problem(er) med datatraffik på bundkort. A~
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-02-02 16:47

Followup til dk.edb.hardware.bundkort

--

Hej Folkens..

Jeg har før brokket mig lidt over ydelse på mine diskdrev...

Men efter at have fuldt jeres råd. og kigget ind på Paul's Unofficial ABIT
KT7 FAQ. Hvor jeg har downloadet og installeret:

Nyeste bios, 64_2.31 med de nyeste Highpoint bios...

Jeg ved ikke om der er mere,,,

Men problemet er at diskhastigheden er alt for lav. og CPU modsat høj,,

ca. 25-30 MB/s og 65 % system

ingen ændring efter biosupdate, og hightpoint

Desuden har jeg lige fået mit et SCSI-kort til min scanner... Her testede
jeg også lige.. Her bruger den sørme hele 65% ved ren dataoverførsel, fra
scanner....

På en vens computer,, bruger det kun 1-3% ved overførsel via SCSI..

men her kommet mit system setup:

Mainframe:

Abit KT7-raid bundkort

AMD Atlon Thunderbyrd 0,9 Ghz

0,875 GB ram

DISKE:

IBM 30 GB 7200 ata100 disk
IBM 60 GB 7200 ata100 disk
quantum 60 GB 7200 ata100 disk
- tilsluttet ATA 100 controlleren selvfølgelig

IDE devices:

Acer 16X dvd
Plexwriter 12/10/32

PCI devices:

Adaptec 2940 AU SCSI, tilsluttet EPSON 1640SU scanner

Intel 100S desktop adabter

Soundblaster player 1024, kører normalt med audigy.

problemet er jo således. at hastigheden på diske og PCI slots er for
langsomt. Og giver for meget CPU brug....

Har hørt nogen kører med 80 MB/s og 2-3% system

hvordan kan jeg løse mit problem?

Har nu haft min maskine i godt 1,5 år.. Og nu skal det altså løses...

Takker for hjælp.

Hvis der mangler informationer, sig til.

Mvhilsen Bjarke Hansen

Followup til dk.edb.hardware.bundkort

Fra : Santa Xcaze

Dato : 26-02-02 17:27

SNIP

Ehm altså at du har en dataoverførsel på mellemn 25-30 mb/sec er faktisk
helt iorden, når du ikke kører raid ....

Hvilken CPU har din ven? For det kan sagtens være at din cpu er lidt gammel