1.1, med en gammel celeron 333 mhz som jeg OC til 500
mhz, jeg kunne godt tænke mit at sætte en anden cpu i, jeg har mulighed for
at låne en AMD Duron 600 mhz, det er vist en slot a cpu, så den passer vist
ikke i mit kort, er der mulighed for at købe en adaptor ?

AMD 600 Duron har jeg hørt at den er lige så nem at OC som den celeron jeg
har i nu, den skulle klare 1.1 ghz, er det rigtigt ?

Hilsen

Skywalker

Fra : Esben

Dato : 26-02-02 22:00

"* - Skywalker - *" <sky@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
vist
> ikke i mit kort, er der mulighed for at købe en adaptor ?

Nej, der kan kun sidde PII, PIII og Celeron cpu'er i det board. Der findes
adaptere så du kan sætte nyere intel cpu'er i, men præcist hvor hurtige ved
jeg ikke.

--
Esben

Fra : Jens Carsten Hansen

Dato : 27-02-02 10:13

Esben wrote:
> Nej, der kan kun sidde PII, PIII og Celeron cpu'er i det board. Der findes
> adaptere så du kan sætte nyere intel cpu'er i, men præcist hvor hurtige ved
> jeg ikke.

Med en FC-PGA adapter, op til Celeron 1100, eller P3 1100.

FC-PGA2 cpu'er virker så vidt jeg ved ikke med slot 1 bundkort, har
heller ikke hørt om en adapter, men måske nogen kan oplyse mig på det punkt?

Fra : Esben

Dato : 27-02-02 12:38

"Jens Carsten Hansen" <greylion@gmx.net> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> FC-PGA2 cpu'er virker så vidt jeg ved ikke med slot 1 bundkort, har
> heller ikke hørt om en adapter, men måske nogen kan oplyse mig på det

Der findes en adapter, men den virker ikke med Asus P2B. Den koster desuden
omkring 800 kr.
http://www.powerleap.com/Products/iP3T.htm

Hov, det ser ud til at de har lavet en bios der gør det muligt at bruge den
på Asus P2B alligevel :)

--
Esben