XP og netværk
Fra : Vidal

Dato : 25-02-02 19:28

Min datter står og skal købe PC. Hun har fået at vide
at hun ikke kan koble sig på netværk med WinXP-Home.
Kan det virkeligt have sin rigtighed?

Er der i såfald en vej uden om problemet.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 25-02-02 19:29

"Vidal" <vidal@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Min datter står og skal købe PC. Hun har fået at vide
> at hun ikke kan koble sig på netværk med WinXP-Home.
> Kan det virkeligt have sin rigtighed?

Nej. XP-Home virker glimrende i et netværk.

Vh
Peter

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 25-02-02 19:47

"Peter Hindsgaul" <hindsgaul@tdcspaceremove.dk> skrev:

> Nej. XP-Home virker glimrende i et netværk.

Ja, for min bror har XP Home på sin bærbare og det fungerer
perfekt.

Venligst
Mikael

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 25-02-02 19:51

"Peter Hindsgaul" <hindsgaul@tdcspaceremove.dk> skrev i en meddelelse news:3c7a8282$0$17217$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Vidal" <vidal@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Nej. XP-Home virker glimrende i et netværk.

Ja, peer-to-peer.
XP Home understøtter ikke logon på domæne.

Det er sikkert det man har ment.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Windows ICS, XP tips, Fjernstyring af PC m.m.:

Fra : Vidal

Dato : 25-02-02 20:29

"Bjarne Duelund" <_X_duelund@danbbs.dk> skrev i en meddelelse

[...]

> Ja, peer-to-peer.
> XP Home understøtter ikke logon på domæne.
>
> Det er sikkert det man har ment.

Jeg har ikke selv nogen som helst forstand på netværk.
Det handler om, at man på uddannelsesstedet skal
koble sig på et netværk. Er det så det netværks
beskaffenhed, det handler om?

vh

Villy Dalsgaard

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 25-02-02 20:32

> Det handler om, at man på uddannelsesstedet skal
> koble sig på et netværk. Er det så det netværks
> beskaffenhed, det handler om?

Det er meget sandsynligt at man så kobler på et domæne, og så er det rigtigt
at der er et problem. Om der er nogen muligheder ved jeg ikke.

Vh
Peter

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 25-02-02 20:34

"Vidal" <vidal@worldonline.dk> skrev i en meddelelse news:Bfwe8.7908$Rz2.292802@news010.worldonline.dk...

> Jeg har ikke selv nogen som helst forstand på netværk.
> Det handler om, at man på uddannelsesstedet skal
> koble sig på et netværk. Er det så det netværks
> beskaffenhed, det handler om?

Det kan tænkes at man på kollegiet skal logge på et Windows-domæne
for at få adgnag til ressourcer. I så fald kan man ikke benytte XP Home.

Din datter må nok hellere bede om en mere uddybende forklaring, inden
hun enten investerer i noget der er for dyrt eller noget der ikke er tilstrækkeligt.

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk