Automatisk skalering med ASPIMAGE !
Fra : Robert

Dato : 26-01-01 11:27

Har nogen af jer prøvet at automatisk scalere et biledet fra 800 x 600
til 80 x 60 ?
Jeg bruger aspimage komponent !!! Jeg kan resize men jeg kan ikke
recompile !

Robert
www.fixpunkt.dk

Fra : Janus Klok Lauritsen

Dato : 27-01-01 02:17

> Jeg bruger aspimage komponent !!! Jeg kan resize men jeg kan ikke
> recompile !

Jeg laver selv dette :

' Fremstil lille billede ( max x=120)
dim Image, lillePath ,nyY ,maxX
maxX=120
lillePath = "0"
Set Image = Server.CreateObject("AspImage.Image")
if not(Right(Trim(Ucase(BilledePath)),4) = ".GIF") then
if Image.LoadImage(Upload.Files("billede").path) then
lillePath = "lille" & BilledePath Image.FileName = billedesti &
lillePath
nyY = image.MaxY / ( Image.MaxX / maxX )
Image.Resize maxX, nyY
Image.SaveImage
end if
else
response.write "Det er ikke muligt at fremstille en lille version af
billedet, da der ikke understøttes .GIF format "
end if

Og har ikke oplevet nogle problemer. ( Hvis koden ikke er for smart vil jeg
gerne høre det, så kan jeg jo lære !! )
Hvis jeg ikke forstår problemet, er du velkommen til at skrive.
Mvh
Janus

Fra : Robert

Dato : 29-01-01 10:24

1.Jeg kan se at bu bruger resize.. har du prøvet med resizer ?
2.Har du prøvet at lad være med at gemme og spytter det ud binært !

Fra : Janus Klok Lauritsen

Dato : 30-01-01 09:22

Desværre nej i begge tilfælde !!
Mvh