Styring af eksterne enheder (I/O)
Fra : Klaus Egebjerg

Dato : 25-02-02 21:20

Jeg går og leger lidt med tanken om, at få tilkoblet et termometer til et C+
program. Jeg har en fornemmelse af, at et sådan skal tilkobles en I/O men så
hører det hele også op.

Er det muligt at styre en I/O fra et C+ program ?
Er det også muligt at tilkoble et varmelegme ?

Er der nogen derhar nogle forslag til bøger som omhandler tilkobling/styring
af I/O samt hvor man kan købe et termometer der kan tilkobles ?

Klaus Egebjerg
Brygladen I/S
www.brygladen.dk
info@brygladen.dk

Fra : Mogens Hansen

Dato : 25-02-02 22:16

"Klaus Egebjerg" <klausegebjerg@get2net.dk> wrote in message

> Er det muligt at styre en I/O fra et C+ program ?

ja, men du bliver nok nødt til at fortælle lidt om hardware (PC ?) og
operativsystem (Windows / Linux ?) hvis du skal have hjælp.

> Er det også muligt at tilkoble et varmelegme ?

ja.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Klaus Egebjerg

Dato : 25-02-02 22:20

Hej igen

Jeg har endnu ikke en I/O for jeg skal lige finde ud af, hvad jeg skal
bruge. Ellers er det en alm 667 MzH

Jeg anvender i øjeblikket Win98 men overvejer skift til WinXP

Klaus Egebjerg
Brygladen I/S
www.brygladen.dk
info@brygladen.dk

Fra : Klaus Egebjerg

Dato : 25-02-02 22:25

Ups
Jeg anvender Visual C++

Fra : Mogens Hansen

Dato : 25-02-02 22:46

> Ups
> Jeg anvender Visual C++

Måske kan Danbit hjælpe dig
se f.eks.
http://www.danbit.dk/kat2002/0615.phtml
http://www.danbit.dk/kat2002/0614.phtml
http://www.danbit.dk/kat2002/0704.phtml

prøv at ringe og tal med dem.
Det er bud - jeg har ikke selv prøvet nogen af kortene.
Vær sikker på at de understøtter dine operativsystem og compiler behov.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Kenneth Manby

Dato : 11-04-02 09:51

Det skulle vel også være muligt at erhverve en A/D-konverter til
seriel-porten og så styre "skidtet" af den vej. Jeg mener picolab har en
lille dims der bare sættes på. Derudover tror jeg at brinck.dk har noget. De
fører udstyr fra Welleman og de har helt sikkert noget.

mvh

Kenneth Manby