problemer med DSN (forsøger at connecte AC~
Fra : Heidi

Dato : 26-02-02 14:44

Hej,

Jeg har prøvet at kopiere noget asp kode fra en tutorial, og sat
min egen sti ind. MEN den bliver ved med at skrive fejl ved linie
10..
(Conn.Open DSN )

Hvad gør jeg galt????

**** Kopi af koden****
<title>Hente data fra database</title>
<head>
</head>
<%

DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" &
Server.MapPath("db1.mdb")
Conn.Open DSN

strSQL = "Select * from navn"

Set rs = Conn.Execute(strSQL)

Do

Response.Write rs("Fornavn") & "<br>"

rs.MoveNext

Loop While Not rs.EOF

Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>

*************************************

På forhånd tak;0)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 26-02-02 14:49

Heidi <studiner2002@yahoo.dk> escribió en el mensaje de noticias
a5g3fd$5ut$1@sunsite.dk...

> Jeg har prøvet at kopiere noget asp kode fra en tutorial, og sat
> min egen sti ind. MEN den bliver ved med at skrive fejl ved linie
> 10..

Hvilken fejl giver den ved linie 10?

Fra : Frank Thomsen

Dato : 26-02-02 17:02

og din batabase hedder db1.mdb?

prøv denne den virker
<%
Conn.Open "Data Source=" & Server.Mappath("db1.mdb") &
";Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;"

Set RS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
sql = "SELECT * From navn"
RS.Open SQL, Conn, 3, 1
%>

<% While NOT rs.eof %>

<%=RS("Fornavn")%><br>

<% rs.movenext %>
<% wend %>

Fra : Jørn Andersen

Dato : 26-02-02 17:08

On Tue, 26 Feb 2002 13:44:13 +0000 (UTC), Heidi
> [...]

>Jeg har prøvet at kopiere noget asp kode fra en tutorial, og sat
>min egen sti ind. MEN den bliver ved med at skrive fejl ved linie
<SNIP>

>Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
>DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" &
>Server.MapPath("db1.mdb")
>Conn.Open DSN

Din database ligger altså i samme folder/bibliotek/directory som dit
script?
Hvilken version Access bruger du? (svjh er denne DSN til A97)

Good luck,
Jørn