Gammel HP4P scanner og SCSI tilslutnig til~
Fra : Mogens

Dato : 25-02-02 20:04

Hej

Jeg har en gammel HP4P scanner som stadig virker fint, men den gamle
Symbios SCSI controller ( ISA kort ) virker ikke med Windows XP og
derfor skal jeg have fat i en ny controller.

Jeg går ud fra at en hvilken som helst PCI SCSI controller kan bruges
men hvad med stik/kabler ? Nogle SCSI controllere har brede 50 pins
stik mens andre har et mindre ( DB25 ) stik.

Så vidt jeg kan se bag på scanneren har den både et 50 pins stik
( Centronics ) og det mindre DB25. Er det ligegyldigt hvilket af de
2 stik på scanneren jeg bruger eller skal det være det brede 50 pins ?

Kan jeg evt. få en controller som kan bruge det gamle kabel så jeg
ikke behøver betale mere end højst nødvendigt ?

Håber der er en ekspert der har nogle gode råd.

På forhånd tak

Mvh Mogens

Fra : Henk

Dato : 25-02-02 21:35

Hej

Det kan sagtens lade sig gøre, men du skal have et kabel der bruger
centronics indgangen. Jeg vil anbefale dig at kikke hos www.zitech.dk og et
af deres billigste scsi-kort, et Iwill 2960U samt et kabel, mini subD
50 ->centronics50. Ovennævnte har altid virket med HP-skannere for mig.

Mvh
Henk

Fra : Mogens

Dato : 25-02-02 22:15

On Mon, 25 Feb 2002 21:34:58 +0100, "Henk" <henk-nospam@vestnet.dk>
wrote:

> [...]
>af deres billigste scsi-kort, et Iwill 2960U samt et kabel, mini subD
>50 ->centronics50. Ovennævnte har altid virket med HP-skannere for mig.

Tusind tak for oplysningerne

SCSI kortet er jo særdeles billigt, men jeg er lidt i tvivl om kablet.

Er det korrekt at det kabel jeg skal bruge er dette ? :
989834 SCSI kabel Cen.50M > Mini Sub-D 50M, 1,8 meter til 245,-
Eller 1m versionen til 210,-

Lidt vildt at kablet næsten koster det samme som kontrolleren.

Mvh Mogens

Fra : Henning

Dato : 25-02-02 22:53

> [...]
>Eller 1m versionen til 210,-
>
>Lidt vildt at kablet næsten koster det samme som kontrolleren.

Endnu mere vildt, at kabel & controller koster mere end en ny
scanner
Jeg har selv en god, gammel HP4, men overvejer kraftigt at skifte den
ud til en lille smart USB-model....

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Henk

Dato : 25-02-02 23:47

Hej igen

Ja, det er rigtigt at priserne på scsi kabler er pebrede og så er det kabel
du skal bruge (989834, det er rigtigt) endda i den rimelige ende.
Jeg har bemærket at andre anbefaler dig at prøve at finde en driver til
Symbios kortet. Du kan finde drivere til W2K på
http://www.lsilogic.com/support/ men det har nu aldrig virket for mig.
Bemærk at de selv skriver at driverne ikke virker under XP, såeh....

Mvh
Henk

Fra : Martin Willemoes

Dato : 25-02-02 21:56

Jeg har en HP 5P, med Sym20403.
Den virker 100 % i XP, normalt skal man indstalere drivere(bla win2000), men
XP fandt alt selv under indstalationen...

MVH
Martin

Fra : Mogens

Dato : 25-02-02 22:15

On Mon, 25 Feb 2002 21:56:05 +0100, "Martin Willemoes"
<martinwa@iname.com> wrote:

>Jeg har en HP 5P, med Sym20403.
>Den virker 100 % i XP, normalt skal man indstalere drivere(bla win2000), men
>XP fandt alt selv under indstalationen...

Hej

Min HP 4P har en Symbios Logic 53C400A SCSI adapter
og jeg har ladet mig fortælle at denne model ikke virker
med nogen Windows version nyere end Windows 98.

Selv med Windows 98 var det kun med lodder og trisser
at jeg fik den installeret.

Mvh Mogens