Hestetransport (langt indlæg)
Fra : Marlene

Dato : 26-02-02 18:41

Det vil bare ingen ende tage.... Jeg har lige læst i bladet fra Dansk
Dyreværn, Århus:

Christa Blanke, som er leder af den tyske gruppe af dyreværnsaktivister, som
rejser rundt til europæiske lande og til de lande i Nord-Afrika og
Mellemøsten, som er endestationer for levende dyr fra bl.a. Europa. Christa
og hendes venner filmer, fotograferer, fodrer, vander, taler med lokale
myndigheder, fortæller os hvad "englene" ("Animals´ Angels") hører og ser og
gør, hvad ellers de kan for dyrene. Her er, hvad Christa Blanke skrev:

"For et par uger siden kom jeg til en stald. Det var omkring midnat og
bælgmørkt. I det store skur dinglede en enkelt elektrisk pære i en ledning i
loftet og oplyste det spøgelsesagtige sceneri; omkring 200 heste stod eller
lå i deres eget snavs og urin. Mange var radmagre. Andre var dækket af
blodige sår med led drejet i mærkelige vinkler. Nogle få var bundet, mens
andre gik frit omkring. Der var føl imellem. Stanken brændte sig i
næseborene.

Denne stald er et opsamlingssted for slagteheste til Syditalien. Den
italienske hestehandler ignorerer - med de lokale myndigheders accept - EU's
karantæneregler. En lille brun hoppe gemmer sit hoved bag en stolpe for at
undgå lyset fra den søvnige pære. Jeg går hen til hende og ser, at hendes
ene øje er slået ud. Blod og materie løber fra hulen. Jeg taler til hende,
men hun hører overhovedet ikke efter. Hun har givet op. Næsten alle hestene
i skuret har givet op.

Jeg har været mange steder, hvor dyr er blevet tortureret og myrdet. Jeg har
været vidne til den frygteligste panik og ubeskrivelige brutalitet. Men
aldrig før har jeg været vidne til så udtalt håbløshed og fortvivelse som i
dette skur."

Det var blot et udsnit af dette brev - og jeg græder i stride strømme. Jeg
kan simpelthen ikke forstå, at nogle mennesker kan være så onde ved et
levende væsen - jeg fatter det bare ikke.

_Men vi kan samle underskrifter ind_, som skal indsendes til
Justitsministeren; vi vil "kræve at transporttiden for levende dyr bliver
reduceret og kræve, at eksporttilskud til levende dyr fjernes".

Lister kan fåes ved Annemarie Loft (Dansk Dyreværn) på tlf. 86294422.

Mvh. en meget sørgmodig Marlene.

Fra : Nina Svanholm

Dato : 26-02-02 20:14

Hej Marlene!

Føj for den!

Jeg vil som det første i morgen ringe til Dansk Dyreværn, og få
tilsendt nogle lister! ( jeg går ud fra at det er til at samle
underskrifter ind på )
Hvis man lader som ingenting, ja så sker der ingen forbedring
for de stakkels heste!

Venlig hilsen en lige så sørgmodig Nina.

Fra : Marlene

Dato : 27-02-02 08:21

Nina Svanholm <stoltze@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c7bddf4$0$10841$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
>
> Jeg vil som det første i morgen ringe til Dansk Dyreværn, og få
> tilsendt nogle lister! ( jeg går ud fra at det er til at samle

Det lyder godt. Og jo, det er til at samle underskrifter ind på.

> Hvis man lader som ingenting, ja så sker der ingen forbedring
> for de stakkels heste!

Nej, det er rigtigt. Der er nok mange i DK, som siger - (har selv hørt det
flere gange); "Jo, det er godt nok synd, men vi kan jo alligevel ikke gøre
noget!". Nej, men det hjælper jo slet ikke noget, hvis man _ikke_ gør
noget...........

Kh. Marlene.

Fra : Nina Svanholm

Dato : 27-02-02 08:49

Hej Marlene!

Jeg har lige ringet til Dansk Dyreværn, de har lukket til og
med d.3 marts!
Men så prøver jeg bare igen :0)

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Marlene

Dato : 27-02-02 09:36

Nina Svanholm <stoltze@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c7c8ecf$0$56591$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej Marlene!
>
> Jeg har lige ringet til Dansk Dyreværn, de har lukket til og
> med d.3 marts!
> Men så prøver jeg bare igen :0)
>
> Venlig hilsen Nina Svanholm.

Ja, jeg har også lige selv prøvet at ringe og tændte lige computeren for at
skrive det her - men du kom mig i forkøbet.... De kunne nu godt have
skrevet, at der var lukket, synes jeg, så folk ikke skal ringe forgæves.
Desuden kan nogen måske komme til at glemme det i farten, hvis man lægger
bladet væk. Nå, men ja, vi må prøve igen den 3. marts.

Mvh. Marlene.

Fra : Alice Trauelsen

Dato : 27-02-02 13:48

Hej
Jeg ved min søster har samlet underskrifter ind og fået en del. Det er et
sted på nettet hun fandt det. Jeg snakker med hende senere i dag og lægger
så linket herud så I kan se det. Vi er selv ejer af 9 heste, hvoraf den
sidste ikke havde det godt på Egeskov marked, men det er en lang historie. I
dag står hun trygt og godt over i stalden og vi venter spændt på hun skal
føde et dejligt føl.

Mange hilsner
Alice og Myra og alle de Andre fra stalden
www.alice-trauelsen.dk

Fra : Marlene

Dato : 27-02-02 15:46

Alice Trauelsen <alice.trauelsen@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c7cd571$0$56607$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> dag står hun trygt og godt over i stalden og vi venter spændt på hun skal

Ja, jeg husker din historie og har også flere gange kommenteret dit/jeres
dejlige forhold til dyr. Det er beundringsværdigt, og endnu engang, så er
jeg glad for, at der findes mennesker som jer......... Fint med et link til
ovenstående.

Mvh. Marlene.

Fra : Marlene

Dato : 08-03-02 09:07

> [...]
> Hej Marlene!
>
> Jeg har lige ringet til Dansk Dyreværn, de har lukket til og

Ja, og nu siger de, at kontoret først er åbent fra den 11/3-02! Grrr... Ikke
særligt smart. Jeg frygter, at de fleste glemmer at ringe efter
listen.......

Mvh. Marlene.

Fra : Nina Svanholm

Dato : 08-03-02 09:32

> [...]
11/3-02! Grrr... Ikke
>særligt smart. Jeg frygter, at de fleste glemmer at ringe

Hej!

Gad vide hvad de laver? Nå, men så må vi prøve om de nu også
har åbent d.11/3, eller det bliver udsat endnu engang!

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Nina Svanholm

Dato : 19-03-02 09:28

Hej Marlene!

Jeg har lige ringet til Dansk Dyreværn, og får nu tilsendt
nogle lister!
Du havde ret med hensyn til at man ville glemme det når de har
haft lukket i så lang tid, jeg havde nær glemt det - pinligt!
Nå men nu kommer der nogen med posten.

<3c887160$0$12839$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

Fra : Marlene

Dato : 19-03-02 09:49

Nina Svanholm <stoltze@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c96f5ca$0$60192$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> Du havde ret med hensyn til at man ville glemme det når de har
> haft lukket i så lang tid, jeg havde nær glemt det - pinligt!

Ja, jeg ringede også først her den anden dag....... Godt, at du huskede at
ringe. Vi må håbe, at der er mange, som ringer efter nogle lister.........

Mvh. Marlene.