NetExpress og Windows XP
Fra : Peter Christensen

Dato : 26-02-02 13:41

Hej

Jeg bruger i øjeblikket netexpress ADSL via ATM-25 hos TDC. Jeg overvejer at
opgradere til Windows XP (fra Windows ME), men mener at have hørt, at der
ikke er support af netop den type forbindelse via ATM kort i Windows XP. Er
det muligt at få det til at køre uden problemer, eller bør jeg ændre min
forbindelse til router eller evt. anden type modem, hvis TDC kan tilbyde
det?

Mvh
Peter C.

Fra : Thomas Kiel Rasmusse~

Dato : 26-02-02 14:15

Peter Christensen wrote:

> Jeg bruger i øjeblikket netexpress ADSL via ATM-25 hos TDC. Jeg overvejer at
> opgradere til Windows XP (fra Windows ME), men mener at have hørt, at der

Good choice XP kører klart bedere end Me (min erfaring).

> ikke er support af netop den type forbindelse via ATM kort i Windows XP. Er
> det muligt at få det til at køre uden problemer, eller bør jeg ændre min

Mit kører uden problemer. Det kører dog ikke helt af sig selv fra
begyndelsen, men ved at følge de guider der er på nettet (husk at hente
dem før du går igang er det muligt. Det er ikke fordi det er så
frygteligt besværligt.

http://www.dsl-faq.dk/ne1/winxp.asp

Husk at download ATM-driverne (se punkt 1) før du går igang, og følge
Opasia's Win2K vejledning til sidst (jeg taler af erfaring .

> forbindelse til router eller evt. anden type modem, hvis TDC kan tilbyde
> det?

Hvis jeg var dig ville jeg først se om ikke dine evner rakte til at få
ATM-tingen til at virke, så sparer du jo de penge.

--
-= Thomas Kiel Rasmussen =-

Fra : Peter Christensen

Dato : 26-02-02 16:17

Mante tak! Det ser jo ud til at være nemt nok, så det vil jeg prøve kræfter
med :)

peter

Fra : martin madsen

Dato : 28-02-02 13:22

"Peter Christensen" skrev:
> Mante tak! Det ser jo ud til at være nemt nok, så det vil jeg prøve
kræfter
> med :)

Du skal lige være opmærksom på, at Windows XP UK kører fint med ATM, men
Windows XP DK kan give problemer.

Jeg kører selv med Windows XP UK og ATM, hvilket fungerer fint (bortset fra
når TDC laver en fejl, som JEG skal betale for at få lavet inden det bliver
sommer).

Mvh martin

Fra : S. Andersen

Dato : 28-02-02 19:41

"Peter Christensen" <cottontail@post1.tele.dk> wrote in message
> [...]
> det muligt at få det til at køre uden problemer, eller bør jeg ændre min
> forbindelse til router eller evt. anden type modem, hvis TDC kan tilbyde

Ta et kig her :

http://kundeservice.opasia.dk/netexpress/installationsvejledning/netexpressw
inxp.html

Søren Andersen
--
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet.

Fra : S. Andersen

Dato : 28-02-02 19:42

"S. Andersen" <na@na.com> wrote in message

http://kundeservice.opasia.dk/netexpress/installationsvejledning/netexpressw
> inxp.html

HUSK at kopier det hele med hvis Outlook har "splittet" det op !!!

Fra : Rudi Stegen

Dato : 28-02-02 20:06

Hej S. Andersen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> http://kundeservice.opasia.dk/netexpress/installationsvejledning/netexpresswinxp.html
>
> HUSK at kopier det hele med hvis Outlook har "splittet" det op !

Sådan

Hint: Tag evt. en kigger på http://kommunalbastards.org/oe/ombryd.html
(og husk for alt i verden at læse 5. og 4. sidste linje - det med
manuel ombrydning - hvis du sætter den sådan op).

--
Hygge fra Århus - Rudi