router, switch og hub!?!?
Fra : Rasmus Bang Mikkelse~

Dato : 26-02-02 19:24

Hej allesammen!!

Jeg kunne godt tænke mig hvad forskellen helt nøjagtigt er påå en router,
switch og hub er, alle i forbindelse med Tele Danmark ADSL-forbindelse. Hvad
er så det bedste at vælge når man skal have et lille netværk på tre
computere...?

VH Rasmus Bang Mikkelsen

Fra : kim

Dato : 26-02-02 19:40

Se siden
http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=hot
Der vil du finde svar på dine spørgsmål

Hilsen Kim

Fra : Rasmus Bang Mikkelse~

Dato : 26-02-02 19:58

Tak...

Fra : René Jensen

Dato : 26-02-02 23:39

Rasmus Bang Mikkelsen wrote:
> [...]
> switch og hub er, alle i forbindelse med Tele Danmark ADSL-forbindelse. Hvad
> er så det bedste at vælge når man skal have et lille netværk på tre

Det kommer an på hvilken ADSL forbindelse fra TDC du har. Men har du en
forbindelse med en såkaldt fast IP-adresse, så vil jeg anbefalde en
router med switch, f.eks. en NetGEAR RP114, som har en 10MBit
uplink/xDSL port og fire 10/10MBit switched porte til LAN.
Ved at benytte en router vil du automatisk få en firewall, som beskytter
dit LAN mod evt. hacker-angreb hvis du sætter router korrekt op.
Samtidigt er det en god ting at installere et anti-virus klient på
samtlige maskiner, så du undgår de værste virus-angreb, som kan sprede
sig i dit LAN, f.eks. e-Trust Anti-Virus, Norton Anti-Virus osv.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"