anbefaling af bundkort P4 Northwood
Fra : MXL

Dato : 26-02-02 19:24

Hejsa,

Jeg har tænkt mig at købe denne cpu :

Pentium 4 Northwood 1,8GHz In-a-Box Socket 478 / 512KB / FSB 400MHz
2.189 kr.

Men hvilket bundkort & ram (pc2700 DDR ?) vil i anbefale at jeg køber, jeg
satser meget på et stabilt/hurtigt system :)

MXL

mail: Malcolmxl@hotmail.com

" Jeg repræsenterer med denne
meddelelse mig selv og ingen andre p.t "

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-02 19:59

hvis du også skal have ny harddisk vil jeg anbefale et SIS645 mobo med
onboad raid 0 133.
(regner med selv at købe det om 1 uge)
Det skal køre sammen med DDR ram.

ellers er der et hav af gode i845 bundkort, som jo køre med RD ram.

Jeg har snakket med nogle med SIS645 bundkort (asus) de var helt tilfredse
med det. Og DDR ram *tror* jeg er mere fremtids sikre... Men alt i alt er
det vel hip som hap. Bare det er et af de chipsets..

Fra : MXL

Dato : 27-02-02 10:12

Ok...Tak for svaret...

Men hvad med Northwood kræver det noget specielt ?

Er RD ram ikke erklæret død i forhold til DDR (som endda har lavere
clockfrekvens)

eller er der kommet nyt RD ram til brug ved Northwood ?

Fra : Lind

Dato : 27-02-02 10:30

Med mindre man bruger programmer der har brug for den større båndbredde, som
RDRAM giver, ville jeg købe et kort med SIS645 chipssættet. Det er mindst
lige så hurtigt, som i850 chipssættet "som benytter RDRAM" i spil og
"normale" applikationer.
Problemet med RDRAM er ikke at det er for dyrt længere, men bundkortene er
stadig noget dyrere.
Jeg har lige bestilt et EPOX 4SDA+ som har fået ret gode anmeldelser, det er
meget overclocke venligt, og det har RAID. Husk bare at du ikke skal købe
Seagate's dejlige Barracuda IV diske, de fungerer ikke optimalt i RAID.
Hvis du er ligeglad med RAID og ikke er den store overclocker, vil jeg købe
et Microstar 645 Ultra333.

VH.
Lind

Fra : Peter Sørensen

Dato : 27-02-02 23:18

In article <bG1f8.11997$PE.601910@news000.worldonline.dk>,
marlinmo@worldonline.dk says...
> [...]
> meget overclocke venligt, og det har RAID. Husk bare at du ikke skal købe
> Seagate's dejlige Barracuda IV diske, de fungerer ikke optimalt i RAID.

Kan du uddybe det der med at Barracuda'erne ikke virker i RAID?

Jeg har kan kammerat der netop har købt sådan et par stykker til sit
ASUS TUSLA motherboard (P3), det fungere da vist ok. 35MB/s siger
NeroBurns disk test, er det "for lidt"?

Personligt har jeg altid været til Western Digital disk, mene, jeg går
og brygger på en ny maskine, og har istedet tænkt på 2x IBM DeskStar
60GXP 40GB i RAID, skulle der være nogle problemer i det?

--
Peter Sørensen
nwc@europe.com

..sig not found

Fail, Crash or Explode?

Fra : Deaster

Dato : 28-02-02 14:51

"Peter Sørensen" <nwc@europe.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har kan kammerat der netop har købt sådan et par stykker til sit
> ASUS TUSLA motherboard (P3), det fungere da vist ok. 35MB/s siger

Ja, selv som single disk ville det være langsomt.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Peter Sørensen

Dato : 28-02-02 20:46

In article <a5lct8$978$1@sunsite.dk>, frankatnasa@hotmail.com says...
> "Peter Sørensen" <nwc@europe.com> skrev i en meddelelse
> det er
> købe

> Ja, selv som single disk ville det være langsomt.

Aha, hvad kan man regne med at få i overførelseshastighed fra moderne
diske? (både single og i RAID)

Min nuværende maskine kan da vist godt kæmpe sig op på 5-8MB/s, men det
er også en ældre sag fra 1996 (P200/IDE33/7200RPM), så jeg syntes
egenligt 35MB/s lød OK.

--
Peter Sørensen
nwc@europe.com

Okay, so you're Shania Twain - That don't impress me much...

Fra : Deaster

Dato : 28-02-02 21:54

> In article <a5lct8$978$1@sunsite.dk>, frankatnasa@hotmail.com says...
RAID.

> Aha, hvad kan man regne med at få i overførelseshastighed fra moderne
> diske? (både single og i RAID)

I de transfermode tests der bliver kørt som HD tach og lign, skulle det nok
ligge på ca. 50 Mb/s max og ca. 25-30 mb/s minimum, og et snit på ca. 40
Mb/s ville vist være fint.

Hvis vi snakker raid 0, skulle den gerne læse ca. 50% højere end en single
disk

> Min nuværende maskine kan da vist godt kæmpe sig op på 5-8MB/s, men det
> er også en ældre sag fra 1996 (P200/IDE33/7200RPM), så jeg syntes
> egenligt 35MB/s lød OK.

Ja, ok

Fra : MXL

Dato : 27-02-02 11:52

Hejsa ,

Tak til Lind for svaret :)

Jeg foretrækker Ide133, da det er det eneste der understøtter 160 Gb HD og
over

Raid er ligemeget for mig med de størrelser efterhånden:)

Jeg har tjekket edbpriser, og de steder hvor de har northwood har de ikke
bundkort og ram osv :(

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 01-03-02 01:20

"MXL" <Malcolmxl@veryhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa,
>
> Jeg har tænkt mig at købe denne cpu :
>
> Pentium 4 Northwood 1,8GHz In-a-Box Socket 478 / 512KB / FSB 400MHz

God ide...har selv sådan en.

> Men hvilket bundkort

Jeg er glad for mit ASUS P4B266...-meget- stabilt og oc-venligt.
Kan klart anbefales.

>& ram (pc2700 DDR ?)

Jeg købte 1x512 MB Kingston DDR.

--