Noob spørgsmål
Fra : Sim

Dato : 26-02-02 11:34

Hvordan afspiller jeg .fla og .swi filer på min web side ??? Jeg
kan godt spiller .swf filer med et plugin fra "M-frontpage" men
ikke .fla og swi =(

hvad gør jeg?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bo Dudek

Dato : 26-02-02 16:57

>Hvordan afspiller jeg .fla og .swi filer på min web side ??? Jeg
>kan godt spiller .swf filer med et plugin fra "M-frontpage" men
>ikke .fla og swi =(
Du kan IKKE afspille 'redigerings-filen' fra flash - fla'en. Og så
vidt jeg husker er swi redigeringsfilen fra Swish - correct me if I'm
wrong. Det ville svare til, at du prøvede at vise Photoshop's PSD
filer på nettet istedet for en jpg. Kan IKKE lade sig gøre.

I flash har man at gøre med flere forskellige typer af filer, som kan
afspilles på nettet. Dit flash kan du eksportere som swf, gif, jpg,
png, mov eller RealPlayer filer. Hvis du har en fla fil og gerne vil
se indholdet på nettet, skal du bare eksportere fla'en som swf :)

Regards
Bo Dudek
www.bodudek.dk
www.bodudek.dk/cd (only for dsl or faster conn.)

Fra : Krister

Dato : 26-02-02 22:19

Hej

Det er ikke meningen at man skal afspille .fla filer. Man laver .swf filer
med dem og dem lægger man så på nettet.
Jeg kænder desværre ikke til .swi filer, men hvis de er noget lignende til
..swt skal man have Generator til dem. Generator er en udvidelse til Flash
til at lave virtuelle løsninger.

Krister

Fra : Bo Dudek

Dato : 27-02-02 09:23

[...]
>Jeg kænder desværre ikke til .swi filer, men hvis de er noget lignende til
>.swt skal man have Generator til dem. Generator er en udvidelse til Flash
>til at lave virtuelle løsninger.
swi-filer er filer fra programmet Swish, som kan kreere flash-effekter
in no time og hvorfra man kan eksportere en swf-fil. Generator ER en
udvidelse til flash, men det har intet med en virtuel løsning at gøre.
Derimod handler det om dynamiske løsninger, hvor Generator giver en
simpel bruger mulighed for at opdatere uden et flashsite uden af kende
til flash.