Gammel DSI Database
Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 26-02-02 18:31

hejsa

Er der nogen her der har et bud på hvordan man kan læse en gammel DSI
database, og få indholdet over i feks Access, eller evt bare i tekst.

Jeg vil meget gerne høre nogle ideer.

Mail mig gerne direkte, da jeg nårmalt ikke er på denne gruppe.

--
mvh.
Jan Damkjær Dahl

Fra : Jonas Sommer Nielsen

Dato : 27-02-02 09:34

Hej Jan

Jeg kender ikke DSI så det jeg siger kan være helt vedsiden af. Men hvis vi
snakker et gammelt db/kartotek så har du formodenligt en mulighed for at
eksportere dine data. Om ikke andet så til en flad tekst streng (komma
sepereret eller lignende).
Det er ikke den gyldne løsning. Men du undgår da idet mindste at skulle
sidde og taste alle data ind i hånden igen ;)
Men som sagt det afhænger af dine behov (og DSI) om det er det fede.

/Hvid

Fra : Peter Kammann

Dato : 27-02-02 14:30

"Jan Damkjær Dahl" <jdd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg vil meget gerne høre nogle ideer.
>
> Mail mig gerne direkte, da jeg nårmalt ikke er på denne gruppe.

Du skal konvertere DSI databasen til en kommasepareret tekst fil og
importere den i Access. Det har lykkedes for mig, idet vi i forbindelse med
vores afgangsprojekt til Datamatiker uddannelsen skulle konvertere en DSI
datbase til Access. I den forbindelse kontaktede vi virksomheden, som
oprindeligt har udarbejdet hele DSI-office pakken, virksomheden eksisterer
endnu. De svarede netop det jeg har fortalt dig.

Mvh

Peter Kammann