Fejlmeddelelse i browser
Fra : jsj@ilva.dk

Dato : 26-02-02 10:06

Hejsa,

Jeg har følgende besked efter lidt tid på i min browser, jeg kører IIS på
min win2k pc:

Siden kan ikke vises

Der er for mange brugere på Webstedet i øjeblikket
Prøv følgende

Klik på knappen Opdater, eller forsøg igen senere.
Åbn localhost hjemmesiden, og søg derefter efter hyperlinks til de
ønskede oplysninger.

HTTP 403,9 - Adgang forbudt: Der er for mange brugere tilsluttet IIS
Tekniske oplysninger (for supportteknikkere)
Baggrund:
Denne fejl kan opstå, hvis Webserveren er optaget og ikke kan
behandle din anmodning
på grund af tilslutning af for mange brugere.
Yderlige oplysninger:
Microsoft support

Derfor bliver jeg nødsaget til at genstarte min pc, det er lidt
irreterende at skulle gøre det hele tiden.

Jimmy

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 26-02-02 10:21

jsj@ilva.dk wrote in news:4eIe8.8237$Rz2.319776@news010.worldonline.dk:

> [...]
> på min win2k pc:
>
> Siden kan ikke vises
>
> Der er for mange brugere på Webstedet i øjeblikket
[snip]

> Derfor bliver jeg nødsaget til at genstarte min pc, det er lidt
> irreterende at skulle gøre det hele tiden.

det er sikkert fordi du udvikler på IIS (Windows Pro). Her kan der kun være
10 connections til samme server på én gang.

Workarround: sørg for at lukke alle asp-connections til fx databaser hver
gang du er færdig med dem ... og lad være med at bruge frames :)

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : jsj@ilva.dk

Dato : 26-02-02 10:30

Hejsa,

> [...]

være
10 connections til samme server på én gang.

Ok....dvs. jeg selv kan komme over det antal hvis jeg ikke lukker
forbindelsen. Jeg har ellers lukket den.

Workarround: sørg for at lukke alle asp-connections til fx databaser hver
gang du er færdig med dem ... og lad være med at bruge frames :)

Hvordan kan frames få indvirkning på det...??? Jeg bruger netop frames, og
inden jeg overhovedet begyndte
at skabe adgang til min db, gjorde den det nemlig også. Så det må være
mine frames, hvordan kan jeg ellers
bygge mit site op så det har samme effekt som frames...??

Jimmy

Fra : jsj@ilva.dk

Dato : 26-02-02 11:01

Her er lille udpluk....

Er min connection til db'en lukket rigtigt...??

<%
do
%>
<%
rs.movenext
loop while not rs.eof
%>

<%
conn.close
set conn = nothing
%>

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 26-02-02 11:04

<jsj@ilva.dk> escribió en el mensaje de noticias
61Je8.10724$PE.339792@news000.worldonline.dk...
> Her er lille udpluk....
>
> Er min connection til db'en lukket rigtigt...??

Nej, du mangler lidt...

> <%

rs.close
set rs = nothing

> conn.close
> set conn = nothing
> %>

Saa skulle den vaere der.

Fra : jsj@ilva.dk

Dato : 26-02-02 11:16

> Her er lille udpluk....
>
> Er min connection til db'en lukket rigtigt...??

Nej, du mangler lidt...

> <%

rs.close
set rs = nothing

> conn.close
> set conn = nothing
> %>

Saa skulle den vaere der.

Takker.....men inde på www.html.dk kan jeg ikke se man skal
lukke rs'et.....hvilken betydning kan det så have..??

Fra : Jørn Andersen

Dato : 26-02-02 11:40

On Tue, 26 Feb 2002 10:16:29 GMT, jsj@ilva.dk wrote:

>rs.close
>set rs = nothing
<SNIP>
>Takker.....men inde på www.html.dk kan jeg ikke se man skal
>lukke rs'et.....hvilken betydning kan det så have..??

Det har heller ikke betydning for dine forbindelser til databasen
eller serveren, men er en generel regel om altid at lukke og slukke
for objekter, der ikke er i brug, da de æder ressourcer på serveren.

Good luck,
Jørn

Fra : jsj@ilva.dk

Dato : 26-02-02 11:50

>rs.close
>set rs = nothing
<SNIP>
> [...]

eller serveren, men er en generel regel om altid at lukke og slukke
for objekter, der ikke er i brug, da de æder ressourcer på serveren.

Tak for svaret....

Men jeg kan stadig ikke forstå, hvordan frames kan lukke min forbindelse.
Jeg skal stadig genstarte regelmæssigt.......????

Jimmy

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 26-02-02 11:56

jsj@ilva.dk wrote in news:1gJe8.10725$PE.339867@news000.worldonline.dk:

> [...]
>
> Takker.....men inde på www.html.dk kan jeg ikke se man skal
> lukke rs'et.....hvilken betydning kan det så have..??

det er ikke alt på html.dk der er den altid givne sandhed ... :)

Mht betydning:

Når du åbner dit recordset, så åbnes samtidig en forbindelse til din
database. Det er denne forbindelse du lukker med rs.close()

(jeg kan nu ikke se, at det skulle have nogen betydning, hvis man lukker
for connection-objectet, men det er en meget god vane at rydde op efter
sig :)

....specielt da det vist ikke kan lade sig gøre at anvende rs.close, hvis
man inden har bruge conn.close,set conn = nothing.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Jørn Andersen

Dato : 26-02-02 11:48

On Tue, 26 Feb 2002 09:29:51 GMT, jsj@ilva.dk wrote:

[snip]
>Hvordan kan frames få indvirkning på det...???

Fordi hver frame og hvert image m.v. skaber sin egen forbindelse til
serveren - især skulle MSIE være "slem" til at skabe mange
forbindelser (så vidt jeg har hørt).

> [...]
>mine frames, hvordan kan jeg ellers
>bygge mit site op så det har samme effekt som frames...??

Hvilken del af frames-effekten er det, du vil opnå?

Hvis det mest handler om, at du vil undgå at skrive en menu, eller en
top/bund til alle sider, så bruger SSI (ServerSide Include) - se fx:

Jeg synes de fleste andre frames-effekter er irriterende, så der er
det nok ikke lige mig, du skal spørge :)

Mvh. Jørn

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 26-02-02 11:58

Jørn Andersen <jorn@jorna.dk> wrote in

> [snip]
>
> Fordi hver frame og hvert image m.v. skaber sin egen forbindelse til
> serveren - især skulle MSIE være "slem" til at skabe mange
> forbindelser (så vidt jeg har hørt).

Som standard laver IE 4 forbindelser til serveren for hvert request. Derfor
kan et par frames med et par billeder i sagtens komme over de maksimale 10
stk. Det kan i øvrigt ændres i regdb, hvis man ønsker et større antal :)

> Jeg synes de fleste andre frames-effekter er irriterende, så der er
> det nok ikke lige mig, du skal spørge :)

heller ikke mig .. :)

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk