Ram Dillema !!!
Fra : Rubl

Dato : 26-02-02 16:47

Heyhey Folkens..

Jeg står over for et lille RAM-dillema... Det kan man vist godt kalde det..

Jo, problemet ligger i at lige nu har jeg 640MB Ram i min maskine hvor de 3
af ialt 4 stænger køre 133Mhz, og den sidste 128blok køre kun 100Mhz...

Problemet ligger så i, at jeg har skaffet mig en ny P3 cpu, som køre på
Socket370 og mit gamle bundkort er til SLOT-1 processer..

Så jeg tænkte, at et nyt billigt Socket370 bundkort, måtte da lige være
sagen.. Men så nemt var det sku ikke.. For alle Intels 815 chipset, kan max
tage op til 512MB Ram.. Men der var så et alternativ, og det var at vælge
VIA´s 694T chipset(Asus TUVX-4), da de kan tage til en hel del RAM...

Mit spørgsmål er så.. Hvad ville i gå efter..
VIA´s chipset, da der kan være mere end de 512MB.. Men så vil jeg også kun
køre med 100Mhz på rammen.. Eller Intel´s chipset.. hvor der så kun kan
være 512MB, men så vil jeg køre med 133Mhz på rammen..

Godt spørgsmål ikke.. .. Jeg køre desuden WinXP.. Hvis det har noget at
sige.. Ellers tak for hjælpen..

MVH
Rubl
Name: Rubl